سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۲:۵۵
کد مطلب: 61267
۹
۲

اطلاعیه درگاه ملی مجوزها درباره مجوز مشاوره روانشناسی

ثبت 1500 درخواست پروانه مشاوره در درگاه
اطلاعیه درگاه ملی مجوزها درباره مجوز مشاوره روانشناسی
به گزارش شادا، درگاه ملی مجوزها درباره مجوز مشاوره روانشناسی، با صدور اطلاعیه‌ای توضیحاتی داد که به شرح زیر است: به اطلاع کلیه متقاضیان پروانه مشاوره روانشناسی میرساند، برای اتصال الکترونیک و صدور غیرحضوری این مجوز، در تاریخ سه شنبه 27 دی‌ماه ۱۴۰۱ ساعت 9 صبح جلسه ای در مرکزملی پایش و بهبود محیط کسب وکار برگزارشد.
 
در این جلسه، دکتر محمد حاتمی رئیس محترم سازمان نظام روانشناسی، اعلام کردند شرط «اخذ تأیید صلاحیت ارائه مشاوره از سه عضو هیات علمی دانشگاه» برای متقاضیان این مجوز، دشوار است و نوعی امضای طلایی محسوب می‌شود.

برای حل این مساله و تسهیل صدور مجوز یادشده، پیشنهاد شد در صورتی که گذراندن دوره ای کاربردی، برای متقاضیان این مجوز، سهل‌تر باشد، به صادرکننده این مجوز، رئیس هیات مقررات زدایی بر اساس تبصره ۴ ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی مصوبه بهمن 1399، دستور خواهد داد شرط سهل تر جایگزین شرط دشوارترشود. رئیس سازمان نظام روانشناسی، اعلام کردند « اکثریت اعضای آن سازمان دوره ۱۵۰ ساعته توانمندسازی مشاوره را گذرانده اند و گذراندن این دوره به همراه گذراندن ۱۵۰ ساعت کارورزی مشاوره با خوداظهاری متقاضی»، شرط سهل تری از «اخذ تأیید صلاحیت مشاوره از سه عضو هیات علمی دانشگاه» است و ازنظر تخصصی، برای نظارت بر صدور این مجوز هم، گذراندن دوره توانمندسازی، بهتر است.

بر اساس درخواست رئیس محترم سازمان یادشده، شرط «گذراندن دوره ۱۵۰ ساعته توانمندسازی مشاوره بصورت بدون آزمون و قابل اجرا در همه دانشگاه‌های کشور با ضوابط تخصصی اعلامی سازمان نظام روان شناسی به همراه گذراندن ۱۵۰ ساعت کارورزی مشاوره با خوداظهاری متقاضی»، مشروط بر اینکه شرط سهل‌تری نسبت به «اخذ امضای ۳ امضا از عضو هیات علمی روانشناسی» باشد، جایگزین آن شرط شد. در همان جلسه مقرر شد سازمان نظام روانشناسی، اسامی و مشخصات اعضای خود را که دوره یادشده را گذرانده اند، به دبیرخانه هیات مقررات زدایی ارسال کند که هنوز این مدارک به دبیرخانه هیات واصل نشده است.

مرکزملی پایش و بهبود محیط کسب وکار اعلام میکند اگر در عمل، گذراندن دوره توانمندسازی مشاوره، دشواری جدیدی برای متقاضیان پروانه مشاوره روانشناسی ایجادکند، طبعا این شرط حذف و برای صدور این مجوز در درگاه ملی مجوزها، همان شرط «اخذ تأیید صلاحیت مشاوره از سه عضو هیات علمی دانشگاه» که مصوب هیات مقررات زدایی هم هست، بارگذاری خواهد شد و مبنای عمل قرارخواهد گرفت. تا امروز بیش از 1500 درخواست پروانه مشاوره روانشناسی به درگاه ملی مجوزها (mojavez.ir) واردشده است و صادرکننده این مجوز طبق قانون مکلف است برای همه واجدین شرایط بدون بهانه در مهلت مصوب (حداکثر 30 روز) پروانه مشاوره روانشناسی صادر و بر خدمات آنها نظارت پسینی اعمال کند.

مرکزملی پایش و بهبود محیط کسب وکار از همه مراجع صدور مجوز به ویژه سازمان نظام روانشناسی موکدا درخواست میکند حسب تکلیف ماده ۷ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی (مصوب 1399.11.15) نظارتهای موثر پسینی را جایگزین نظارتهای پیشینی برای صدور مجوز کنند و ضمن تسهیل صدور مجوزها و بازکردن درهای ورود به کسب وکارها بر روی مشتاقان کار، بر فعالیت آنها نظارتهای تخصصی، جدی و موثر اعمال بفرمایند. برای اجرای عملی این مهم، جزوه «ابزارهای نظارت پسینی بر کسب‌وکارها» مبتنی بر تحقیقات جدید و تجربیات جهانی تهیه و علاوه بر ارسال برای همه مراجع صدور مجوز، نسخه الکترونیک آن پایگاه مرکز ملی بهبود محیط کسب وکار (به نشانی: https://mefa.ir/_DouranPortal/Documents/الگوهای نظارت پسینی بر کسب‌وکارها_20221220_132310.pdf) بارگذاری شده و در دسترس علاقمندان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
سه تا امضا که راست گفتن واقعاسخت هس و پارتی دارها این امضا گیرشمن میاد،وکارورزی خیلی مهم هس و باید طی بشه ولی کارگاه واقعا وقت و هزینه میخواد و نمیتونم چرا گذاشتمش جزو شروط مهم
Iran, Islamic Republic of
اونایی که تو صف کمیسیون های نظام روانشناسی بودن چیکار کنن یعنی باید برن کارگاه ،چون بیشتریا کارورزی کردن اما کارگاه ممکنه کم رفته باشن؟کسی هست راهنمایی کنه
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...