کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دوره نوجوانی که به عنوان دوره هویت‌یابی شناخته می‌شود

کتاب تنظیم هیجان و پرورش تاب آوری در نوجوانان منتشر شد

مهارت های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب آوری در نوجوانان

ایبنا , 29 بهمن 1401 ساعت 0:05

زندگی تو، مسیر تو :مهارت‌های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب‌آوری در نوجوانان ، پرورش تاب‌آوری در نوجوانان موضوع اصلی کتاب مهارت‌های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب‌آوری نوجوانان اثرکلی ویلسون از برجسته‌ترین روانشناسان جهان است


زندگی تو، مسیر تو :مهارت‌های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب‌آوری در نوجوانان نام کتابی است که مهارت های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب آوری در نوجوانان موضوع خود قرار داده است
در این کتاب با استفاده از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی (ACT) و روان‌شناسی مثبت، به نوجوانان روش‌های جدید و مؤثری برای مدیریت هیجانات، ترک عادت‌های بد و همچنین باور کردن خود نوجوانان آموزش داده می‌شود.
زهرا زنجانی مترجم کتاب «زندگی تو، مسیر تو :مهارت‌های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب‌آوری در نوجوانان» درباره این اثر توضیح داده است که : دوره نوجوانی که به عنوان دوره هویت‌یابی شناخته می‌شود یکی از پرچالش‌ترین دوران زندگی هر انسانی است که فرد در بین حجم زیادی از اطلاعات و مسیرهای مختلف زندگی قرار می‌گیرد. نوجوان در این دوران با سأال اساسی «من چه کسی هستم؟» مواجه است و لازم است از بین مسیرهای مختلف پیش‌رو مسیری را انتخاب کند. کتاب زندگی تو، مسیر تو راهنمای جذاب و مصوری است که به نوجوانان یاد می‌دهد چگونه با فشارهای دوران نوجوانی کنار بیایند و در عین حال تبدیل به همان شخصی شوند که دوست دارند.

او ادامه داد: در این کتاب با استفاده از درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد درمانی (ACT) و روان‌شناسی مثبت، به نوجوانان روش‌های جدید و مؤثری برای مدیریت هیجانات، ترک عادت‌های بد و همچنین باور کردن خود نوجوانان آموزش داده می‌شود. این کتاب از مدل علمی(مدل DNA-V) استفاده می‌کند و آن را با مثال‌ و تصاویر، ملموس، عینی و کاربردی می‌کند. عبنارت DNA-V اختصاری از واژه‌هنای Discoverer (کاشف(، Noticer  (ناظر(، Advisor (راهنما) و Value (ارزش) است. نوجوانان با خواندن این کتاب یاد می‌گیرند که از تغییر نترسند و تبدیل به فردی شوند که همیشه آرزویش را دارند.
 
او افزود: این کتاب می‌تواند برای نوجوانان و همچنین والدین آنها بسیار مفید باشد. همچنین این کتاب قابل استفاده برای کارآموزان و تازه کاران در درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد است که علاقه‌مند به کار با نوجوانان هستند. ساختار ساده کتاب و استفاده از تصاویر و مثالها استفاده از این کتاب را برای نوجوانان آسان‌تر می‌کند. کلی ویلسون از برجسته‌ترین روانشناسان جهان، مطالعه و استفاده از این کتاب را به تمامی کارآموزان خود توصیه کرده است. این کتاب با زبانی ساده و با استفاده از تصاویر و مثالها تلاش کرده است درک مباحث علمی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد را برای نوجوانان قابل درک و استفاده نماید.

زنجانی در پایان گفت: تنظیم هیجان و تاب‌آوری از مهمترین مهارتهای مورد نیاز نوجوانان است که می‌تواند آینده و مسیر زندگی آنها را تحت الشعاع قرار دهد. لذا، آموزش این مهارت‌ها به نوجوانان از اهمیت بسزایی برخوردار است و کتاب‌های محدودی به ارتقاء این مهارت‌ها از طریق تمرین‌های عملی پرداخته‌اند.

انتشارات ارجمند کتاب «زندگی تو، مسیر تو :مهارت‌های ACT برای تنظیم هیجان و پرورش تاب‌آوری در نوجوانان» نوشته جوزف سیاروچی و لوئیز هیز را با ترجمه اکرم ترکیان و زهرا زنجانی منتشر کرده است.
 


کد مطلب: 61294

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61294/کتاب-تنظیم-هیجان-پرورش-تاب-آوری-نوجوانان-منتشر

میگنا
  https://www.migna.ir