سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - 6 Jun 2023
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۷
کد مطلب: 61334
۱

فشار خون یک عارضه جهانی است

استرس را مدیریت کنید که برای فشار خون شما مضر است
فشار خون یک عارضه جهانی است
فشار خون یک عارضه جهانی است و برای مثال آمارهای انجمن قلب آمریکا در سال ۲۰۲۳ نشان می دهد که تقریباً نیمی از آمریکایی های ۲۰ سال به بالا، فشار خون بالا دارند و حتی بیش از سه چهارم آمریکایی های ۶۵ ساله و بالاتر مبتلا به فشار خون بالا هستند.

فشار خون بالا که به عنوان بیماری فشار خون نیز شناخته می شود، یک عامل خطر اصلی برای بیماری قلبی و سکته است. تحقیقات نشان داده است، اکثر مردم محدوده طبیعی یا سالم فشار خون را نمی ‌دانند و این دلیلی برای نگرانی جدی است.

در مطالعه جدید در ایالات متحده، محققان دریافتند: ۶۴ درصد از مردم به درک خود از اعداد فشار خون اطمینان دارند اما جالب اینجاست که فقط ۳۹ درصد واقعاً می ‌دانند که فشار خون طبیعی یا سالم چیست. چنین اطلاعات نادرست و درک کاذب می تواند مضر باشد زیرا ممکن است افراد را از مراجعه به پزشک برای درمان فشار خون بالا باز می دارد.

برای کاهش خطر حملات قلبی و سکته مغزی، درک میزان فشار خون بسیار مهم است. این امر به ویژه برای بیماران مبتلا به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، بیماری کلیوی و دیابت صادق است.

محققان توضیح می‌دهند: فشار خون با دو عدد گزارش می شود. اولین عدد فشار خون سیستولیک شما است که فشار در شریان ها را هنگام ضربان قلب اندازه گیری می کند. عدد دوم، فشار خون دیاستولیک است که فشار موجود در شریان‌های شما را بین ضربان ‌های قلب اندازه‌ گیری می ‌کند.

فشار خون طبیعی یا سالم برای بزرگسالان کمتر از ۱۲۰٫۸۰ میلی متر جیوه است. این میزان یک واحد اندازه گیری است که از مانیتورهای فشار خون اولیه نشات می گیرد که به بررسی میزان فشار خون شما می تواند ستونی از جیوه مایع را فشار دهد.

به گفته پزشکان، مرحله اول فشار خون بالا که مرحله پایین فشار خون بالا است از ۱۳۰٫۸۰ شروع می شود. مرحله دوم فشار خون بالا که مرحله شدیدتر فشار خون بالا است، از ۱۴۰٫۹۰ شروع می شود. هر دو اعداد بسیار مهم هستند زیرا هر افزایش ۲۰ میلی متری جیوه در فشار خون سیستولیک، یا ۱۰ میلی متر در فشار خون دیاستولیک، احتمال مرگ در اثر حمله قلبی یا سکته مغزی را دو برابر می کند.

محققان پیشنهاد می کنند: برای جلوگیری از درک کاذب، در هر ملاقات با پزشک در مورد فشار خون خود بپرسید و معنی اعداد را دریابید.

اگر فشار خون شما بالاتر از حد طبیعی یا سالم است، با پزشک خود صحبت کنید و از او در مورد استراتژی های کاهش فشار خون بپرسید. از یک رژیم غذایی سالم شامل سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، محصولات لبنی کم چرب، مرغ و ماهی بدون پوست، آجیل و حبوبات و روغن زیتون که همگی برای قلب شما مفید هستند، استفاده کنید. مصرف نمک را کاهش دهید که باعث افزایش فشار خون می شود و طبق دستورالعمل‌های غذایی روزانه بیش از ۲۳۰۰ میلی‌گرم سدیم مصرف نکنید. همچنین الکل مصرف نکنید و تا می توانید فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید و وزن سالم را حفظ کنید.

محققان همچنین توصیه می کنند:استرس را مدیریت کنید که برای فشار خون شما مضر است و اگر سیگار می‌ کشید، همین حالا آن را ترک کنید. گفتنی است که فشار خون بالا یک قاتل خاموش است بنابراین فعال بودن و دانستن فشار خون دقیق می تواند نجات دهنده باشد. شرح کامل این مطالعات در مجله The Conversation منتشر شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

قلدری چیست و انواع آن کدامست ؟
انواع فوبیا و ترس‌هایی که باید درمان آن را جدی بگیرید
پسران بیشتر از دختران بیش فعال می‌شوند؟
مهارت‌های ده‌گانه برای غلبه بر خشونت علیه کودکان
تاثیر خیانت بر روی همسر وفادار چیست؟
چگونه به دام «فرسودگی تحصیلی» نیفتیم؟
احساساتی که نشان می‌دهد ضریب هوشی شما بالا است
چگونه مشاوره روانشناسی بگیریم ؟
چطوری در محل کار عذرخواهی کنیم؟
اختلالات شخصیت کلاستر B
نارسایی توجه /بیش فعالی اختلال رفتاری پیچده اما قابل مدیریت
کشف تاثیر استرس محل کار روی تایپ‌ کردن
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی