کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تاب‌آوری و مدیریت خشم

همایش سلامت خانواده با رویکرد تاب‌آوری و مدیریت خشم

چرا موضوع تاب‌آوری باید مورد آموزش عمومی قرار بگیرد؟

سازمان بهزیستی کشور , 3 اسفند 1401 ساعت 9:33

تاب‌آوری ومدیریت خشم در همایشی و نقش آن در سلامت خانواده توسط اداره کل بهزیستی استان همدان برگزار شد


چرا موضوع تاب‌آوری باید مورد آموزش عمومی قرار بگیرد؟
همایش «سلامت خانواده با رویکرد تاب‌آوری و مدیریت خشم» در باشگاه معلمان همدان برگزار شد. در این همایش که به همت معاونت پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان برگزار شد، جمعی از شهروندان همدانی حضور داشتند و «محمد ترکمان» روان‌شناس برای حاضران کارگاه تاب‌آوری و مدیریت خشم برگزار کرد.
معاون پیشگیری اداره‌کل بهزیستی استان همدان در این همایش گفت: همه ما نیازمند مراقبت از خودمان هستیم و اهمیت مراقبت‌های روان‌شناختی بیشتر است. به همین دلیل، برگزاری چنین همایش‌هایی که در سراسر استان در حال برگزاری است، بسیار ارزشمند است.
«مجتبی پهلوساری» افزود: از مدیریت بهزیستی شهرستان همدان و سایر دست‌اندرکاران این همایش کمال تشکر و قدردانی را دارم.
رئیس بهزیستی شهرستان همدان نیز با طرح سوال «چرا موضوع تاب‌آوری باید مورد آموزش عمومی قرار بگیرد؟» صحبت‌های خود را آغاز کرد و توضیح داد: در شرایط فیزیکی مانند بیماری کرونا، به‌خصوص در اوائل شیوع آن، یک سری افراد می‌توانستند بیماری را پشت سر بگذارند، اما کسانی که مشکلات زمینه‌ای داشتند، نمی‌توانستند به‌راحتی از بیماری عبور کنند.
«منوچهر نوروزی» ادامه داد: در مسائل روان‌شناختی نیز چنین واقعیتی داریم. در بحران‌های فردی و اجتماعی، برخی افراد می‌توانند به‌خوبی از بحران‌ها عبور کنند. مسائل روان‌شناختی نیز مانند مسائل جسمی مهارت‌هایی را می‌طلبد تا افراد بتوانند راحت‌تر از آن‌ها عبور کنند.
وی تأکید کرد: مهارت ذاتی نیست و وقتی راجع به آن صحبت می‌کنیم باید آموزش داده شود و فراگرفته شود. مهارت‌های زندگی نیز مانند سایر مهارت‌ها قابل یادگیری است و با دانش به‌دست می‌آید


کد مطلب: 61340

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61340/همایش-سلامت-خانواده-رویکرد-تاب-آوری-مدیریت-خشم

میگنا
  https://www.migna.ir