جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۰۵
کد مطلب: 61362
۰

تدوین طرح ارائه پژوهانه برای دانشجویان دکتری

تدوین طرح ارائه پژوهانه برای دانشجویان دکتری
به نقل از دانشگاه علم و صنعت ایران، محمدسلیمانی (قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت عتف) در این مراسم گفت: هر کس در دانشگاه علم و صنعت ایران دانشجوست بالقوه یا بالفعل، نخبه است؛ وی تاکید کرد: عالم واقعی، موحد است مگرآنکه غافل باشد. 

وی افزود: ممتازان، موثرترین افراد در پیشرفت کشور هستند و توجه به استعدادهای درخشان، وظیفه هر مسئول در هر مجموعه‌ای است. 

رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه وزارت علوم در بخش دیگر سخنانش گفت: آیین‌نامه استادمحوری به زودی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد؛ همچنین در مجلس به دنبال طرحی هستیم که گرنت پژوهانه را برای دانشجویان دکتری به تصویب برسانیم و تامین بودجه کنیم؛ علاوه بر این با بنیاد ملی نخبگان قرارداد منعقد شده که به دانشجوی نخبه در دوره لیسانس، حق‌الزحمه پرداخت شود. 

وی افزود: بورس صنعت به صورت پایلوت در چند دانشگاه کشور در حال اجراست و ۱۳ نوع بورس در رشته‌های اولویت‌دار کشور توسط سازمان امور دانشجویان تعریف شده که آن هم عمدتا به دانشجویان برجسته علمی و پژوهشی اختصاص می‌یابد. 

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خاتمه با تاکید بر اینکه راهی جز علم نداریم، ضمن اظهار خرسندی از سپرده شدن سکان مدیریت دانشگاه علم و صنعت ایران به دست مدیری خوشفکر و وقت‌گذار، ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد شکوفایی و اثرگذاری بیش از پیش این دانشگاه در کشور باشیم. 

در این مراسم، ۱۹۰ دانشجوی ممتاز در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری، در ۸ حوزه «آموزشی»، «پژوهشی»، «فناوری و تجاری‌سازی»، «افتخارآفرینان»، «ورودی‌های برتر کارشناسی»، «برگزیدگان المپیادهای علمی دانشجویی (رتبه‌های ۱ تا ۱۰)»، «دانشجویان ممتاز با فعالیت شاخص بین‌المللی» و برای اولین بار، «دانشجویان ممتاز فرهنگی» مورد تجلیل قرار گرفتند. 

اولین سخنران آیین تجلیل از دانشجویان ممتاز، دلیری (معاون آموزشی دانشگاه) بود که ضمن تبریک به دانشجویان ممتاز، به توضیح برخی آیین‌نامه‌های آموزشی بازبینی شده و در دست تدوین پرداخت؛ سپس حجت‌الاسلام والمسلمین شریف اصفهانی (مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه) در سخنانی به قدرت‌آفرینی علم اشاره و بر لزوم توجه نخبگان به همه ابعاد شخصیتی خود، تاکید کرد. 

سپس انبیاء رئیس دانشگاه ضمن خوشامدگویی به شرکت‌کنندگان و به ویژه قائم مقام وزارت علوم گفت: بنا بر تعریف بنیاد ملی نخبگان، نخبه کسی است که بتواند در کشور، کار بارز و اثرگذار علمی انجام دهد و بر این اساس هرساله در دانشگاه علم و صنعت ایران، دانشجویان ممتاز معرفی و تقدیر می‌شوند. 

استعداد درخشان شدن، مسئولیت‌آور است
رئیس دانشگاه افزود: استعداد درخشان شدن در هیچ جا آسان نیست ولی مهمتر از آن این است که استعداد درخشان دانشگاه ما روزی به عنوان نخبه در کشور مطرح شود اگرچه ویژگی دانشگاه علم و صنعت ایران این است که اساتید و دانش‌آموختگان آن در ارکان و سطوح عالی حکمرانی و صنایع کشور حضور و اثرگذاری دارند. 

وی در ادامه به تبیین تسهیلات و مشوق‌های دانشگاه علم و صنعت ایران برای حمایت از دانشجویان از جمله اعطای کمک هزینه تحصیلی به رتبه‌های ۱ تا ۵ المپیاد علمی دانشجویی کشور، دارندگان مدال‌های طلا، نقره و برنز در المپیادهای دانشجویی و رتبه‌های زیر ۲۰۰ کنکور کارشناسی و ایجاد امکان تحصیل هم‌زمان در دو رشته اشاره کردند و افزودند: تلاش برای اشتغال دانش‌آموختگان در سایر موسسات به صورت بورسیه در دست پیگیری و در مرحله امضای تفاهم‌نامه است و ارایه درس به صورت حق‌التدریس برای دانشجویان دکتری ما از ترم جاری شروع شده و توسعه می‌یابد؛ همچنین در این دانشگاه امکان ادامه تحصیل بدون آزمون برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری وجود دارد که به عنوان مثال در سال گذشته ۲۶۷ دانشجوی ارشد مستقیم و ۵۳ نفر دکتری مستقیم داشته‌ایم. 

اهدای لوح تقدیر به منتخبان دانشجویان ممتاز توسط قائم مقام وزیر علوم و اعضای هیات رئیسه دانشگاه، اجرای سرود، پخش کلیپ ممتازین و عکس یادگاری دانشکده‌ای، بخش‌های دیگر این آیین تقدیر بود. 

هیات رئیسه دانشگاه پس از این مراسم، از غرفه‌های جشنواره حرکت دانشگاه بازدید کردند.
مرجع : ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "