شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۲
کد مطلب: 61450
۱
آیا شما یک دوست واقعی هستید

دوست واقعی کیست و چه مشخصاتی دارد؟

آیا شما یک دوست واقعی هستید دوست واقعی حضور همیشگی دارد
دوست واقعی کیست و چه مشخصاتی دارد؟
آیا شما یک دوست واقعی هستید دوست واقعی حضور همیشگی دارد همه ما در زندگی به ارتباطات معنادار با یکدیگر نیازمندیم. اگر چه لازم نیست همه با هم دوست صمیمی باشیم، اما این که به افراد نشان دهیم واقعاً چه کسی هستیم، به خودمان اجازه دهیم آن‌ها را بشناسیم و سپس از طریق اعمال کوچک یا بزرگ به یکدیگر یادآوری کنیم که برایمان مهم هستند، برای شادی و به‌زیستی ما ضروری است.
 به گزارش میگنا سارا حق بین در ادامه  آورده است : در این میان ما نیاز به دوستانی داریم تا بتوانیم نیازهای عاطفی‌مان را هر چه بیشتر با آنها تأمین کنیم؛ دوستان واقعی. اما «دوست واقعی بودن» به چه معناست؟
دوست واقعی از شما دفاع می‌کند. وقتی دیگران سعی می‌کنند از نظر روانی یا جسمی به شما صدمه بزنند، هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند تا شما در امان بمانید. آن‌ها در هر زمان و هر مکان از شما دفاع خواهند کرد. اگر آن‌ها بتوانند، بدون هیچ چشم‌داشتی به شما کمک می‌کنند.
دوست واقعی کسی نیست که به طور مکرر به شما چیزهای منفی که دیگران در موردتان می‌گویند را بازگو کند. آن‌ها با گفتار و اعمال خود مشخص می‌کنند که وقتی صحبت از شما می‌شود، کجا ایستاده‌اند.
یک دوست واقعی حضور همیشگی دارد، چه به شما نزدیک باشد و چه دور باشد. چه در خوشی‌ها و چه در ناخوشی‌ها.
دوست واقعی با شما روراست و صادق است. آن‌ها هرگز سعی نمی‌کنند شما را فریب دهند تا خود را قوی‌تر، موفق‌تر یا بهتر از آنچه هستند نشان دهند.
دوست واقعی قابل اعتماد است. هنگامی که شما با دوست‌تان، مشکلات و ناامیدی‌های خود را به اشتراک می‌گذارد، این نشان از اعتماد و ارزشی است که برای او قائل هستید.بر اساس یافته های پروژه بین المللی تاب آوری دوست  بمانند دارایی انسان است.
آن‌ها شما را به خاطر خودتان و همان‌گونه که هستید می‌پذیرند. آن‌ها می‌توانند شما را تشویق کنند تا نسخه بهتری از خود شوید، اما همچنین به شما کمک می‌کنند زیبایی فعلی خود را ببینید. آن‌ها با آنچه دیگران ممکن است در مورد شما بگویند یا فکر کنند منحرف نمی‌شوند.
اگرچه ممکن است یک دوست واقعی شما را تشویق کند که تصمیمات خوبی بگیرید، اما آن‌ها به قضاوت شما اعتماد دارند و به تصمیم‌های شخصی شما احترام می‌گذارند. وقتی توصیه‌هایی می‌کنند که شما قبول ندارید، پرخاشگر نمی‌شوند، در عوض به مرزهایتان احترام می‌گذارند و برای احساسات و افکار شما ارزش قائل هستند. آن‌ها شما را تحت فشار قرار نمی‌دهند تا به آن چیزی تبدیل شوید که می‌خواهند.

    یک دوست واقعی احساسات شما را تصدیق می‌کند اما در عین حال شما را به سمت یک زندگی شادتر و سالم‌تر راهنمایی می‌کند. آن‌ها منفعلانه کنار شما نمی‌نشینند و شما را در انتخاب‌هایی که برای شما خوب نیست تماشا نمی‌کنند. آنها می‌خواهند شادترین و سالم‌ترین نسخه شما را ببینند. بنابراین شما را تشویق می‌کنند تا انتخابی را انجام دهید که به خواسته شما در زندگی نزدیک‌تر باشد. آنها این هنر را دارند که بزرگترین مشوق شما باشند در حالی که شما را در قبال اهداف‌تان نیز مسئول می‌دانند.

    بنا بر همین گزارش از باشگاه تاب آوری میگنا سارا حق بین در خاتمه اضافه میکند :  بر اساس یافته های پروژه بین المللی تاب آوری دوست  بمانند دارایی انسان میتواند در روزهای سخت گره گشا و همراه انسان باشد دوست واقعی احساسات شما را تصدیق می‌کند اما در عین حال شما را به سمت یک زندگی شادتر و سالم‌تر راهنمایی می‌کند.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.