پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۲
کد مطلب: 61452
۱
آمارهای جهانی نشان میدهد

افسردگی در 3 سال گذشته افزایش داشته است

اضطراب و استرس همگی با میزان بالاتر فشار خون و سطوح بالاتر هورمون کورتیزول مرتبط هستند
نتایج یک مطالعه جدید نشان می دهد:موارد افسردگی در جهان از زمان شروع همه گیری کرونا بدون توجه به اینکه آیا بیماران به این ویروس مبتلا شده اند یا نه، افزایش یافته است.
تیمی از محققان دانشگاه یوتا می گویند: نتایج پژوهش آن ها روی بیش از ۱۳۵ هزار نفر نشان می دهد که در طول همه گیری کرونا و پس از آن، هم میزان و هم شدت علائم افسردگی حتی در میان افرادی که هرگز بیمار نشده اند، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

دانشمندان می گویند: بیش از نیمی از بیماران درجاتی از علائم افسردگی مرتبط با بالینی را گزارش کردند. این تیم تحقیقاتی می ‌افزاید که همه‌ گیری کرونا تقریباً بر تمام جنبه‌ های زندگی مردم تأثیر گذاشته و از قرنطینه و محدودیت های اجتماعی گرفته تا فاصله ‌گذاری فیزیکی و چشم ‌انداز دائماً در حال تغییر قوانین و محدودیت‌های سفر برای مردم جهان استرس ایجاد کرده و این موضوعات بر سلامت روان میلیون ها نفر تأثیر گذاشت.

دکتر هیدی می اپیدمیولوژیست قلب و عروق در رابطه با موضوع فوق گفت: در این میان مهم نیست که یک فرد به کرونا مبتلا شده باشد یا خیر زیرا ما متوجه افزایش نرخ افسردگی و شدت افسردگی در سراسر جهان شدیم.

سلامت روان ضعیف می ‌تواند بر بیماری‌ های مزمن از جمله بیماری ‌های قلبی عروقی تأثیر بگذارد. به همین دلیل غربالگری و درمان سلامت روان، بخش مهمی از فرآیند کلی مراقبت از بیماران به شمار می رود.
 نویسندگان این مطالعه ۱۳۵ هزار و ۸۶۴ بیمار را از طریق ارسال پرسشنامه در فاصله سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۲ مورد بررسی قرار دادند. تجزیه و تحلیل های انجام شده نشان می دهد که چگونه این نمرات در طول وقوع همه گیری، قبل و بعد از ظهور کووید تغییر کرده است. این تیم پژوهشی دریافت که قبل از همه گیری، حدود ۴۵ درصد از بیماران درجاتی از افسردگی را گزارش کردند ولی از سال ۲۰۲۱، این میزان به ۵۵ درصد تغییر کرد.
باید توجه داشت که افسردگی، اضطراب و استرس همگی با میزان بالاتر فشار خون و سطوح بالاتر هورمون کورتیزول مرتبط هستند که می تواند منجر به تجمع کلسیم در شریان ها، سندرم متابولیک و بیماری های قلبی شود.
دکتر می در پایان توضیحات خود می‌ گوید: ما می ‌دانیم که افسردگی یک عامل خطرزا برای بیماری‌ های مزمن است، بنابراین با توجه به این یافته ‌ها، کاهش برخی از اثرات افسردگی بسیار مهم است تا این بیماران بتوانند در حال حاضر و در آینده زندگی سالم ‌تر و شادتری داشته باشند.
محققان این یافته ها را در نشست علمی کالج قلب و عروق آمریکا در سال ۲۰۲۳ ارائه کردند.
 
مرجع : خبرگزازی علم و فرهنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.