پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۱۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۷:۲۷
کد مطلب: 61469
۲

تاب آوری بر مدار اعتدال میتواند متضمن سعادت باشد

تاب آوری بر مدار اعتدال میتواند متضمن سعادت باشد اعتدال در کار ، اعتدال در روابط و اعتدال در سلامت میتواند سه گانه ای الهام بخش و موثر باشد
تاب آوری بر مدار اعتدال میتواند متضمن سعادت باشد
تاب آوری بر مدار اعتدال میتواند متضمن سعادت باشد اعتدال در کار ، اعتدال در روابط و اعتدال در سلامت میتواند سه گانه ای الهام بخش و موثر باشد
جامعه کنونی ما شادی را مساوی با داشتن بیشتر می‌داند و بنابراین اعتدال اغلب نادیده گرفته می‌شود.
نگاه مداوم به دنیا، مقایسه خود با دیگران و تلاش برای دستیابی به چیزهای بیشتر می‌تواند باعث شود که «زندگی در واقع چقدر ساده است» را نادیده بگیریم و در تلاش برای برآورده ساختن خواسته‎ها، اغلب در یک چرخه معیوب گرفتار می‌شویم؛ تمایل به کسب بیشتر در ثروت، در روابط، در تغذیه، در شغل و حتی در کسب دانش.
در پایان، به دست نیاوردن آنچه انتظار دارید می‌تواند به تدریج منجر به ناامیدی، احساس سرخوردگی، اعتماد به نفس پایین و اضطراب شود که می‌تواند منجر به استرس، افسردگی و خستگی شود.
بنابراین چگونه می‌توان یک زندگی کامل و با کیفیت را رهبری کرد؟ این با تسلط بر تکنیک اعتدال در زندگی ممکن است.
 سارا حق بین مترجم و نویسنده در باشگاه تاب آوری  در ادامه این یادداشت اضافه میکند :تمرین اعتدال به درک این نکته کمک می‌کند که زندگی آنقدرها هم که به نظر می‌رسد پیچیده نیست. راز یک زندگی کامل، شاد و سالم بسیار ساده و در عین حال فوق‌العاده مؤثر است: «زندگی در حد اعتدال». کل ایده اعتدال این است که یک زندگی متعادل داشته باشید و از هرگونه افراط و تفریط دوری کنید.
با انجام این کار، شما شروع به قدردانی از چیزهایی می‌کنید که دارید؛ زیرا اصولاً مردم معمولاً انتظارات زیادی در زندگی دارند که با گذشت زمان افزایش می‌یابد.
 
یادگیری زندگی متوسط و میانه، یک پروژه مادام العمر است که نیاز به تعدیل مداوم دارد.
همانگونه که تاب آوری و اعتدال یک نیاز روزانه و مادالعمر است .
معتدل بودن به این معنا نیست که باید از رویاهای بزرگ دست بردارید، از ماجراجویی بپرهیزید یا از جاه طلبی خود دست بکشید. بلکه منظور درک اهمیت گام‌های کوچک و روزانه است که شما را به آنجا می‌رساند، زیرا سالم می‌مانید و برای رسیدن به اهداف جدید الهام می‌گیرید.
گاهی اوقات، یافتن تعادل مناسب ممکن است دشوار باشد اما میتواند بمعنای تاب آوری هم باشد با این حال با تلاش و کوشش مداوم، می‌توانید میزان اعتدال و تعادل مناسب را در هر جنبه‌ای از زندگی خود بیابید.
 
  • اعتدال در کار: یافتن تعادل مناسب در محل کار می‌تواند مشکل باشد. فشار مداوم برای انجام کار ممکن است شما را تشویق کند که ساعت‌های طولانی و طولانی‌تری کار کنید که منجر به فرسودگی شغلی و نارضایتی شغلی شده و در عین حال شبانه‌روز کار کنید. از طرفی سستی و اهمال‌کاری نیز می‌تواند یک مشکل جدی باشد.
 
  • اعتدال در سلامت: همه ما از تأثیرات مثبت پیروی از یک رژیم غذایی صحیح و ورزش مدام مطلع هستیم، اما اگر در بکارگرفتن یک سبک زندگی نیز دچار افراط و تفریط شویم، نه تنها به ارتقای زندگی طولانی و سالم کمک نکرده‌ایم بلکه این تلاش بیش از حد می‌تواند منجر به آسیب‌های فیزیکی هم شود.
 
  • اعتدال در روابط: اگر چه داشتن حس همدلی، همکاری، ابراز محبت و توجه به دیگران یکی از مهمترین ویژگی‌های یک انسان کامل است، اما زیاده‌روی در این مورد نیز می‌تواند آسیب‌های جدی به جسم و روان وارد نماید. فردی را که همیشه در حال دادن خدمات عاطفی و غیرعاطفی به دیگران است، دچار فرسودگی روانی و تبعات ناشی از آن خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!