سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۸:۰۰
کد مطلب: 61494
۰

اعلام شرایط انتخاب «اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی»

اعلام شرایط انتخاب «اعضای هیات علمی سرآمد آموزشی»
به گزارش ایسنا، در شیوه‌نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آمده است: این شیوه‌نامه به منظور تجلیل از سرآمد آموزشی در سطح دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و با هدف تکریم، شأن و منزلت اساتید تدوین شده و بر این اساس انتخاب سرآمد آموزشی از میان اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در حوزه آموزش دارای شرایط ویژه باشند در دو سطح کشوری و موسسه انجام می‌گیرد.

همچنین تدوین شیوه‌نامه مذکور در راستای اهداف قانون اهداف، وظایف و تشکیلات وزارت مصوب مجلس شورای اسلامی و با توجه به جایگاه رفیع سرآمد آموزشی در تحقق دانشگاه تمدن‌ساز و حکمت‌آفرین در گام دوم انقلاب اسلامی انجام شده است.

براین اساس، سرآمدان آموزشی از میان اعضای هیات علمی موسسه‌ها و در دو سطح کشوری و موسسه مطابق با این شیوه‌نامه انتخاب می‌شوند. هر عضو هیات علمی که طی سه سال پیوسته یا ناپیوسته در مقام سرآمد آموزشی در موسسه خود انتخاب شود مشمول یک پایه تشویقی آیین‌نامه استخدامی اعضای هیات علمی می‌شود و حداکثر می‌تواند از این محل، سه پایه تشویقی دریافت کند.

به ازای هر ۳۰ عضو هیات علمی شاغل در دانشکده، پژوهشکده یا موسسه پایه تشویقی با رعایت ضوابط مشخص به یک عضو واجد شرایط اعطا می‌شود. در دانشکده‌ها و پژوهشکده‌های دارای کمتر از ۳۰ عضو هیات علمی به شکل تجمیعی این امر لحاظ خواهد شد.

در شیوه‌نامه وزارت علوم آمده است که عضو هیات علمی سرآمد آموزشی موسسه از میان اعضای هیات علمی شاغل و تمام وقت، با دست کم سه سال سابقه خدمت در مورد انتخاب اعضای هیات علمی که از نظر امتیاز در شرایط برابر قرار گیرند میزان سابقه پژوهشی و خدمات برجسته ملاک عمل می‌شود.

همچنین اعضای هیات علمی که در دو سال تحصیلی پیش از ارزیابی متوسط نمره ارزیابی تدریس آنها از متوسط نمره ارزشیابی دانشکده یا پژوهشکده بالاتر باشد می‌تواند در مقام سرآمد آموزشی قرار گیرد.

بر این اساس موسسه می‌تواند به ازای هر ۳۰ عضو هیات علمی یک نفر را به طور سالیانه به عنوان سرآمد آموزشی انتخاب کند و موسسه‌ای که کمتر از ۳۰ عضو هیات علمی دارد می‌تواند یک نفر را از اعضای هیات علمی واجد شرایط انتخاب کند.

طبق این شیوه‌نامه، رئیس موسسه، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاون فرهنگی، معاون پژوهشی و فناوری، سه نفر از روسا یا معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی یا مدیران گروه‌های دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها با انتخاب رئیس موسسه و برحسب ارتباط موضوعی و در نهایت دو نفر از اعضای هیات علمی صاحب‌نظر و با سابقه با انتخاب رئیس موسسه آموزشی، از اعضای کمیته انتخاب و معرفی سرآمد آموزشی هستند.

موسسات برای انتخاب سرآمد آموزشی کشوری به ازای هر ۳۰۰ عضو هیات علمی شاغل در موسسه، یک نفر از اعضای هیات علمی را از میان سرآمد آموزشی موسسه در همان سال یا انتخاب کمیته سرآمد آموزشی موسسه تا نیمه بهمن‌ماه به معاونت آموزشی وزارت معرفی می‌کنند.

موسساتی که کمتر از ۳۰ عضو هیات علمی دارند می‌توانند یک نفر را برای انتخاب در مقام سرآمد آموزشی کشوری به معاونت آموزشی معرفی کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
كاغذ سفيد را هر چقدر هم تميز و زيبا باشد كسی قاب نمی‌گيرد، برای ماندگاری در ذهن‌ها بايد حرفی برای گفتن داشت