کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ریزش مو در زنان نشانه چه بیماری هایی است

ریزش مو می ‌تواند زنان را از نظر عاطفی تحت تاثیر قرار دهد و به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی آنها تأثیر منفی بگذارد

سینا پرس , 27 اسفند 1401 ساعت 10:12

زنانی که از ریزش مو رنج می برند ممکن است بیماری هایی از جمله دیابت، آکنه و سرطان پستان نیز مبتلا باشند.ریزش مو می ‌تواند زنان را از نظر عاطفی تحت تاثیر قرار دهد و به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی آنها تأثیر منفی بگذارد


ریزش مو می ‌تواند زنان را از نظر عاطفی تحت تاثیر قرار دهد و به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی آنها تأثیر منفی بگذارد. تحقیقات جدید محققان آکادمی درماتولوژی آمریکا نشان داد: این مشکل می‌ تواند با برخی بیماری ‌های رایج مرتبط باشد. در این مطالعه، پژوهشگران انواع رایج بیماری ‌های مرتبط با ریزش مو و گزینه ‌های درمانی را مورد بحث قرار داده اند.
یافته های تحقیقاتی نشان داد:زنانی که از ریزش مو رنج می برند ممکن است بیماری هایی از جمله دیابت، آکنه و سرطان پستان نیز مبتلا باشند.
آلوپسی سیکاتریسیال مرکزی مرکزگریز (CCCA) بیماری ای است که منجر به ریزش مو در مرکز یا تاج سر می شود. محققان گفته اند:شرایطی مانند سرطان پستان ، کلسترول بالا، دیابت و فشار خون بالا در میان زنان مبتلا به CCCA رایج است.

یکی دیگر از انواع رایج ریزش مو، طاسی با الگوی زنانه است. کاهش ضخامت طبیعی مو از اولین علائم طاسی با الگوی زنانه است. این نوع ریزش مو ارثی است و اغلب به دلیل افزایش هورمون ها، عارضه آکنه نیز در بسیاری از زنان مبتلا به طاسی با الگوی زنانه، مشاهده می شود. افزایش سن، یائسگی و فشار خون بالا با ایجاد و پیشرفت این نوع ریزش مو مرتبط هستند.

ماینوکسیدیل یک گزینه درمانی رایج برای طاسی با الگوی زنانه است زیرا ثابت شده است که علاوه بر کاهش ریزش مو، رشد مو را تحریک کرده و تارهای مو را تقویت می کند.

یکی دیگر از انواع ریزش مو رایج در زنان، ریزش مو کششی است که علت آن رفتار نادرست با موها است. درصورتی که موها در حالتی قرار بگیرند که تحت فشار زیاد و دائمی باشند، آنگاه نخستین نشانه‌ های ریزش مو کششی آشکار می شوند. در این شرایط، پیاز مو به ‌تدریج ضعیف شده و ریزش مو آغاز می ‌شود.

پرهیز از استفاده مکرر از مدل ‌های بافتی، پیچشی و دم ‌اسبی یا استفاده از کلیپس، گل سر و اساساً هر چیزی که موها را تحت کشش شدید قرار دهد، می‌ تواند به جلوگیری از ریزش مو کششی کمک کند.
در آخر متخصصان خاطرنشان کرده اند: بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی که برای مو استفاده می ‌شوند، حاوی مواد شیمیایی مضری هستند که استفاده بیش ‌از حد آنها، باعث تضعیف پیاز مو و در نهایت ریزش مو می‌ شود. در نتیجه مهم است که خانم ها حتما به مواد تشکیل دهنده محصولات آرایشی و بهداشتی خود، توجه داشته باشند.
 


کد مطلب: 61528

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61528/ریزش-مو-زنان-نشانه-بیماری-هایی

میگنا
  https://www.migna.ir