شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۶
کد مطلب: 61537
۱
۵

فعالیت مدرسه عالی مهارتی «روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای» در کرج

فعالیت مدرسه عالی مهارتی «روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای» در کرج
به گزارش میگنا ناهید مجیدی مدیر مدرسه عالی مهارتی روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای وابسته به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا در معرفی این مدرسه و تشریح فعالیت‌ها و حیطه کارکردهای آن اظهار کرد: این مدرسه نخستین مدرسه عالی روانشناسی و توانمندسازی حرفه‌ای کشور است که سال ۱۴۰۰ پیشنهاد راه‌اندازی آن توسط معاونت آموزش‌های عمومی و مهارتی این دانشگاه به سازمان مرکزی دانشگاه آزاد ارائه شد.
 
وی ادامه داد: پس از تصویب راه‌اندازی مدرسه عالی مهارتی روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای در جلسه بررسی طرح‌های توجیهی- اقتصادی مدارس مهارتی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، این مدرسه موفق به دریافت مجوز فعالیت از سازمان مرکزی شد.

این روان‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه بخش‌های خدماتی مدرسه عالی مهارتی روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای را بخش آموزش، مهارت‌آموزی و توانمندسازی حرفه‌ای و بخش کاربنیان برشمرد و در تشریح کمیته‌های تخصصی مدرسه گفت: کمیته ارتقای سلامت روان، جامعه‌نگر و پیشگیری از آسیب‌های روانی- اجتماعی، ازدواج و خانواده، سبک زندگی اسلامی- ایرانی، خدمات عام‌المنفعه، ارتباط با صنعت و سازمان‌ها و کمیته مهارت افزایی و ارتقای سطح تخصصی متخصصان سلامت روان از جمله این کمیته‌ها هستند.

مجیدی هدف بخش آموزش مدرسه عالی مهارتی روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای را ارائه آموزش‌های تخصصی و عمومی دانست و بیان کرد: کمیته علمی مدرسه پس از نیازسنجی دقیق، به تدوین دوره‌ها و سرفصل‌های استاندارد، نظارت بر حسن اجرای آموزش و ارزیابی دقیق سطح علمی اساتید می‌پردازد.

مدیر مدرسه عالی مهارتی روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای واحد کرج حوزه‌های آموزش این مدرسه را روانشناسی بالینی، روانشناسی شغلی و تحصیلی، مشاوره کودک و نوجوان، مشاوره زوج و خانواده، روانشناسی صنعتی- سازمانی، مشاوره اعتیاد و مشاوره با رویکرد اسلامی و معنوی عنوان کرد و افزود: در هریک از این حوزه‌ها پس از پایان دوره آموزشی، دوره کارورزی و مهارت‌آموزی و مهارت افزایی اجرا خواهد شد.

وی دوره روان‌درمانی اختلالات بالینی ویژه روانشناسان و مشاوران (اختلالات افسردگی، اضطرابی، وسواس، استرس پس از سانحه) با رویکرد CBT به مدت ۸۰ ساعت تئوری و ۸۰ ساعت عملی، دوره روان‌درمانی اختلالات و مشکلات فردی و بین فردی با رویکرد متمرکز بر هیجان EFT. ویژه روانشناسان و مشاوران دوره پایه (تئوری) ۲۴ ساعت، دوره پیشرفته ۳۲ ساعت، دوره عملی و کارورزی ۴۰ ساعت را ازجمله دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی برگزار شده و در حال برگزاری مدرسه عالی مهارتی روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای ذکر کرد.

به گفته مجیدی، روان‌درمانی اختلالات اضطرابی و رفتاری کودکان با رویکرد التقاطی، ویژه روانشناسان و مشاوران. دوره تئوری ۲۴ ساعت و عملی ۴۰ ساعت، کارگاه آموزش فرزندپروری ویژه مشاوران مدارس دولتی و سما، ۲۴ ساعت؛ تئوری و عملی، کارگاه آموزش خودشناسی، ویژه مشاوران مدارس دولتی و سما، ۸ ساعت عملی، کارگاه آموزش هوش هیجانی، ویژه مشاوران مدارس دولتی و سما، ۸ ساعت تئوری و عملی، کارگاه آموزش مهارت‌های زندگی بزرگ‌سال، ۲۴ ساعت تئوری و عملی را از دیگر دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی برگزار شده دانست.

این مسئول با توجه به برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی ویژه عموم، دوره آموزشی فرزندپروری مخصوص والدین: ۸ ساعت دوره آموزشی خودشناسی مخصوص والدین: ۸ ساعت دوره آموزشی هوش هیجانی مخصوص والدین و ۸ ساعت را هم از دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی برگزار شده در مدرسه عالی مهارتی روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای برشمرد.

مدیر مدرسه عالی مهارتی روانشناسی، سلامت و توانمندسازی حرفه‌ای واحد کرج با بیان اینکه در بخش کارورزی مدرسه، مهارت آموزان، پس از پایان دوره آموزشی، وارد دوره کارورزی خواهند شد، هدف از بخش کاربنیان مدرسه را تسهیل اشتغال مهارت‌آموزان دانست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

فاطمه
Iran, Islamic Republic of
ایشون با راهنمایی غیرحرفه‌ای، بدون بررسی پیش زمینه‌ها و گذشته و تجربیات قبلیِ من، منو در یک زمینه (به اعتقاد خودشون) راهنمایی کردن که به طرز دردناکی زندگی من رو خراب کردن.
سید
Iran, Islamic Republic of
ایشون استاد راهنمای من بودند در چندین سال پیش- خدا رو شکر راحت شدم
Iran, Islamic Republic of
يكم منصف باشيد اگه به هر دليل شخصي يا .... ميخواهيد ايشون رو خراب كنيد اينو بگين والا ايشون در دانشگاه به استاد راهنماي بي نظير مشهور هستن اگه از دانشجوهاشون سوال كنيد ميگن كه ايشون چقد متعهدانه و دلسوزانه وقت مي ذارن و راهنمايي ميكنن و دانشجوها چطور پايان نامه نويسي رو مثل ي استاد ياد گرفتن و چه مقاله هايي از كارهاشون درامده
Iran, Islamic Republic of
ايشون روان شناس واقعا با علم و تجربه و با اخلاقي هستن اگه چند روز تشريف ببرين كلينيك شون و از مراجعين شون سوال كنيد متوجه صحت نظر من خواهيد شد
مهدی یوسف زاده
Germany
باسلام بنده مریض سر کار خانم مجیدی بودم الان هم آدرس مطب سماره تماس مطب ایشان میخواهم برای ادامه مهالجه خودم و همسرم ممنون میسم کمک کنید.
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو