سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ فروردين ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۹
کد مطلب: 61551
۲

مراسم اکران خصوصی فیلم " بی تاب " برگزار شد

این فیلم موضوعی روانشناسی، اجتماعی را روایت می کند .
مراسم اکران خصوصی فیلم " بی تاب "  برگزار شد
فیلم " بی تاب " به کارگردانی مهران احمدی و تهیه کنندگی ساناز فتوره چی تهیه شده بود با حضور روانشناسان ، هنرمندان و عوامل فیلم ، در تاریخ 24 اسفند 1401 اکران خصوصی و تحلیل شد.این فیلم در تهران ، ایران فیلمبرداری شده و موضوعی روانشناسی، اجتماعی را روایت می کند .
بنا بر همین گزارش از میگنا این فیلم در جشنواره شبکه جهانی لیفت آف انگلستان به نمایش در می آید و رقابت می کند جشنواره فیلم لیفت آف لندن در سال 2010  فعالیت خود را با اولین فراخوان  آغاز و هم اکنون یکی از جشنواره هایی در زمینه فیلم و سینما است که متکی به آرای تماشگران فعالیت خود را دنبال میکند لازم به ذکر است در نوبت نخست این جشنواره بیش از 750 فیلم از سراسر جهان دریافت کرد و هم اکنون با همکاری یکی از استودیوهای فیلمسازی انگلستان و با همکاری رالی استودیو هالیوود در سطح بین المللی برگزار می شود.
اما در اولین سکانس صحنه بازی بچه ای در پارک با پدرش را میبینیم و پاهای بچه ای که در  صندلی پارک نشسته و بعد پاهای مردی خمیده که به اتاق درمان می آید.صحنه بعد از لامپهای خاموش و روشن شروع می شود که می توان آن را  نماد مرگ و زندگی تعبیر کرد.
 
این فیلم مردی آشفته را به نمایش می کشد که برای حل مشکلاتش به روانکاو مراجعه کرده است او فرزند خود را تنبیه می کند همانطور که در گذشته خودش تنبیه شده و دوران کودکی تاریکی داشته است.این سکانس تلنگری عمیق است برای والدین ناآگاهی که قبل از درمان آسیبهای خود بچه دار می شوند!
در جواب  سوال درمانگر (از دوران کودکیتون چی یادتون می یاد؟) صداهای دعوای پدر و مادر مراجع در ذهنش تداعی می شود و گفته تامل برانگیز مادر"اگه موندم به خاطر این بچه است!" والدینی که بچه را دست آویزی می کنند برای نپذیرفتن مسئولیت انتخابهای خود!!! و ادامه ماجرا ....
روانکاو در این فیلم مراجع را به توجه به نقطه شیرین زندگی اش دعوت می کند که در همین حال مدیر مدرسه پسرش به او زنگ می زند و خبر خودکشی پسرش را به او می دهد. صدای همسر مراجع از بیرون اتاق به گوش می رسد که با اصرار می خواهد همسرش را ببیند و خبر بارداری خود را به او بدهد و صحنه اشکی که از چشم مراجع پایین می آید و بیننده را با علامت سوالی به فکر فرو می برد که این اشک از غم از دست دادن پسرش است و یا شوق تجربه پدر شدن و فرصت امتحان مجدد برای پدر کافی بودن...
و فیلم با صحنه غم انگیز تاب خالی تمام می شود. این اثر سعی دارد مفاهیم روانشناختی را در قالبهای متنوع و تاثیر گذار به مردم نشان دهد و آنها را با دنیای جذاب روانشناسی آشنا کند.
 
عوامل فیلم بی تاب
کارگردان : مهران احمدی
نویسنده و تهیه کننده : دکتر ساناز فتوره چی
بازیگران : ساناز فتوره چی ، علیرضا سروش ، احمد آکشته ، رویا خوش سیرت
بازیگران خردسال : آریو سلیمانی ، نیکا هوشیار ، آرین براتی ، یاسمن براتی
طراح گریم : فرناز چراغی
مدیر تصویربرداری و تدوین :مهران احمدی
با تشکر از : سمیه عباسی ، مریم عسگری ، فاطمه رحیم نژاد

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
متوجه رابطه شوهرم با خواهرم شدم. چه کار کنم؟
بیمارستان روانپزشکی امین آباد تهران
سه گام مهم برای تقویت تاب آوری کودکان
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "