جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۳
کد مطلب: 61677
۳

کلینیک تخصصی روانشناسی و مشاورۀ نیک آرام

نیک آرام تلاش میکند یاری رسان افرادی باشد یاری‌رسان افرادی باشد که در جریان زندگی خود با مشکلاتی روبرو می‌شوند.
کلینیک نیک آرام
کلینیک نیک آرام
 نیک‌آرام بر آن است که با برگزاری دوره‌هایی با محوریت مهارت‌های ضروری برای زندگی سالم، به رشد و تعالی فردی و ارتقای کیفیت روابط بین فردی، گامی موثر در این راستا بردارد.

ما در «مرکز خدمات روانشناسی و مشاوره‌ نیک‌آرام» تلاش می‌کنیم با فراهم آوردن بستری از مِهر و پذیرش بی‌قید‌و‌شرط و همچنین آگاهی بخشیدن به فرد و جامعه، آن‌ها را به‌سمت یکپارچگی هدایت کنیم؛ این همان «نگاه ترنسپرسونال به روانشناسی» محسوب می‌شود. مقصود از «یکپارچگی» هم‌راستا بودن فکر، حرف و عمل است.

این تعریف هم‌ارز با آموزه‌ی معروف ایران باستان، یعنی «گفتار نیک، پندار نیک و کردار نیک» است. کلینیک نیک‌آرام جهت ارائه خدمات به عموم مردم و نیز متخصصین فعال در حوزه روانشناسی، از سال 1391 با اخذ مجوز از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران، آغاز به کار کرد. هدف ما در نیک‌آرام، فراهم کردن شبکه‌ای برای حمایت و پشتیبانی از افرادی است که در راه رشد و تعالی خود، به دنبال یافتن مسیر یگانه زندگی خود هستند.

نیک‌ آرام همواره کوشیده با ارائه خدمات متفاوت و پیشرو در زمینه روانشناسی و با معرفی جدیدترین متدهای روز دنیا، از جمله مکتب ترنس‌پرسونال (فرافردی)، یاری‌رسان افرادی باشد که در جریان زندگی خود با مشکلاتی روبرو می‌شوند.

متخصصین ما برای افزایش آگاهی، گسترش شادمانی و ارتقای رضایت از زندگی آحاد جامعه از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند. اولویت اصلی ما در نیک آرام دستیابی مراجعین به حداکثر سلامت روانی فردی، بالاترین کیفیت روابط بین فردی و مفیدترین وضعیت زیست اجتماعی است.

باور ما این است که توسعه کشور بدون ارتقای فرهنگ و سلامت افراد جامعه ممکن نیست و این مهم خود با سلامت روان افراد و نیز بهزیستی روانی مردم در کنار همدیگر به‌دست خواهد آمد. کلینیک نیک‌آرام بر آن است که با برگزاری دوره‌هایی با محوریت مهارت‌های ضروری برای زندگی سالم، به رشد و تعالی فردی و ارتقای کیفیت روابط بین فردی، گامی موثر در این راستا بردارد.

«روانشناسی» را می‌توان در یک کلام، «نگاهی مهربانانه به زندگی» تعبیر کرد. علت بسیاری از مشکلات فرد، فقدان مِهر و پذیرش کافی در خانواده و اجتماع است؛ عاملی که موجب از بین رفتن یکپارچگی در جامعه، خروج از کانون خویشتن، روی آوردن مکرر به مکانیسم‌های دفاعی و بیماری و روان‌رنجوری‌های ناشی از آن می‌شود.

روانشناسی ترنسپرسونال، نگاهی یکپارچه و کل‌نگر به روان انسان دارد؛ به این معنا که پدیده‌های فراسوی ایگو را مورد مطالعه قرار می‌دهد تا چهارچوبی برای مطالعه و پرورش شرایط مورد نیاز برای تحول فرد و جامعه فراهم آورد. مقصود از تحول، دگردیسی از یک حالت به حالتی دیگر و «فرگشت آگاهی» است. این همان اتفاقی‌ست که از لحظه‌ مهبانگ تا امروز دائما رخ داده است و ادامه خواهد یافت. با افزایش سطح آگاهی، بسیاری از مشکلات فرد و جامعه رفع خواهد شد.

از آنجایی که «روانشناسی ترنسپرسونال» در جستجوی تغییر نظام‌های باور و شرایط سلطه و همچنین فراهم آوردن شرایطی در راستای همزیستی مسالمت‌آمیز انسان‌ها در کنار یکدیگر است، بنابراین می‌توان این رویکرد را یک «نگاه انقلابی در روانشناسی» به حساب آورد.

«روانشناسی ترنسپرسونال» پس از نیروی اول (روانکاوی)، نیروی دوم (رفتارگرایی) و نیروی سوم (انسان‌گرایی)، به‌عنوان نیروی چهارم در روانشناسی شناخته می‌شود. این رویکرد که روانشناسی قرن بیست‌و‌یکم را شکل می‌دهد، با دربرگرفتن تمام خرد روانشناسی و یافته‌های برآمده از سایر نیروها، نگاهی جدید را به مطالعه انسان می‌افزاید.
 


 


 
 
 
آدرس: انتهاي خيابان اقدسيه، بلوار ارتش، ابتداي بلوار شهيد مژدي (اوشان)، پلاك ٢، زنگ 1
 
شماره تماس: 02122457141
                  02122457142
                                           

 
 
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
شايد شخصي آنقدر ميل به درك شدن دارد، ميل به دوست داشته شدن ندارد