کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

طبیعت و سلامت روانی کودکان

1 خرداد 1402 ساعت 7:41

کودکانی که زمان بیشتری را در طبیعت می گذرانند، سطح استرس و افسردگی کمتری دارند.


کودکانی که زمان بیشتری را در طبیعت می گذرانند، سطح استرس و افسردگی کمتری دارند. روزهای گرم سال از راه رسیده و رفته رفته مدارس در حال تعطیل شدن هستند. کارشناسان توصیه می کنند، در این روزهای بلند و آفتابی سال از فرصت استفاده کرده و فرزندان خود را بیشتر به پارک و طبیعت ببرید، زیرا این فعالیت ها برای سلامت کودکان مفید است.
آکادمی اطفال آمریکا در دستورالعمل جدید خود اعلام کرد: بازی در فضای باز برای سلامت جسم ، روان و کاهش استرس در کودکان مفید است.
دکتر مونیک جوانا سولیه بورک (Monique Jonae Soileau-Burke) متخصص اطفال در مریلند در رابطه با موضوع فوق گفت: چه هوا آفتابی باشد و چه برفی، بازی در بیرون از خانه برای کودکان از نظر جسمی و روحی خوب است. شواهد علمی به ما می گوید که بازی در فضای باز می تواند سلامتی را بهبود بخشد و از این گذشته، کودکان این نوع فعالیت را دوست دارند. ما خانواده ‌ها را تشویق می ‌کنیم تا برنامه ‌ریزی کنند تا فرزندانشان را برای تفریح  به طبیعت ببرند.
مطالعات انجام شده نشان می دهد: کودکانی که زمان بیشتری را در طبیعت می گذرانند، سطح استرس و افسردگی کمتری دارند.
متخصصین توصیه می کنند:کودکان را از نوزادی برای گردش به بیرون از خانه برده و برای نمونه با یک نوزاد، می توانید با کالسکه در میان درختان قدم بزنید. یک پتو روی کودکتان بیندازید و به وی اجازه دهید شرایط آب و هوا، آواز پرندگان، بوی جنگل و بافت‌های گیاهی را تجربه کند.
شما می توانید فرزندان بزرگتر خود را با دوچرخه به گردش در محیط اطراف خانه یا یک پارک محلی ببرید. هنگامی که کودک شما به اندازه کافی بزرگ شد که بتواند در فضای باز نیز ورزش کند، این فرصت را از وی دریغ نکرده زمانی را برای کشف و لذت بردن از طبیعت به وی اختصاص دهید.
به وی اجازه دهید، گروهی با دوستان خود ماجراجویی کند. این کار می تواند به ایجاد ارتباطات اجتماعی وی در آینده کمک کند.
در نهایت به یاد داشته باشید این فعالیت ها برای همه اعضای خانواده مفرح بوده و مزایای متعدد روحی و جسمی آن به مراتب بیش از چیزی است که تصور می کنید و از همه مهمتر برنامه ریزی برای گردش در یک پارک یا صرف شام خانوادگی در پارک نزدیک خانه، هزینه بسیار کمی داشته و می تواند سطح رضایت و شادی شما را از زندگی بیشتر کند.

 


کد مطلب: 61888

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61888/طبیعت-سلامت-روانی-کودکان

میگنا
  https://www.migna.ir