کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

"امید داشتن" از مغز انسان محافظت می‌کند

3 خرداد 1402 ساعت 15:51

یک نوروفیزیولوژیست با بیان اینکه امید از مغز انسان محافظت می‌کند، گفت: امیدوار بودن از مغز حفاظت و از استرس، اضطراب و افسردگی جلوگیری می‌کند.


به گزارش ایمنا، میرشهرام صفری، درباره معجزه امید در مغز انسان اظهار کرد: مطالعاتی که در زمینه علوم اعصاب انجام شده است، نشان می‌دهد زمانی که نسبت به مسئله‌ای امیدوار هستیم و امیدی در مغز انسان است، میزان ترشح مورفین‌های درون‌زاد مغز افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود انسان با انگیزه بیشتری مسائل را دنبال کند.

وی افزود: مطالعات دیگری در سال‌های اخیر انجام شده که نشان می‌دهد؛ فعال شدن مکانیسم که مبتنی بر داشتن امید است، منجر به برخی از عملکردهایی که می‌تواند در مغز ایجاد اضطراب و استرس و در نهایت منجر به افسردگی شود، متوقف شود.

این نوروفیزیولوژیست تصریح کرد: به صورت عملی، امید از مغز انسان محافظت می‌کند، یعنی با امیدوار بودن از مغز محافظت و از استرس، اضطراب و افسردگی جلوگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: منطقه مهمی تحت عنوان اوربیتوفرونتال کورتکس در ناحیه قدامی کورتکس فرونتال وجود دارد که سنجش‌های دقیقی روی آن انجام شده است و نشان می‌دهد افرادی که امیدوار هستند، سیگنال‌هایی که مبتنی بر شکل‌گیری اضطراب و استرس است به شدت کاهش پیدا می‌کند.

صفری با بیان اینکه منطقه اوربیتوفرونتال کورتکس در انگیزه، تصمیم‌گیری، پاداش و سایر عملکردها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: برای حفاظت از مغز باید امیدوار بود و امید داد و درون افراد ناامیدی ایجاد نکرد.


کد مطلب: 61910

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61910/امید-داشتن-مغز-انسان-محافظت-می-کند

میگنا
  https://www.migna.ir