پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۷
کد مطلب: 61978
۲

ایران در رتبه بیستم جراحی های زیبایی

جراحی ‌های زیبایی ۱۹.۳ درصد افزایش یافته است
ایران در رتبه بیستم جراحی های زیبایی
جراحی پلاستیک یک تخصص جراحی است که شامل ترمیم، بازسازی یا تغییر بدن انسان می شود. می توان آن را به دو دسته اصلی تقسیم کرد: جراحی ترمیمی و جراحی زیبایی. جراحی ترمیمی شامل جراحی جمجمه صورت، جراحی دست، میکروسرجری و درمان سوختگی است. در حالی که هدف جراحی ترمیمی بازسازی بخشی از بدن یا بهبود عملکرد آن است، جراحی زیبایی (یا زیبایی) با هدف بهبود ظاهر آن انجام می شود.
طبق تحقیقات اخیر انجمن بین المللی جراحی زیبایی پلاستیک، جراحی ‌های زیبایی، ایران در رتبه بیستم جراحی های زیبایی پلاستیک قرار دارد. این امر حاکی از این مساله است که ایرانی ها حتی در شرایط بد اقتصادی هم میل به زیبایی و بهتر دیده شدن دارند.
طبق تازه ترین بررسی انجمن بین المللی جراحی زیبایی پلاستیک، جراحی ‌های زیبایی ۱۹.۳ درصد افزایش یافته است. پیش از این رتبه اول جراحی های زیبایی پلاستیک در اختیار آمریکا بود و پس از آن کشورهای برزیل، چین، ژاپن، کره جنوبی به ترتیب رتبه های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده بودند. ترکیه‌، کلمیبا، مکزیک و تایلند هم در رتبه ‌های بعدی این فهرست قرار داشتند.
اما طبق تحقیقات اخیر آمریکا دیگر رتبه اول جراحی های زیبایی پلاستیک را ندارد و در جایگاه ششم قرار گرفته و رتبه اول تا پنجم به کشورهای کره جنوبی، یونان، ایتالیا، برزیل و کلمبیا اختصاص یافته است.
طبق بررسی های این انجمن ایران اکنون در رتبه بیستم جراحی های زیبایی پلاستیک قرار دارد و لیپوساکشن، بزرگ کردن سینه، جراحی پلک چشم، عمل بینی و آبدومینوپلاستی (عمل برداشتن چربی و پوست اضافه) بیشترین عمل‌ هایی است که در ایران انجام می شود. از عمل‌ های پرطرفدار غیرجراحی هم می توان به بوتاکس، اسیدهیالورونیک، اپیلاسیون، سفت کردن پوست و کاهش چربی اشاره کرد.
این آمار نشان می دهد، میل به زیبایی و بهتر دیده شدن در میان مردم ایران حتی در شرایط بد اقتصادی جامعه نیز زیاد است اما قسمت تلخ این ماجرا آنجاست که برخی میل افراطی به عمل های زیبایی دارند و برخی از سودجویان نیز در آرایشگاه ها و مراکز غیر تخصصی اقدام به عمل زیبایی می کنند که به سلامت مردم جامعه آسیب می رساند.
سید نجات حسینی، نایب رییس انجمن جراحان  پلاستیک و زیبایی ایران با هشدار به عوارض جبران ناپذیر اعمال زیبایی توسط افراد سودجود گفت: انجام جراحی ‌های فوق تخصص  پلاستیک، عمل بسیار  پیچیده‌ ای است که نیاز به گذراندن دوره‌ های فوق تخصصی دارد اما به تازگی با تبلیغات فریبنده و گسترده، این اعمال زیبایی توسط افراد غیرحرفه ای و سودجو در مکان‌ های غیراستاندارد انجام می ‌شود که آسیب های زیادی به سلامت مردم جامعه وارد می کند از اینرو توصیه می کنیم مردم برای انجام این نوع جراحی ها سراغ فوق تخصصان جراحی پلاستیک بروند. آنها می توانند پزشک مربوطه را از سایت نظام پزشکی کنترل کنند.
هرچند ضرورت دارد مردم برای اعمال جراحی پلاستیک به نزد فوق تخصصان این حوزه بروند اما گاهی برخی به علت ناآگاهی از این مساله به نزد پزشک غیر متخصص می روند. همین امر باعث شده تا میزان قصور پزشکی سالانه در ایران زیاد باشد.
به گفته دکتر بابک سلحشور، مدیرکل کمیسیون ‌های پزشکی سازمان پزشکی قانونی، سال گذشته یکهزار و ۴۳۶ پرونده قصور پزشکی به دلایل مختلف مانند جراحان عمومی، زیبایی و جراحی پلاستیک مورد بررسی قرار گرفت که ۷۶۸ پرونده محکوم شدند.
وی با اشاره به اهمیت پرونده های قصور پزشکی در جراحی زیبایی و پلاستیک، گفت: پروندهای قصور پزشکی در جراحی زیبایی و پلاستیک می‌ تواند شامل هر اقدامی که برای زیبایی انجام می‌ شود( حتی تزریق ژل) باشد؛ این نوع پرونده‌ ها تنها معطوف به جراحی ‌های بزرگ نیست.
بابک نیکو مرام، رئیس انجمن جراحان زیبایی و پلاستیک ایران نیز تزریق ژل، بوتاکس، لیزر را جزو امور پزشکی دانست و در این خصوص گفت: دخالت غیر پزشکان در این امور مصداق دخالت در امور پزشکی است. افراد غیر متخصص نباید به این حوزه ورود پیدا کنند. همچنین هر فردی نیز مناسب انجام عمل زیبایی نیست.؛ افرادی که سلامت کافی برای انجام عمل زیبایی ندارند یا انجام عمل و بیهوشی برای آنها پر خطر است، کاندید مناسبی برای انجام عمل زیبایی نیستند.
 
مرجع : خبرگزاری علم و فرهنگ
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن