پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۰
کد مطلب: 61991
۱

تدوین سند ملی «مشاوره خانواده»

به گزارش ایسنا، مطابق با «نقشه مهندسی فرهنگی کشور»، تدوین منشور مشاوره خانواده و توسعه کمی، ارتقاء کیفی و اصلاح، ساماندهی و نظارت و پایش مراکز مشاوره ازدواج و خانواده و خدمات اجتماعی مبتنی بر مبانی، روش‌ها و فنون اسلامی مشاور از جمله اقدامات ملی محسوب می‌شود.

این نقشه سال۹۲ ابلاغ شده اما از سال گذشته یعنی قریب به ۱۰ سال بعد تدوین آن آغاز شده است.

در همین راستا نشستی با حضور انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، سیده فاطمه موسوی مدیرکل هماهنگی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و جمعی از اعضای هیئت علمی دانشگاهی، پیشکسوتان حوزه روانشناسی، رئیس سازمان نظام روانشناسی، مدیر گروه خانواده نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و تعدادی از اعضای انجمن مشاوره خانواده در محل معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزار شده است.

در این نشست حاضرین با بررسی اهداف و چشم‌انداز سند ملی مشاوره خانواده، بر ضرورت تدوین این سند با رویکرد اسلامی-ایرانی و مطابقت آن با مبانی فرهنگی و ارزشی موجود در جامعه تاکید کرده‌اند.

انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در نشست بررسی پیش‌نویس سند ملی مشاوره خانواده، با اشاره به برخی از خدمات ارزنده توسط ارگان‌ها و نهادهای گوناگون در زمینه مشاوره اظهار کرده است: با وجود همه زحمات انجام گرفته، در زمینه مشاوره خانواده، با خلاء جدی مواجه هستیم.

وی افزوده است: سند ملی مشاوره خانواده که از سال ۹۳ طبق تکلیف سند مهندسی فرهنگی باید تاکنون به سرانجام می‌رسید، متاسفانه معطل مانده بود و اکنون که از سال گذشته این حرکت آغاز شده، شایسته است با خرد جمعی متخصصان این حوزه، اقدامات کارشناسی و تخصصی در راستای استحکام، تداوم و پایداری خانواده‌ها انجام شود.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده همچنین خاطرنشان کرده است: عموما در بحث پایداری خانواده و روابط زوجین، نگران آمار طلاق‌های رسمی هستیم که واقعا هم جای نگرانی دارد تا از این معضل پیشگیری شود، اما متاسفانه طلاق عاطفی نیز مسئله غیر قابل انکاری است که باید آموزش‌ها و خدمات مشاوره‌ای مناسبی در این زمینه صورت بگیرد.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو