سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۲
کد مطلب: 62014
۰
رازهای سه گانه تاب آوری و شادکامی کشورهای اسکاندیناوی

شادکامی و تاب آوری کشورهای اسکاندیناوی چه دلیلی دارد؟

باشگاه تاب آوری
شادکامی و تاب آوری کشورهای اسکاندیناوی چه دلیلی دارد؟
 سه راز مهم شادکامی و تاب آوری مردم اسکاندیناوی را بصورت خلاصه با قلم و ترجمه زهرا رزاقی مطالعه میکنید چندین دهه است که بررسی های جهانی دانمارک را به عنوان یکی از شادترین کشورهای جهان رده بندی کرده است. مطالعات اخیر نشان می‌دهد،حتی ضربه و سختی طولانی قرنطینه کرونا فشار کمی بر روی سلامت روان دانمارکی ها داشته است.زهرا رزاقی مترجم و نویسنده  خانه تاب آوری در ادامه این یادداشت آورده است مارک وایکینگ، عضو هیئت رییسه دپارتمان شادمانی دانشگاه کپنهاگن در مورد سه دلیلی که زیربنای این تاب اوری است می‌گوید:‌ یک فرهنگ قوی جدا کردن مفهوم سعادت و ثروت از یکدیگر در دانمارک وجود دارد.
مردم دانمارک به توسعه دادن فعالیت های معنی دار خارج از خانه در کنار یکدیگر تمایل دارند،برای مثال:او به ماهیگیری با دوستانش می‌رود و بعد از ان ماهی هایی که گرفته اند را با یکدیگر کباب می‌کنند یا او بعد از شنا در بندر لیموناد یا چایی و قهوه  به دوستانش تعارف می‌کند.
‌او پیشنهاد کرده با تعیین یک زمان جداگانه به صورت ماهیانه مخصوص فعالیت های معنی دار،شما می‌توانیددرگیر کارهایی شوید که هیچ هزینه ای برای شما ندارد‌ مانند این که با اعضای خانواده و دوستانتان به پیاده‌روی بروید.
‌علت بعدی این موضوع درک مردم دانمارک از ارامش و راحتی است که اقای وایکینگ ان را « هنر لذت بردن از خوشحالی های ساده در زندگی »‌نامیده است.این ساختار یک فضای دلنشین برای لذت بردن با تعدادی از اعضای خانواده یا دوستان است.
‌همچنین غیر دانمارکی ها هم می‌توانند ارامش و راحتی را در اغوش بگیرند،‌ساختن یک فضای دنج و راحت می تواند به شما کمک کند تجدید قوا کرده و خودتان را دوباره ارزیابی کنید.
‌.یک پروفسور دانشگاه کپنهاگن که سلامت روان افراد در دوران قرنطینه را مطالعه کرده است،می گوید:مردم اسکاندیناوی سطح بالایی از اعتماد به یکدیگر و کشورشان را گزارش کرده اند.
پیشنهاد ما به شما
در بین مردم اسکاندیناوی یک احساس مبنی بر این که« اگر حال من بد است من می دانم تو می‌توانی حال من را بهتر کنی»وجود دارد و «ما» در مقابل من قرار دارد و فرد تنها نیست.
متخصصان اغلب می‌گویند احساس یک جامعه می‌تواند در سطح فردی اغاز شود،مانند کارهای داوطلبانه،رفتار هایی با مهربانی و دسترسی و ارتباط گرفتن با خانواده.
در قالبی مختصر معنامندی ُ قدردانی از لحظات و دم را غنمیت شمردن و در پایان ار جحیت تفکر ما بودن به جای من میتواند رازهای تاب آوری مردم اسکاندیناوی بشمار آیند.
همانگونه که شرح داده شد سه راز تاب آوری مردم اسکاندیناوی عبارتند از:
فرهنگ  آنها در مورد سعادت و ثروت و دیدگاهی که این دو مقوله را به یکدیگر وابسته نمی‌داند.
اختصاص زمان های ویژه برای انجام فعالیت هایی که الزاما هزینه بر نیستند و بر غنای روان انسان موثر هستند.
مسئولیت پذیری و اعتماد مردم به یکدیگرو عدم احساس تنهایی هنگامی که از نظر روانی مساعد نیستند و احساس این که دیگران می توانند در بهبود حالشان موثر باشند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
بادها می وزند، عده ای در مقابل آن دیوار می سازند و تعدادی آسیاب به پا می کنند