جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ / ۲۰:۱۱
کد مطلب: 62015
۳
۱
برگزاری انتخابات سازمان روانشناسی در ۲۷ مرداد

علت ورود دولت به انتخابات صنفی سازمان غیر دولتی نظام روانشناسی

علت ورود دولت به انتخابات صنفی سازمان غیر دولتی نظام روانشناسی
به گزارش ایسنا، عباس مسجدی در نشست خبری مشترک هیات نظارت و اجرایی پنجمین دوره انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور، با اشاره به اینکه ۲۵ خرداد ۹۵ آخرین دوره برگزاری انتخابات این سازمان بوده است، اظهار کرد: بیش از سه سال از زمان انتخابات آخر این سازمان گذشته است و چون اراده جدی برای برگزاری انتخابات وجود نداشت، ما به این بحث ورود کردیم و ۶ تیر تا ۱۳ تیر سال جاری آغاز ثبت نام نامزدها است و روز جمعه ۲۷ مرداد نیز انتخابات برگزار می‌شود.

 
سازمان نظام روانشناسی موظف به همکاری برای برگزاری انتخابات است
رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با تاکید بر اینکه سازمان نظام روانشناسی موظف به همکاری با ما برای برگزاری انتخابات است، عنوان کرد: این نوید را به همکاران روانشناسی می‌دهم که این دوره از انتخابات سازمان نظام روانشناسی جزو بهترین‌ها و با بالاترین میزان مشارکت خواهد بود و هیچ مهندسی در آن صورت نمی‌گیرد چراکه اعضای هیات نظارت و اجرایی از دستگاهای مختلف هستند.

وی با تاکید بر اینکه ادعای دولتی کردن و  مهندسی کردن انتخابات را نمی‌پذیریم، تصریح کرد: از آنجا که تاخیر در برگزاری انتخابات وجود داشت ما برگزاری آن را مطالبه کردیم. من نیز به عنوان نماینده وزارت بهداشت از رئیس سازمان و شورای مرکزی برگزاری این انتخابات را مطالبه کردم که به چه دلیلی سه سال از زمان برگزاری انتخابات گذشته است؟.

رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور و رئیس سازمان پزشکی قانونی، توضیح داد: ورود هیات وزیران به انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور به جهت خلاء‌های قانونی در قانون سازمان نظام روانشناسی انجام شد. در اسفند ۱۴۰۱ هیات وزیران مصوبه‌ای برای انتخابات پنجم این سازمان داشتند که طبق این مصوبه بر خلاف دوره‌های گذشته که صرفا مسئولین سازمان خودشان هیات نظارت و اجرایی انتخابات را منصوب می‌کردند، در این دوره از وزارت بهداشت، علوم، دادستانی و نمایندگانی از خود سازمان برای برگزاری انتخابات حضور دارند.

به گفته وی، همه اعضای سازمان می‌توانند طبق شرایط مندرج در قانون برای این انتخابات کاندید شوند و یا در آن شرکت کرده و به کاندیداها رای دهند.

مسجدی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که انتخابات به بهترین شکل برگزار شود، افزود: در هیچ دوره‌ای مصوبه هیات وزیران برای انتخابات وجود نداشته است و قاعدتا مهندسی‌های در انتخابات انجام می‌شده است، برخی افراد با مدرک جعلی در ارکان سازمان قرار گرفته اند و بخشی از این عدم همکاری ها با ما برای برگزاری انتخابات به علت ترس از رو شدن تخلفات گذشته است. از این رو مباحثی پیرامون دو قطبی کردن انتخابات و دولتی کردن انتخابات مطرح می‌شود.

رئیس هیات نظارت مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تاکید کرد: بالاترین میزان مشارکت در انتخابات سال ۹۵ سازمان نظام روانشناسی ۱۰ درصد بوده است و این نشان می‌دهد افراد هوشمند متوجه نحوه برگزاری انتخابات بوده‌اند. ان‌شاءالله این دوره بهترین انتخابات با مشارکت فراوان برگزار می‌شود و توصیه ما به جوانان اندیشمند فارغ التحصیل رشته روانشناسی این است که به پای صندوق رای آیند و اگر توانمندی در خود برای ارتقای این صنف می‌بینند کاندید شوند.


علت ورود دولت به انتخابات صنفی سازمان غیر دولتی نظام روانشناسی 
وی در پاسخ به افرادی که مطرح می‌کنند چرا دولت به انتخابات صنفی سازمان غیر دولتی نظام روانشناسی ورود کرده است؟، گفت: دولت هوشمندی به خرج داده است. اگر کسی مهجور است برای او قیم می‌گذارند. سه سال است اعضای سازمان با مشارکت ۱۰ درصدی عده‌ای را برای چهار سال انتخاب کرده‌اند اما این انتصاب هفت سال شده است و نشان می‌دهد شورای مرکزی توانمندی انتخابات سالم را ندارند.

مسجدی به تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات روانشناسی و مشاوره نیز اشاره کرد و توضیح داد: محقق نشدن بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره نشان می‌دهد سازمان باید در ۲۰ سال گذشته در شورای عالی بیمه و مجلس این امر را پیگیری می‌کرد اما این کار را نکرده است.


برای برگزاری انتخابات به اطلاعاتی نیاز داریم که از ارائه آن خودداری می‌کنند 
در بخش دیگر این نشست سیدحسین سلیمی رئیس هیات اجرایی مرکزی انتخابات سازمان نظام روانشناسی و استاد تمام دانشگاه بقیه الله، اظهار کرد: به منظور همکاری برای برگزاری انتخابات به رئیس سازمان بارها نامه زده‌ایم. معاون امور استان‌ها و معاون پشتیبانی اسما معرفی شده‌اند اما در عمل هیچگونه همکاری با ما نداشتند و از قرار دادن اطلاعاتی که برای انتخابات ضروری است خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد: برای برگزاری انتخابات به آمار تعداد اعضاء و استان‌های سازمان نیاز داریم اما از دادن این اطلاعات به ما خودداری می‌کنند. حتی جلسه‌ای برگزار کردیم اما از حضور در آن جلسه امتناع کردند. نماینده شورای مرکزی هم هنوز به ما معرفی نشده است. البته با توجه به اینکه مجری انتخابات وزارت علوم است برای همین خلاء هم مصوبه‌ای داریم که راهکار دارد.

سلیمی توضیح داد: با توجه به اهمیتی که سازمان نظام روانشناسی برای مردم و دولتمردان و برای اعضای روانشناس دارد، انتخابات باید سالم و فراگیر رخ دهد تا تحولی جدی برای خدمت رسانی رخ دهد. این خدمات باید برای مردم، خود صنف روانشناسان و دستگاه‌های دولتی باشد. وزارتخانه‌های متعدد از جمله آموزش و پرورش و وزارت ارشاد و وزارت صنعت نیازمند خدمات روانشناسی هستند که در این سالها از آن غفلت شده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
سازمان ضعیف و مدام پر دعوای روانشناسی، آبروی این علم را برد. تاسف
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود