کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد حاجی‌بابایی از تبلیغات صدا و سیما درباره اهدای کتاب به معلمان

1 آذر 1390 ساعت 15:55


وزیر آموزش و پرورش با انتقاد از تبلیغات صدا و سیما درباره اهدای یک جلد کتاب به یک میلیون معلم، گفت: معلوم نیست که این شرکت‌ها چقدر پول داده‌اند که اینقدر تبلیغ می‌کنند.
به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره حمایت از تولیدکنندگان محتوای الکترونیک که در سالن سینما فلسطین تهران برگزار شد، با تبریک هفته بسیج اظهار داشت:‌ بسیج «کلمه طیبه» است و چون کلمه طیبه، پاک است، هر کاری که می‌کند بالا می‌رود و مقبول خداوند واقع می‌شود؛ البته این بستگی به این دارد که چقدر بسیجی باشیم.

وی افزود: این نهاد یادآور حرکت‌های خدایی در طول 32 سال گذشته به ویژه در دوران دفاع مقدس است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: لازمه داشتن دانش‌آموز پژوهشگر، وجود معلم پژوهنده و نیز مدرسه هوشمند و گسترش حیطه یادگیری میدانی به روش‌های گوناگون است که باید با مصون‌سازی و دقت کافی صورت گیرد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه معلم پژوهشگر است نه کارمند، گفت: در تحول بنیادین به دنبال آن هستیم که تمام معلمان و دانش‌آموزان اهل خلاقیت و پژوهش باشند، اما گاهی اوقات به طور ناخودآگاه یا خودآگاه تعاریفی از آموزش و پرورش و معلم ارائه می‌شود که با این هدف منافات دارد.

وی با اشاره به قید شدن جایگاه معلمان در کنار اساتید دانشگاه و پژوهشگران در «نقشه جامع علمی کشور» تصریح کرد: اگر دانش‌آموز تا پیش از ورود به دانشگاه اهل علم و اخلاق و پژوهش نشد، در دانشگاه نمی‌توان به راحتی او را تغییر داد، بنابراین اساس دانشگاه در آموزش و پرورش است.

* دبستانی‌ها باید تا 12:30 دقیقه در مدرسه باشند/ برخی مدارس با پول دانش‌آموزان کار دارند 
 
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت ایجاد فرصت برای معلمان جهت مطالعه و پژوهش گفت: تا می‌گوییم پنج‌شنبه‌ها تعطیل باشد، همه می‌گویند «چرا معلمان اینقدر تعطیلی دارند؟» اما هیچ‌کس نمی‌گوید «چرا اساتید دانشگاه اینقدر تعطیلی دارند؟» یعنی معلم را کارگر و کارمند حساب می‌کنند و با این حساب از او انتظار تربیت دانش‌آموز پژوهشگر دارند؛ بنابراین اگر نوع نگاه‌ها و تعریف‌ها را عوض کنیم، همه مشکلات حل می‌شود.

وی ادامه داد: اگر با تعطیلی روزهای پنج‌شنبه در روزهای دیگر کلاس دانش‌آموزان ابتدایی ساعت 7:45 دقیقه شروع شود، باید در ساعت 12:30 دقیقه نیز تعطیل شود، اما برخی مدارس اصرار دارند که تا ساعت 3 یا 4 بعدازظهر دانش‌آموزان را در مدرسه نگه دارند و می‌گویند که «با دانش‌آموزان کار داریم»؛ خوب معلوم است با پول آنها کار دارید!

حاجی‌بابایی تأکید کرد: برخی مدارس خودشان دانش‌آموزان را تا ساعت 14.30 دقیقه یا 15 نگه می‌دارند، اما این حرف ما نیست و ما آن را قبول نداریم.

* انتقاد از تبلیغات صدا و سیما/ هیچ کتابی نباید بدون تأیید آموزش و پرورش تبلیغ ‌شود  

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با انتقاد از تبلیغات صدا و سیما در خصوص اهدای کتاب به یک میلیون معلم گفت: اینکه می‌گویند به یک میلیون معلم نفری یک جلد کتاب می‌دهیم، توهین به معلمان است و فکر می‌کنند که معلم محتاج یک کتاب است و معلوم نیست که این شرکت‌ها چقدر پول داده‌اند که اینقدر تبلیغ می‌کنند، اما پس از این و با مصوبه شورای آموزش و پرورش، هیچ کتابی برای معلمان و دانش‌آموزان بدون تأیید آموزش و پرورش نباید تبلیغ شود.

وی با اشاره به شیوه «آموزش از راه دور» و برخی از مشکلات آن اظهار داشت: آموزش از راه دور در کشور ما تبدیل به مدرک‌سازی شده است و به خاطر همین مسائل بود که هزاران مدرک تقلبی را با کمک وزارت اطلاعات در سال گذشته و در شهر تهران و کرج به دست آوردیم؛ بنابراین باید از یکجا جلوی این کار گرفته شود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در همین شیوه آموزش بود که در شهر تهران دانش‌آموزی 5 میلیون تومان برای پیش‌دانشگاهی غیرحضوری می‌داد و سپس در جای دیگر درس می‌خواند و انواع مشکلات و تهدیدها نیز برایش وجود داشت.
 
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:‌ تمام آموزشگاه‌های آزاد را تقویت می‌کنیم به شرطی که به آموزش و پرورش کمک کنند و با اهداف آن همسو باشند و دانش‌آموزان را اهل فکر و خلاقیت و نه اهل حفظ کردن بار بیاورند.

* نظام «3،3،6» از مهر سال آینده در آموزش و پرورش اجرا می‌شود

وی در ادامه با اشاره به طرح تغییر نظام آموزشی به دو مقطع 6 ساله گفت: این طرح در سال 67 به تصویب شورای عالی فرهنگی رسید اما پس از آن رها شد تا اینکه 7 سال پیش مجدداً شورایی برای بررسی آن تشکیل شد و درنهایت به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و از مهر سال آینده نیز این نظام آموزشی اجرا می‌شود.

حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: 123 کشور در دنیا همین روش آموزشی را دارند و تحقیقات 23 ساله جمهوری اسلامی نیز ضرورت آن را تأیید کرده است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان تأکید کرد: رمز تمام تغییرات و تحولات این است که همه مردم و نظام نگاه خود را به معلم تغییر داده و او را پژوهشگر بدانند نه کارمند.


کد مطلب: 6250

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/6250/انتقاد-حاجی-بابایی-تبلیغات-صدا-سیما-درباره-اهدای-کتاب-معلمان

میگنا
  https://www.migna.ir