چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ فروردين ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
کد مطلب: 64104
۲
سطوح پایین منیزیم با علائمی مانند خستگی، اضطراب و افسردگی مرتبط است

رابطه منیزیم با سلامتی جسمی و روانی چگونه توصیف میشود؟

منیزیم در متابولیسم انرژی، جذب اکسیژن و تعادل الکترولیت ها نقش دارد
رابطه منیزیم با سلامتی جسمی و روانی چگونه توصیف میشود؟
منیزیم نقش مهمی در سلامت روان ایفا می کند، اهمیت منیزیم در اختلالات روانپزشکی مختلف هم موضوعیت دارد به گونه ای  که تحقیقات نشان می دهد که سطح منیزیم اغلب در افراد مبتلا به بیماری های روانی مانند افسردگی، اضطراب، ADHD و موارد دیگر کاهش می یابد.
 به گزارش میگنا خاطره اکبری در ادامه اضافه میکند که سطوح پایین منیزیم با علائمی مانند خستگی، اضطراب و افسردگی مرتبط است . منیزیم برای تنظیم عملکرد عصبی، فعالیت انتقال دهنده های عصبی و ترشح هورمون استرس ضروری است، که همه اینها بر سلامت و تاب آوری روانی تأثیر می گذارد.
در حالی که مکمل منیزیم می تواند برای سلامت روان مفید باشد، دوز مطلوب هنوز در دست بررسی است، با برخی از مطالعات نشان می دهد که دوزهای بالاتر ممکن است برای بیماران روانپزشکی لازم باشد.بهر شکل و به هرمیزان مصرف هر مقدار از منیزیم بایستی تحت نظارت کامل پزشک باشد.با اینکه روشن شده است که کمبود منیزیم می تواند به طیف وسیعی از مسائل سلامتی فراتر از نگرانی های مربوط به سلامت روان کمک کند.

علائم کمبود منیزیم شامل طیف وسیعی از تظاهرات فیزیکی و ذهنی است. علائم شایع کمبود منیزیم می تواند شامل انقباضات عضلانی، لرزش، گرفتگی عضلات، خستگی، ضعف، بی حسی، ریتم غیر طبیعی قلب و تشنج باشد. علاوه بر این، کمبود منیزیم ممکن است منجر به علائمی مانند کاهش اشتها، حالت تهوع، تغییرات شخصیتی و حتی شرایطی مانند پوکی استخوان و بیماری قلبی شود.
توجه به این نکته مهم است که کمبود منیزیم می تواند پیامدهای جدی برای سلامت داشته باشد و به دلیل نقش منیزیم در تولید انرژی، عملکرد ماهیچه ها و اعصاب و سلامت استخوان، بر عملکردهای مختلف بدن تأثیر بگذارد
اگر مشکوک به کمبود منیزیم هستید، توصیه می شود برای تشخیص و درمان مناسب با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

منیزیم نقش مهمی در تاب آوری فیزیکی و عملکرد ورزشی دارد. تحقیقات نشان می دهد که کمبود منیزیم می تواند عملکرد ورزشی را مختل کند و اثرات منفی استرس اکسیداتیو که در اثر نامتوزان بودن رادیکال‌ های آزاد و آنتی اکسیدان ها رخ می‌دهد را افزایش دهد.
ورزش شدید منجر به افزایش از دست دادن منیزیم از طریق عرق و ادرار می شود و اهمیت حفظ سطح منیزیم کافی برای ورزشکاران را برجسته می کند.
مطالعات نشان داده‌اند که مکمل‌های منیزیم می‌توانند عملکرد ورزشی را با بهبود قدرت، قدرت و عملکرد عضلانی افزایش دهند.
علاوه بر این، منیزیم در متابولیسم انرژی، جذب اکسیژن و تعادل الکترولیت ها نقش دارد که همگی برای عملکرد و ریکاوری عضلات ضروری هستند.
بنابراین، اطمینان از مصرف کافی منیزیم برای حمایت از تاب آوری فیزیکی و بهینه‌سازی عملکرد در حین ورزش حیاتی است.
منیزیم فواید مختلفی را برای عملکرد بدنی ارائه می دهد و آن را برای ورزشکاران و افرادی که درگیر ورزش هستند ضروری می کند.
اولاً، منیزیم برای حفظ عملکرد طبیعی ماهیچه ها، ریتم قلب و فشار خون بسیار مهم است، که همگی برای سلامتی و تاب آوری جسمانی حیاتی هستند.
علاوه بر این، منیزیم در تولید و ذخیره انرژی، حمایت از عملکرد ماهیچه ها و کمک به حفظ سطح گلوکز خون، که برای عملکرد بهینه ورزش ضروری است، نقش دارد.
مطالعات نشان می دهد که مکمل منیزیم می تواند عملکرد ورزشی را با بهبود قدرت، قدرت و عملکرد عضلات افزایش دهد.
علاوه بر این، منیزیم به کاهش تجمع اسید لاکتیک در ماهیچه ها کمک می کند و می تواند احساس خستگی را در حین ورزش کاهش دهد و به بهبود استقامت و عملکرد کلی کمک کند. . به طور کلی، اطمینان از مصرف کافی منیزیم برای حمایت از تاب آوری فیزیکی، افزایش عملکرد ورزشی و ارتقای سلامت جسمی و روانی نکته ای کلیدی است.
خاطره اکبری روانشناس و کارشناس سلامت در خاتمه آورده است که میدانیم منیزیم برای عملکردهای مختلف بدن و عملکرد ورزشی ضروری است،  اما مصرف بیش از حد مکمل می تواند منجر به اثرات نامطلوب شود. مصرف مکمل های منیزیم در صورت عدم دقت می تواند خطراتی داشته باشد.

برخی از خطرات مصرف مکمل های منیزیم  عبارتند از:

مشکلات گوارشی:
دوزهای بالای مکمل های منیزیم می تواند باعث اسهال، گرفتگی شکم و حالت تهوع شود.
تداخل با داروها: مکمل های منیزیم می توانند با برخی داروها تداخل داشته باشند و بر جذب یا عملکرد آنها در بدن تأثیر بگذارند.
ورزشکاران باید قبل از مصرف مکمل های منیزیم با پزشک خود مشورت کنند، به خصوص اگر از داروهای دیگر استفاده می کنند.

 مصرف بیش از حد بالقوه:
مصرف بیش از حد مکمل های منیزیم می تواند منجر به هیپرمنیزیمی شود که می تواند علائمی مانند فشار خون پایین، گیجی و ایست قلبی را ایجاد کند.
 تأثیر منفی بر عملکرد: برخلاف تصور رایج، مصرف بیش از حد مکمل منیزیم در ورزشکارانی که سطح منیزیم کافی دارند، برای افزایش عملکرد ورزشی نشان داده نشده است.
ورزشکاران هنگام مصرف مکمل منیزیم باید محتاط باشند و اطمینان حاصل کنند که برای تعیین دوزهای مناسب بر اساس نیازهای فردی و اجتناب از خطرات احتمالی مرتبط با مصرف بیش از حد با پزشک و مربی متخصص خود مشورت داشته اند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
هر وقت احساس حسادت کردیم ، یادمان باشد ، خاموش کردن شمع دیگری ، باعث نمیشود ، شمع ما درخشان تر نور افشانی کند