کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کتاب‌های اول راهنمایی را برای ششم ابتدایی ارائه نمی‌کنیم

9 آذر 1390 ساعت 7:27


 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به 6 ساله شدن دوره ابتدایی از سال آینده گفت: نمی‌خواهیم کتاب‌های اول راهنمایی را به عنوان ششم ابتدایی ارائه دهیم؛ برای ششم ابتدایی، کتاب مجزا تولید می‌شود.
 به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در ششمین همایش تجلیل از مؤلفان و رونمایی از کتاب‌های جدیدالتألیف درسی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، به مغفول ماندن جایگاه کتاب‌های درسی در تبلیغات اشاره کرد و اظهار داشت: اگر یک معدن کشف و از آن آهن بیرون کشیده شود، صد برابر بیش از تولید کتاب‌های درسی بر روی آنها تبلیغ می‌شود، در حالی که مردم نمی‌دانند چه ظرایف و سختی‌هایی برای طراحی و تولید یک کتاب درسی برای دانش‌آموزان وجود دارد.
 
وی افزود: اعتقاد قلبی رهبری و همه بزرگان ما این است که در رابطه با کتابی که تولید می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، خط ‌مشی کتاب‌ها مبتنی بر قرآن و آموزه‌های دینی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی باشد.
 
حاجی‌بابایی از برگزاری مراسم رونمایی از «سند ملی آموزش و پرورش» در تاریخ 22 دی‌ماه خبر داد و تأکید کرد: کتاب‌های درسی ما باید رنگ و بوی فلسفی بگیرد و الهی‌تر شود و برنامه درسی ملی نیز با تمام ابعاد و زوایای آن در تولید کتاب‌ها ملاک باشد.
 
* کتاب‌های اول راهنمایی را به عنوان ششم ابتدایی ارائه نمی‌کنیم
 
*پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای تبیین جایگاه مؤلفان کتاب‌های درسی
 
وی با اشاره به اجرای ساختار جدید نظام آموزشی از سال آینده و 6 ساله شدن دوره ابتدایی عنوان کرد: احساس می‌کنیم شکافی که میان دوره ابتدایی و راهنمایی وجود دارد، به خاطر کمبود یک سال در دوره ابتدایی است.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با 6 ساله شدن ابتدایی نمی‌خواهیم کتاب‌های اول راهنمایی را به عنوان ششم ابتدایی ارائه دهیم؛ کتاب‌های اول راهنمایی سرجای خودش است و برای ششم ابتدایی نیز کتاب مجزا تولید می‌شود؛ برای این اقدام نیز 750 ستاد کشوری و 12 کارگروه در وزارتخانه برای تحول در محتوا تشکیل شده است.
 
حاجی‌بابایی با بیان اینکه تألیف کتاب‌های اول دبستان ظرافت‌ها و تخصص‌های خاص خودش را دارد، اظهار داشت: اینطور نیست که هر کسی که استاد دانشگاه است یا مدرک دکترا دارد، بتواند کتاب‌های اول ابتدایی را تألیف کند.
 
وی با اشاره به حساسیت کار و تلاش مؤلفان کتاب‌های درسی دانش‌آموزان با طرح پیشنهادی عنوان کرد: کمیته‌ای تحت این عنوان تشکیل شود که جایگاه مؤلفان کتاب‌های درسی و عظمت کار آنها را برای مردم بیان کند تا دل آنها نسبت به فرزندانشان و مدرسه و نظام تعلیم و تربیت محکم‌تر شود و حتی این مسئله به صورت فیلم در صدا و سیما پخش شود.  


کد مطلب: 6556

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/6556/کتاب-های-اول-راهنمایی-ششم-ابتدایی-ارائه-نمی-کنیم

میگنا
  https://www.migna.ir