چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ / ۰۷:۲۷
کد مطلب: 6556
۰
۵

کتاب‌های اول راهنمایی را برای ششم ابتدایی ارائه نمی‌کنیم

 وزیر آموزش و پرورش با اشاره به 6 ساله شدن دوره ابتدایی از سال آینده گفت: نمی‌خواهیم کتاب‌های اول راهنمایی را به عنوان ششم ابتدایی ارائه دهیم؛ برای ششم ابتدایی، کتاب مجزا تولید می‌شود.
 به گزارش فارس ، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش امروز در ششمین همایش تجلیل از مؤلفان و رونمایی از کتاب‌های جدیدالتألیف درسی که در سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی برگزار شد، به مغفول ماندن جایگاه کتاب‌های درسی در تبلیغات اشاره کرد و اظهار داشت: اگر یک معدن کشف و از آن آهن بیرون کشیده شود، صد برابر بیش از تولید کتاب‌های درسی بر روی آنها تبلیغ می‌شود، در حالی که مردم نمی‌دانند چه ظرایف و سختی‌هایی برای طراحی و تولید یک کتاب درسی برای دانش‌آموزان وجود دارد.
 
وی افزود: اعتقاد قلبی رهبری و همه بزرگان ما این است که در رابطه با کتابی که تولید می‌شود و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد، خط ‌مشی کتاب‌ها مبتنی بر قرآن و آموزه‌های دینی و فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی باشد.
 
حاجی‌بابایی از برگزاری مراسم رونمایی از «سند ملی آموزش و پرورش» در تاریخ 22 دی‌ماه خبر داد و تأکید کرد: کتاب‌های درسی ما باید رنگ و بوی فلسفی بگیرد و الهی‌تر شود و برنامه درسی ملی نیز با تمام ابعاد و زوایای آن در تولید کتاب‌ها ملاک باشد.
 
* کتاب‌های اول راهنمایی را به عنوان ششم ابتدایی ارائه نمی‌کنیم
 
*پیشنهاد تشکیل کمیته‌ای برای تبیین جایگاه مؤلفان کتاب‌های درسی
 
وی با اشاره به اجرای ساختار جدید نظام آموزشی از سال آینده و 6 ساله شدن دوره ابتدایی عنوان کرد: احساس می‌کنیم شکافی که میان دوره ابتدایی و راهنمایی وجود دارد، به خاطر کمبود یک سال در دوره ابتدایی است.
 
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: با 6 ساله شدن ابتدایی نمی‌خواهیم کتاب‌های اول راهنمایی را به عنوان ششم ابتدایی ارائه دهیم؛ کتاب‌های اول راهنمایی سرجای خودش است و برای ششم ابتدایی نیز کتاب مجزا تولید می‌شود؛ برای این اقدام نیز 750 ستاد کشوری و 12 کارگروه در وزارتخانه برای تحول در محتوا تشکیل شده است.
 
حاجی‌بابایی با بیان اینکه تألیف کتاب‌های اول دبستان ظرافت‌ها و تخصص‌های خاص خودش را دارد، اظهار داشت: اینطور نیست که هر کسی که استاد دانشگاه است یا مدرک دکترا دارد، بتواند کتاب‌های اول ابتدایی را تألیف کند.
 
وی با اشاره به حساسیت کار و تلاش مؤلفان کتاب‌های درسی دانش‌آموزان با طرح پیشنهادی عنوان کرد: کمیته‌ای تحت این عنوان تشکیل شود که جایگاه مؤلفان کتاب‌های درسی و عظمت کار آنها را برای مردم بیان کند تا دل آنها نسبت به فرزندانشان و مدرسه و نظام تعلیم و تربیت محکم‌تر شود و حتی این مسئله به صورت فیلم در صدا و سیما پخش شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
پس برنامه ی تیزهوشان چی میشه؟یعنی دیگه آزمونی برگزار نمیشه؟
United States
ان شاالله هیچ وقت تیز هوشان برگزار نمیشه تا بازار سودجویان بی انصاف تعطیل وآرامش بچه ها برگشته و از سایر فعالیت ها مثل آموزش اخلاق وقرآن وورزش وهنر وتفریح سالم باز نمانند.وفقط بچه پولدارها وارد مدارس تیز هوشان نشوند.
slm iani man alan dg miram kelas 6 va tiz hoshan va emtahan nahaii az ma nemigiran ?
جواب سوال خانم بهناز چی شد؟
نگین
من نمی دونم این حاجی بابایی شب خوابی دیده بود که اومد این ششم روگذاشت که هیچ فایده ای هم برای ما نداشت.واقعا دیگه نمی دونن چی سر این مدارس بیارن. خودشونم توش موندن.
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟