چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۹ آذر ۱۳۹۰ / ۰۸:۴۲
کد مطلب: 6565
۰

نصب نیروگاه خورشیدی در 20 دانشگاه

مدیر عامل سازمان انرژیهای نو ایران از نصب نیروگاه های فتو ولتائیک در 20 دانشگاه خبر داد و گفت: با حمایت مالی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در 20 دانشگاه کشور نیروگاه های خورشیدی فتو ولتائیک با توان 20 کیلو وات نصب می شود.
یوسف آرمودلی در گفتگو با مهر، با اشاره به حمایتهای معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه فناوریهای مربوط به انرژیهای نو، افزود: این حمایتها موجب شد تا گامهای موثری در زمینه توسعه و بومی سازی فناوریهای مربوط به انرژیهای نو در کشور برداشته شود. مدیر عامل سازمان انرژیهای نو ایران با اشاره به جزئیات این حمایت ها اظهار داشت: معاونت علمی ریاست جمهوری با اختصاص بودجه ای به 20 دانشگاه کشور زمینه ای را برای احداث و نصب نیروگاه های فتو ولتائیک با توان 20 کیلووات در دانشگاه ها فراهم کرد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 20 دانشگاه کشور نسبت به نصب نیروگاه فتوولتائیک اقدام کرده اند، خاطر نشان کرد: طبق برنامه قرار است این نیروگاه ها در کلیه دانشگاه های کشور نصب شوند که در فاز اول 20 دانشگاه را در بر می گیرد و در سالهای بعد به کلیه دانشگاه ها تسری می یابد.
 
آرمودلی با تاکید بر اینکه نصب نیروگاه های فتوولتائیک ظرفیت خوبی را برای پیمانکاران ایجاد می کند، ادامه داد: علاوه بر این موجب می شود که زمینه های تحقیقاتی و مطالعاتی در زمینه پیل های سوختی در دانشگاه ها فراهم شود. 
 
جزئیات پایلوت نیروگاه خورشیدی دانشگاه شیراز
مدیر عامل سازمان انرژیهای نو ایران با اشاره به راه اندازی پایلوت نیروگاه خورشیدی در دانشگاه شیراز، خاطر نشان کرد: نیروگاه خورشیدی به صورت پایلوت در دانشگاه شیراز نصب شده است که این طرح با همکاری دانشگاه شیراز و وزارت نیرو در سانا اجرایی شد. وی با بیان اینکه این نیروگاه یک نیروگاه حرارتی "پارابولیک" است، توضیح داد: این نیروگاه  با استفاده از آینه می تواند هم به صورت مستقیم حرارت تولید کند و هم انرژی خورشیدی را به انرژی الکتریکی تبدیل کند.
 
آرمودلی با اشاره به مزیت های این نیروگاه ها نسبت به نیروگاه های فتو ولتائیک، اضافه کرد: نیروگاه های حرارتی قابل نصب در نقاط مختلف است. علاوه بر این نیروگاه حرارتی می تواند انرژی الکتریکی مورد نیاز بخشی از شب را تامین کند در حالی که نیروگاه های فتو ولتائیک با غروب خورشیدی قابل استفاده نیستند.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود