کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وضعیت خروج یا ماندگاری 21 هزار نخبه کشور

23 آذر 1390 ساعت 7:29


رئیس بنیاد ملی نخبگان با بیان اینکه در یک پروژه تحقیقاتی، وضعیت ماندگاری 21 هزار و 120 نفر از نخبگان مورد مطالعه قرار گرفت و آمار آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شد، گفت: نتیجه کلی از این مطالعه حاکی از سیر نزولی خروج نخبگان از کشور است.
دکتر نسرین سلطانخواه در پاسخ به مهر با اشاره به روند مهاجرت نخبگان از کشور، افزود: در این زمینه مطالعاتی براساس جامعه آماری مورد مطالعه شامل 500 نفر برتر گروه ریاضی و فنی، 300 نفر اول گروه علوم تجربی و 100 نفر اول گروه علوم انسانی آزمون سراسری انجام شد. معاون علمی رئیس جمهوری برترین های المپیادهای دانش آموزی کشوری را از دیگر جامعه آماری این مطالعات نام برد و ادامه داد: در این مطالعات همچنین دارندگان مدالهای طلا، نقره و برنز المپیادهای دانش آموزی در گروه های فیزیک، شیمی، ریاضی، نجوم، زیست و کامپیوتر مورد مطالعه قرار گرفتند.
 
وی اظهار داشت: محدوده زمانی این مطالعه در یک دوره 15 ساله از سال 1376 تا 1390 بوده است که در مجموع وضعیت 17 هزار نفر از برترین های آزمون سراسری و 4 هزار و 120 نفر از دارندگان مدالهای طلا، نقره و برنز المپیادهای دانش آموزش مطالعه را شامل می شود.
 
سلطانخواه با تاکید بر اینکه در این مطالعه وضعیت تحصیلی و کنونی فرد به لحاظ تحصیلی و اشتغال مورد توجه قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: نتایج این مطالعات به صورت گزارشی به شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور سیاستگذاریها و اطلاع از روند خروج نخبگان ارائه شد.
 
معاون علمی فناوری رئیس جمهور با اشاره به نتایج این مطالعات، اضافه کرد: نتایج این گزارش در آینده اعلام می شود ولی وضعیت عمومی حاکی از روند نزولی خروج نخبگان از کشور است.


کد مطلب: 7047

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/7047/وضعیت-خروج-یا-ماندگاری-21-هزار-نخبه-کشور

میگنا
  https://www.migna.ir