سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ دی ۱۳۹۰ / ۲۰:۵۱
کد مطلب: 7472
۰
۲

مزیت طرح 6-3-3 در نظام آموزشی چیست؟!

قدس آنلاین _ هنگامه طاهری: این که بالاخره طرح 6-3-3 در نظام آموزشی ما از ابتدای مهر ماه به اجرا در می آید قطعی است.اما مزیت طرح 6-3-3 چیست؟ سوالی که دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش به خبرنگار ما پاسخ می دهد.
وید ادهم دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش با صراحت به خبرنگارما در این باره می گوید: در دبیرستان دو گروه تحت عنوان گروه اول و دوم متوسطه و در دو محیط مختلف آموزشی خواهیم داشت.
وی همچنین یادآور شد که فعلا تغییراتی در کتب آموزشی این گروهها صورت نمی گیرد.
اما از گوگل که جستجو می کنیم تا اطلاعات بیشتری درباره این خبر بیابیم با صحبتهای دکتر علی عباسپور مواجه می شویم که انگار از مخالفان سر سخت اجرای این طرح است.
یکی از سایتهای خبری از قول وی آورده: "دکتر علی عباسپور، رئیس کمیسیون آموزش ، موضع تندی نسبت به اقدام حاجی بابایی در اعلام زمان اجرای نظام آموزشی جدید گرفته و با صراحت اعلام کرده است «وزارت آموزش و پرورش بر خلاف وعده‌های وزیر نمی‌تواند این نظام را از سال آینده اجرایی کند".
در همین سایت از قول دکتر عباسپور آمده:"وزیر آموزش و پرورش مرتب در رسانه ها از اجرای نظام 6- 3 - 3 از ابتدای مهر ماه سال آینده سخن می گوید، در حالی که در سند تحول آموزش و پرورش که به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده به هیچ وجه نظام 6- 3- 3 به تصویب نرسیده است."
این در حالی است که در سایت شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام شده:" با توجه به اظهارات غیرمسئولانه برخی افراد در رسانه‌ها پیرامون عدم تصویب نظام آموزشی 3-3-6 در شورای عالی انقلاب فرهنگی بدین وسیله اعلام می‌گردد اصل نظام آموزشی 3-3-6 در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده و بر اساس سند تحول آموزش و پرورش اجرای آن برعهده وزارت آموزش و پرورش و شورای عالی آموزش و پرورش گذاشته شده است. "
بنا بر اطمینان در خصوص اجرای نظام جدید آموزشی این پرسش برایمان مطرح است که چگونه دانش آموزان از سن 12 یا 13 سالگی که به اصطلاح وارد دبیرستان می شوند ، در کنار دانش آموزان 17 ساله و در یک محیط آموزشی به تحصیل می پردازند و از لحاظ اخلاقی هم تاثیر نمی پذیرند؟

بدین ترتیب ما دو گروه در دوره دبستان و دو گروه در دوره دبیرستان خواهیم داشت که فقط کتب دوره دبستان تغییر خواهد کرد.اما شرایط تقسیم بندی و محیط آموزشی در دبیرستان و راهنمایی به شکل قبل خواهد بود!
نوید ادهم درباره این که تداخل دوره راهنمایی و دبیرستان با این توصیف چه مزیتی دارد، تنها به حذف پیش دانشگاهی از دوره دبیرستان اشاره کرد.   قدس آنلاین _ هنگامه طاهری
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

کدوم کار در ایران کارشناسی شده است کاین دومیش باشه.
سعاد
Iran, Islamic Republic of
خوب بود تشکر
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.