پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ / ۰۶:۳۹
کد مطلب: 7480
۰

مافیای هاشمی- جاسبی به دنبال تسخیر دانشگاه آزاد !

بولتن نیوز: همان گونه که در اخبار آمده بود بالاخره چند روز پیش اولين جلسه هيئت امناي دانشگاه آزاد پس از اصلاح اساسنامه‌ي آن برگزار شد. در این جلسه اكبر هاشمی رفسنجانی، سید حسن خمینی، حمید میرزاده (سه عضو هيئت مؤسس) كامران دانشجو (وزير علوم، مرضیه وحید دستجردی (وزير بهداشت)، حجت الاسلام محمد محمدیان (رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها)، فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی، فریدون عزیزی (سه عضو هيئت علمي نماينده شوراي عالي انقلاب فرهنگي) و عبدالله جاسبی (رئيس فعلي دانشگاه آزاد) به عنوان اعضای هیئت امنا در این جلسه حضور داشتند و محمد رضا مخبر دزفولی دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي نیز به‌عنوان ناظر اين شورای در نشست حضور یافت.   اما بر خلاف دستور جلسه ای که از قبل قرار بود در این روز مورد بحث قرار گیرد، یعنی تعیین رئیس جدید دانشگاه آزاد، با کارشکنی تیم آقای هاشمی، این مسأله به حاشیه رفت و تنها به مسائل بی اهمیت پرداخته شد. در این جلسه تيم فعلي مديريتي دانشگاه آزاد بر وارد نشدن به بررسي گزينه‌ها و نرفتن سراغ موضوع اصلي اصرار داشت و در اين زمينه، حتي يك دستور كار فرعي با عنوان "تعيين رئيس هيئت امناي دانشگاه آزاد" نيز مطرح شد.  
با توجه به اینکه شش رای از ده رأی هیأت امنای دانشگاه آزاد هم اکنون در ائتلافی نانوشته در سبد طیف آقای هاشمی رفسنجانی برای رسیدن به مقام ریاست دانشگاه آزاد قرار گرفته است به نظر می رسد که ریاست دانشگاه آزاد از هم اکنون توسط هاشمی تعیین می شود. همان طور که می دانید يكي از وعده‌هاي آقای رئيس‌جمهور از ابتداي دولت نهم، اصلاح روند مديريتي دانشگاه آزاد بود كه در چند مرحله نسبت به اين كار اقدام شد و در نهايت به‌دليل برخي تهديدها در سال 87، اين روند اصلاح، موقتاً متوقف شد. برخی از تحلیلگران وجود روابط خاص بین برخی از عناصر نزدیک به آقای رئیس جمهور با طیف وابسته به آقای هاشمی و جاسبی را عامل این موضوع می دانند.  
پیش از این، در بین کاندیداهای انتخاب ریاست دانشگاه آزاد اسلامی، عباس طائب مشاور عالی وزیر علوم، فرهاد دانشجو رئیس سابق دانشگاه تربیت‌مدرس، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران، غلامحسین الهام عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، محمد سلیمانی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمدحسن شجاعی‌فرد مشاور وزیر علوم، کریم زارع معاون پارلمانی دانشگاه آزاد، علی‌محمد رنجبر عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف، محمدصادق مهدوی قائم‌مقام رئیس دانشگاه آزاد و فردی با عنوان مهدویان که تاکنون جزو گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد نبوده به عنوان گزینه‌های ریاست دانشگاه آزاد مطرح شده‌اند.
اما بنا بر گزارش های رسیده از منابع آگاه به بولتن نیوز، گزینه اصلی آقای هاشمی برای ریاست دانشگاه آزاد اسلامی آقای حمید میرزاده عضو هئیت امنای دانشگاه آزاد و معاونت اجرایی و همه کاره دولت هاشمی در 8 سال ریاست جمهوری ایشان است. بنابراین تیم آقای هاشمی گویا قصد ندارند دست از سر دانشگاه آزاد بر دارند و هم چنان به دنبال وجود شبکه مافیایی خود در این نهاد مهم فرهنگی و آموزشی هستند.  
تيم مديريتي دانشگاه آزاد نيز براي از دست ندادن اين پايگاه مهم خود كه عملاً براي هاشمي و نزديكانش تبديل به يك حزب بزرگ و سياسي با كاركردهاي متنوع شده بود، حتي اقدام به ارائه طرح وقف و سرمایه 250هزار میلیاردی دانشگاه آزاد كرد تا در نتيجه اين طرح، اختيار از شوراي عالي انقلاب فرهنگي براي ورود و اصلاح اساسنامه دانشگاه آزاد سلب شود. اما با هوشیاری به موقع دانشجویان انقلابی و درایت رهبر انقلاب این طرح آنان نیز با شکست مواجه شد. بنابراین تیم هاشمی و جاسبی چاره ای ندیدند جز اینکه به هر طریق ممکن بتوانند رئیس بعدی دانشگاه آزاد را نیز از میان حلقه خود انتخاب کنند
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند