شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ / ۱۸:۴۹
کد مطلب: 7518
۰

آمادگی کامل آموزش و پرورش برای اجرای نظام 3ـ3ـ6


وزیر آموزش و پرورش از آمادگی کامل این وزارتخانه برای اجرای نظام 3ـ3ـ6 از سال تحصیلی آینده در کشور خبر داد.
به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در دومین روز از همایش هم‌اندیشی رؤسای روابط‌ عمومی آموزش وپرورش کشور که در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، اظهار داشت: این وزارتخانه برای اجرای نظام 3ـ3ـ6 از سال تحصیلی آینده در کشور آمادگی کامل دارد.

وی ادامه داد: هیچ کم و کاستی در اجرای نظام 3ـ3ـ6 در خصوص فضا،‌ معلم و کتاب درسی در آموزش و پرورش وجود ندارد و این وزارتخانه با تمام توان برای اجرای این ساختار آماده اعلام استدلالات لازم در این زمینه در صورت نیاز است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به مدیران روابط‌عمومی آموزش و پرورش کشور توصیه کرد: مسائل آموزشی و پرورشی را با دقت و کنجکاوی مورد توجه قرار دهید و در مواقع لزوم داده‌های دریافتی را به موقع در قالب خبر و فیلم اطلاع‌رسانی کنید.
سعدالله نصیری قیداری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس چند روز پیش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» بیان کرد: علاقمندیم که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که سند خوبی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را تصویب کرده و ما نیز آن را قبول داریم، به درستی اجرا شود اما اجرای با عجله و بدون پشتوانه کارشناسی کافی، هزینه‌های مادی و معنوی سنگینی را برای کشور خواهد داشت، به همین دلیل نظر ما این است که جزئیات اجرای این ساختار را ببینیم و قانع شویم که اجرای این طرح در حال حاضر برای کشور مفید است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بحث ما بر سر این است که موضوع تغییر ساختار نظام آموزش و پرورش مربوط به بخش مأموریت های سند تحول بنیادین است، اما برای چگونگی اجرای کار آموزش و پرورش باید برنامه ارائه دهد و مجلس را قانع کند.

سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 22 آذرماه امسال توسط رئیس جمهور رونمایی شد؛ بر اساس بخشی از این سند، نظام آموزش و پرورش کشورمان به صورت 3ـ3ـ6 شامل دوره 6 ساله ابتدایی، 3 ساله راهنمایی و 3 ساله متوسطه تغییر می یابد، اما در روزهای اخیر در خصوص زمان اجرای این بخش از سند و اینکه از سال تحصیلی آینده اجرا شود یا خیر، مباحثی میان آموزش و پرورش و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیش آمده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .