پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ دی ۱۳۹۰ / ۱۸:۵۲
کد مطلب: 7519
۰

جزئیات دستورالعمل مالی مدارس قرآنی اعلام شد


استفاده از نیروی آزاد برای هر نوع خدمت در مدارس قرآنی ممنوع است
در دستورالعمل مالی مدارس قرآنی آمده است: استفاده از نیروی آزاد به هر شکل و برای هر نوع خدمت در مدارس قرآنی ممنوع است.
به گزارش فارس ، در دستورالعمل مالی مدارس قرآن درباره تعریف مدارس قرآنی آمده است: به مدارسی اطلاق می‌شود که برای توسعه، تعمیق و آموزش قرآن در بین دانش‌آموزان سراسر کشور در ساعات غیرموظف مدارس مشغول باشند.

مخاطبان دستورالعمل

مدیر: از بین کارکنان رسمی و پیمانی شاغل در آموزش و پرورش برابر ضوابط ابلاغی اداره کل قرآن و نماز وزارت آموزش و پوررش تعیین می‌شود.

مربی قرآن: از بین کارکنان رسمی و پیمانی شاغل در آموزش و پرورش برابر ضوابط ابلاغی اداره کل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود البته استفاده از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش با رعایت ماده 95 قانون مدیریت خدمات کشوری امکان‌پذیر است.

ناظر فنی و ارزیاب‌ها: از بین کارکنان رسمی و پیمانی شاغل در آموزش و پرورش برابر ضوابط ابلاغی اداره کل قرآن و نماز وزارت آموزش و پرورش تعیین می‌شود.

سرایدار ـ خدمتگزار: رسمی، پیمانی و قرارداد (شاغل).

طی تذکری در این بند آمده است: استفاده از نیروی آزاد به هر شکل و برای هر نوع خدمت ممنوع است.

ساختار مدارس

به گزارش توانا، حداقل کلاس‌های مدارس قرآن 4 کلاس بوده و تعداد دانش‌آموزان (در مناطق روستایی حداقل 15 نفر و مناطق شهری حداقل 20 نفر) است.

هر مدرسه قرآن می‌تواند از دانش‌آموزان علاقمند دوره‌های مختلف تحصیلی، عموم مردم، اولیاء دانش‌آموزان و سایر علاقمندان ثبت‌نام کند اما رعایت تناسب سنی در توزیع قرآن آموزان بین کلاس‌ها الزامی است.

به منظور جلب حداکثری، ثبت‌نام غیر از دانش‌آموزان مدرسه مربوط مورد تأکید است؛ مدارس قرآنی زیر حدنصاب (شهری و روستایی) به صورت مجتمع قرآنی تا حداقل نصاب مذکور اداره می‌شوند؛ در مدارس قرآنی زیرنظر مجتمع‌های قرآنی، یکی از مربیان به عنوان معاون ـ مربی انتخاب می‌شود.

نحوه تخصیص نیرو

برای هر مدرسه یا مجتمع قرآنی با حداقل 4 کلاس، یک نفر مدیر تخصیص می‌یابد؛ تخصیص معاون ـ مربی قرآنی براساس درجه‌بندی مدارس مقطع راهنمایی و مطابق جدول صفحه‌ بعد صورت می‌پذیرد.

بین 61 تا 120 دانش‌آموز، یک مدیر، سرایدار، خدمتگزار، بین 121 تا 200 دانش‌آموز، یک مدیر/ معاون / سرایدار و خدمتگزار و بین 201 تا 250 دانش‌آموز، یک مدیر/ 2 معاون/ 2 سرایدار و خدمتگزار.

به ازای هر مدرسه قرآنی با هر تعداد کلاس در ساعات فعالیت یک نیروی خدمتگزار تخصیص می‌یابد؛ تخصیص ناظر و ارزیاب (متخصص در امور قرآنی) در هر شهرستان/ ناحیه/ منطقه یک نفر امکان‌پذیر است؛ در هر استان مسئولیت اجرایی مدارس قرآنی بر عهده گروه گسترش قرآن و نماز است.

هزینه‌های مدارس قرآنی


حق‌الزحمه مربیان: برابر ساعت فعالیت مربیان با تأیید کارشناسی قرآن و نماز شهرستان / ناحیه/ منطقه، حق‌الزحمه به ازای هر ساعت معادل یک ساعت حق‌التدریس، محاسبه و پرداخت می‌شود. (سقف هر ترم برای هر کلاس 36 ساعت است)

به معاون ـ مربی علاوه بر حق‌الزحمه آموزشی، به ازای هر کلاس 5 ساعت در هر ترم معادل اضافه‌کار اداری قابل پرداخت است.

حق‌الزحمه یا اضافه کار سایر عوامل: حق‌الزحمه مدیر و سایر عوامل اجرایی برابر گزارش و تأیید کارشناسی قرآن و نماز شهرستان/ ناحیه/ منطقه، به ازای هر ساعت معادل یک ساعت اضافه‌کار اداری برابر ضوابط مربوط به شرح زیر پرداخت می‌شود.
با 4 کلاس و رعایت سقف تا 40 ساعت و مازاد بر آن به ازای هر کلاس 10 ساعت محاسبه می‌شود؛ در صورت رضایت معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان/ ناحیه/ منطقه، سقف اضافه‌کار مدیر و سایر عوامل تا 10 ساعت قابل افزایش است؛ حق‌الزحمه خدمتگزاران مدارس قرآنی کمتر از 4 کلاس به ازای هر کلاس تا 10 ساعت قابل پرداخت است و حق‌الزحمه ناظر فنی و ارزیاب به صورت اضافه‌کار اداری و تا سقف 40 ساعت برای هر ترم با نظر معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان/ ناحیه/ منطقه تعیین می‌شود.

سایر هزینه‌ها: به ازای هر دانش‌آموز قرآنی مبلغ 50 هزار ریال برای هر ترم جهت هزینه‌های جاری از قبیل قبوض، تجهیزات، تبلیغات، منابع آموزشی، پذیرایی، اردو و غیره تعیین می‌شود؛ مبلغ مذکور سالانه تا 10 درصد قابل افزایش است.

به کارگیری بازنشستگان متخصص (با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر) در موارد خاص به عنوان اعضای کمیته‌ها، کمیسیون‌ها، شوراها، مجامع و خدمات مشاوره‌ای غیرمستمر، تدریس و مشاوره‌های حقوقی مشروط بر اینکه مجموع ساعت اشتغال آنها در دستگاه‌های اجرایی از یک سوم ساعت اداری کارمندان موظف تجاوز نکند، بلامانع است.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.