شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ / ۲۰:۰۶
کد مطلب: 8002
۰

عاقبت جامانده‌های نظام "5،3،3،1" چه می‌شود؟


چندین پیشنهاد برای مردودی‌‌ها

هر نظام آموزشی جدید در هنگام اجرا با مشکلاتی مواجه است که باید برای آن اندیشه کرد؛ یکی از مشکلات نظام جدید آموزشی، جامانده‌ها یا مردودی‌ها نظام قبلی است که آموزش و پرورش پیشنهاداتی را برای این گروه دارد.

به گزارش فارس ، از زمانی که خبر تصویب نظام آموزشی جدید وزارت آموزش و پرورش با عنوان "6،3،3" در رسانه‌ها منتشر شده، پرسش‌های متعددی برای فرهنگیان، خانواده‌ها و کارشناسان مطرح شده است البته مسئولان آموزش و پرورش نیز صبورانه به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهند که این موضوع، نقطه مثبت اجرای نظام جدید آموزشی است.

در این میان، یکی از این پرسش‌ها، بحث جامانده‌های نظام قدیم است؛ با توجه به اینکه قرار است، هر سال یک مقطع حذف شود، این پرسش به وجود می‌آید که مردودی‌های آن مقطع حذف شده، چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد.

* پیشنهاداتی برای دانش‌آموزان بازمانده‌ داریم

ابراهیم سحرخیز، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا»‌ در خصوص این موضوع اظهار داشت: در این خصوص تدابیری اندیشیده شده است؛ ما یک کمیته تدوین قوانین داریم و این موضوع در دست بررسی است.

وی ادامه داد: همیشه وقتی یک نظام جدید ایجاد می‌شود، یک تعداد از بازماندگان نظام قدیم باید خود را با ساختار جدید تطبیق بدهند؛ در این خصوص پیشنهاداتی در حال بررسی است.

سحرخیز افزود: یکی از این پیشنهادات، برگزاری یک نوبت امتحان جبرانی برای دانش‌آموزانی است که در درسی دچار مردودی می‌شوند البته در مدرسه برای این دسته از دانش‌آموزان آموزش‌های جبرانی در نظر گرفته شود و سپس آزمون به عمل می‌آید؛ در حقیقت کاری خواهیم کرد که این دانش‌آموزان بدون مطالعه و آموزش‌های لازم نتوانند به پایه بالاتر بیایند.

وی اضافه کرد: در این پیشنهاد اگر دانش‌آموز بعد از چندین نوبت کلاس و برنامه‌ریزی نتواند، نمره لازم را کسب کند، شیوه‌های مختلفی مانند آموزش از راه دور و بزرگسالان وجود خواهد داشت.

* طرح حل مشکل دانش‌آموزان بازمانده به صحن شورای عالی ارسال می‌شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این موارد هنوز نهایی نشده است، گفت: افت تحصیل در دوره ابتدایی خیلی کم است و در بیشترین حالت،2 تا 3 درصد دانش‌آموزان افت داشته‌اند.

وی ادامه داد: موضوع بازمانده‌های مقاطع تحصیلی در کمیسیون مربوطه در دست بررسی است و به زودی به صحن شورای عالی آموزش و پرورش ارسال می‌شود که در صورت تصویب، جزئیاتش را در اختیار رسانه‌ها قرار خواهیم داد.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
شکست خوردن و زمین خوردن یک اتفاق است تسلیم‌شدن و بلندنشدن یک انتخاب است. نگذار انتخاب‌هایت اسیر اتفاق‌ها شود..!!!