پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۴
کد مطلب: 8130
۰

ديوار بلندي دور آموزش و پرورش کشيده مي شود

وزير آموزش و پرورش گفت: با راه اندازي دانشگاه فرهنگيان، ديوار بلندي به دور آموزش و پرورش کشيده مي شود و صرفا افرادي که داراي توانمندي هاي مورد نياز باشند، وارد عرصه تعليم و تربيت مي شوند.
به گزارش فارس، حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش در کارگاه آموزشي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش که در تالار همايش هاي صدا و سيما مشهد برگزار شد با بيان اينکه معلم در سند تحول بنيادين داراي نقش کليدي، اساسي و مبناي اجراي مطلوب اين سند در کشور است، اظهار داشت: به همين منظور
دانشگاه فرهنگيان را با هدف ارتقاي توانمندي هاي معلمان در راستاي اجراي مطلوب سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، راه اندازي کرديم.
وي تاکيد کرد: در اين دانشگاه، معلمان با همه توانمندي ها در جنبه هاي مختلف آشنا مي شوند و به عنوان فردي که داراي توانمندي هاي متعدد است، وارد عرصه تعليم و تربيت مي شوند.
حاجي بابايي ادامه داد: به اين ترتيب با راه اندازي اين دانشگاه، ديوار بلندي به دور آموزش و پرورش کشيده مي شود و صرفا افرادي که داراي توانمندي هاي مورد نياز باشند، وارد عرصه تعليم و تربيت مي شوند.  وي در ادامه گفت: سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در اصل سند افتخار آفرين نظام است و حرف اول و آخر سند، اين است که بايد نگاها و چشم ها را بشوييم و يکبار ديگر به آموزش و پرورش به عنوان جايگاهي براي تقويت نظام بنگريم.
به گزارش مرکز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، حاجي بابايي با اشاره به اينکه در دو سال گذشته تا امروز سه مرحله اين سند مورد بررسي قرار گرفته است، گفت: نقشه جامع علمي کشور در شوراي عالي انقلاب فرهنگي در 13 جلسه مورد بحث و تصويب قرار گرفت اما سند تحول بنيادين آموزش و پرورش در 22 جلسه مورد تصويب واقع شد.
وي با اشاره به شاخص هاي اصلي سند تحول بنيادين بيان کرد: هوشمند سازي مدارس، توسعه فناوري اطلاعات، ايجاد متجمع هاي آموزشي، ايجاد سالن هاي ورزشي، امکانات فرهنگي، نمازخانه و کتابخانه، شاخص هايي است که در اين سند مورد توجه قرار گرفته و بايد در طول زمان محقق شود.
وزير آموزش و پرورش اظهار داشت: امروزه مجتمع  هاي آموزشي در 67 درصد کشورهاي پيشرفته دنيا مورد توجه قرار گرفته اند و ما نيز بايد نسبت به احداث و راه اندازي اين مجتمع ها بکوشيم.  وي افزود: بر اساس اين سند، تحول در بخش هاي مختلف آموزش و پرورش به صورت 100 درصدي اتفاق مي افتد و از کتاب ها تا شيوه تدريس و توانمندي معلمان تغيير مي يابد و به سمت بهبود و عالي پيش مي رود.  حاجي بابايي با اشاره به اهميت بحث فناوري اطلاعات در مدارس گفت: امسال 100 ميليارد تومان اعتبار براي فناوري به استان ها تزريق مي کنيم و از دولت مصوبه گرفتيم که همه فرمانداران و استانداران کمک کنند.
وي اظهار داشت: محتواي کتاب هاي درسي نيز با مضامين فلسفي و تشويق دانش آموز به سمت کاربردي کردن مفاهيم حرکت خواهد کرد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...