جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۵:۰۴
کد مطلب: 8186
۰

جنون سرعت در اتوبان و جاده ها!+عکس / نقد و بررسی بازی های کامپیوتری

  سال هاست که بازی های ماشین سواری در بین جوانان طرفداران خود را پیدا کرده و همچنین به عنوان یکی از سبک های پرطرفدار در جهان شناخته می شود اما بازی Need For Speed با سبک جدیدی از طراحی مخالفان و موافقان زیادی پیدا کرده است.
به گزارش مشرق، در این چند ماه اخیر تعدادی از بازی در این سبک وارد بازار شده اند که از بین آن ها می توان به بازی های: Forza 4، Driver SF، Need For Speed:The Run، اشاره کرد. در بین بازی های ماشین سواری و مسابقه ای سری های Need For Speed از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. چند هفته پیش به بررسی بازی درایور پرداختیم و این بار به بررسی بازی رقیب آن یعنی Need For Speed  می پردازیم.

سال قبل و در هنگامی که بازی Hot Pursuit به بازار عرضه شد حرف هایی مبنی بر ارائه یک بازی از این سری با پسوند فرار یا The Run بود. این شایعات تا زمانی که تریلرهایی از این بازی در نمایشگاه E3 رونمایی شد ادامه داشت.همچنین معلوم بود که شرکت سازنده این بازی امسال تغییر می کند و احتمال آن می رفت که این افتخار به شرکتی نرسد جز Black Box.



این بازی جدید راه بسیار سختی را در مقابل خود می دید زیرا با توجه به نسخه قبلی و افتخاراتی که آن بازی به دست آورده بود، بیشتر طرفداران انتظار آن را داشتند تا با یک بازی بسیار زیبا و جذاب روبرو باشند اما شرکت Black Box توانست تا به راحتی تمام افتخارات و زیبایی های نسخه قبلی را از بین ببرد و طرفداران و گیمرها را نا امید کند.

داستان بازی

داستان بازی از آن جایی شروع می شود که فردی به نام جک برحسب کارهای خلافی که انجام داده ست تحت تعقیب پلیس و همچنین جک تحت تعقیب یک گروه تبهکار قرار دارد. در ابتدای بازی ما متوجه می شویم که این بار تبهکار در پی از بین بردن جک در داخل ماشینش و در یک محل خرابه های ماشین هستند اما شما با توجه به سبک جدید دکمه زنی که برای اولین با در سری بازی های NFS وارد شده است از این مخمصه فرار میکنید.

در ادامه جک با فردی آشنا می شود که او به جک پیشنهاد یک مسابقه اتومبیلرانی را می دهدو در این مسابقه  که 200 نفر شرکت کننده دارد هر کدام از این شرکت کننده ها باید مسیر بین سانفرانسیسکو تا نیویورک را در مسیرهای اتوبانی و جاده ای طی کنند تا بتوانند جایزه ای به ارزش 25 میلیون دلار را دریافت کنند که از این مقدار بخشی نیز به جک می رسد. جک که میداند با این پول می تواند شر تبهکاران را کم کند تصمیم میگیرد تا در این مسابقه شرکت کند.





این داستان از نظر تعدادی از منتقدان بسیار جالب است زیرا شما می توانید یک خط داستانی طولانی را دنبال کنید و با داشتن یک هدف بلند مدت از این بازی لذت ببرید اما در مقابل عده ای نیز این داستان را پر از ابهامات و علامت سوال ها می دانند و فکر میکنند که این خط داستانی پس از مدتی کسل کننده می شود و تنها برای پر کردن فضای بازی ارائه شده است.

از خط داستانی بازی که خارج شویم به سبک بازی و گیم پلی و مسابقات طراحی شده در بازی می رسیم.

گیم پلی

به طور کلی گی پلی بازی تغییر زیادی نکرده و بسیاری ازبخش ها به همان صورت قدیمی قرار دارد. در این بین بخش هایی نیز به بازی ارائه شده است. در مورد گیم پلی باید به شما بگوییم که در کل بازی شما به دنبال افزایش رتبه خود در بین دیگر شرکت کننده ها در این مسابقه هستید  مسابقات به بخش های مختلفی مانند مسابقات چند نفره که شما در آن ها باید با چند راننده دیگر مسابقه دهید تا بتوانید رتبه خود را در بین آن ها بالا ببرید. همچنین مسابقاتی نیز وجود دارد که در آن شما باید با یکی دیگر از رانندگان به مسابقه بپردازید که این بخش نیز مانند همان محیط قبلی است با این تفاوت که تعداد مسابقه دهنده ها کمتر هستند.

سبک رانندگی نیز تا حد کمی تغییر کرده است وبه گفته سازندگان ان ها تنها تصمیم داشتند تا سبکی مابین هیجانی و شبیه سازی طراحی کنند اما به نظر تعداد زیادی از منتقدان و بازی شناسان این کار شاید اصلا نیازی نبود.





در این رانندگی ماشین راحت از کنترل شما خارج می شود و تا حدی پیچیدن ها در پیچ های تند سخت شده است زیرا سیستم دریفت کشیدن در این بازی ضعف محسوسی داشته و به نوعی اصلا دیده نمی شود.

ازانواع دیگر مسابقات می توان به تعقیب و گریزهای پلیسی اشاره کرد که در آن ها شما تحت تعقیب پلیس قرار دارید و باید از این مهلکه جان سالم به در ببرید. این مراحل شاید در ابتدا تا حدی زیبا و قابل قبول باشند مخصوصا که باید از شلیک های هلیکوپترها نیز در امان بمانید اما پس از مدتی یکنواخت و آزار دهنده می شود.

در حین بازی با سبقت گرفتن، دریفت کشیدن و یا پریدن مقداری امتیاز به نام XP دریافت می کنید همچنین در این بین سطح رانندگی شما نیز افزایش پیدا میکند و میتوانید مرحله های جانبی را آزاد کنید.

در این بازی بیش از 120 نوع از انواع ماشین وجود دارد و برای بدست آوردن آن ها باید با توجه به همان امتیازاتی که بدست اورده اید این ماشین ها را خریداری کنید. توجه داشته باشید که برخی از این ماشین ها در پلت فرمهای خاص وجود دارد برای مثال شما تنها هنگامی می توانید بوگاتی داشته باشید که از کنسول PS3 استفاده کنید. برای تعویض ماشین به غیر از منوهای بازی میتوانید در حین آن نیز به پمپ بنزین ها رفته و ماشین خود را تغییر دهید اما این کار ممکنه باعث شود تا رتبه خود را از دست بدهید.

گرافیک و فیزیک

شاید جالب باشد که بدانید در این 17 سالی که سری بازی های NFS تولید می شوند این اولین بار است که بازی در یک فضای واقعی به وقوع می پیوندد. فیزیک و گرافیک بازی با توجه به موتور قدرتمند آن در سطح خوب و قابل قبولی قرار دارد و می توان به نوعی گرافیک آن را ستایش کرد. بیشتر ماشین ها تخریب پذیر هستند و به نسبتی زیبا، تخریب می شوند. در این بین اما در طراحی ماشین ها دقت لازم انجام نشده است و گاهی اوقات نورپردازی بد  و گرافیک نچندان خوب برخی ماشین ها می تواند اعصاب گیمر را خرد کند.

شما در حین بازی در شرایط متفاوت آب وهوایی بازی می کنید و این خود یکی از نکات بسیار زیبا و تحسین برانگیز این نسخه از بازی های رانندگی است. همجنین ویدئوهایی که در بین بازی به نمایش در می آیند نیز از گرافیک بالایی برخوردار هستند.






در آخر اینکه این بازی علیرغم محیط های زیبایی که خلق کرده است اما بسیار شتاب زده طراحی شده و همین امرا باعث شده تا به طور کلی خاطره بازی های زیبای قبلی نیز از بین برود. عده این بازی را تنها کپی بدون دقتی از نسخه قبلی می دانند و به این اعتقاد دارند که این امکاناتی که در این بازی گذاشته شده است میتوانست در نسخه قبلی وجود داشته باشد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هیچوقت برای تبدیل شدن به کسی که میخواستین باشین دیر نیست... فقط کافیست اولین قدم را بردارید.