پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۶:۳۵
کد مطلب: 8463
۰

مصرف داروهاي اعصاب باعث افزايش قند خون مي شود

يک فوق تخصص غدد درون ريز و متابوليسم گفت: لازم است ديابتي ها درباره تاثير مصرف داروهاي ديگر بر روي کنترل قند خون خود از پزشک اطلاعات لازم را بگيرند و در صورت موثر بودن آن بر قند خون با متخصص غدد مشورت کنند.
دکترعليرضا استقامتي در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين مطلب افزود: اگر يک ديابتي دچار بيماري آسم شود، لازم است از کورتن براي درمان خود استفاده کند در حالي که ممکن است اين دارو قند خون او را افزايش دهد. در اين شرايط افراد ديابتي بايد قند خون خود را بيشتر کنترل کنند و در صورت نياز دوز داروهاي را افزايش دهند. وي افزود: برخي بيماري هاي سيستميک بر کنترل قند خون موثر هستند و ممکن است بر اثر ابتلا به آن ها فعاليت بدني بيمار کاهش يابد يا تغذيه او دچار نقصان شود.
اين فوق تخصص غدد با بيان اينکه مصرف برخي داروها باعث افزايش يا کاهش قند خون مي شود، تصريح کرد: مصرف برخي داروهاي اعصاب باعث افزايش قند خون مي شود بنابراين لازم است ديابتي ها به کنترل قند خون خود توجه کنند و در صورت نياز دوز داروهاي خود چه خوراکي و چه انسولين را افزايش دهند. علاوه بر آنان بايد به رژيم غذايي و فعاليت بدني خود توجه کنند.
استقامتي در پايان درباره انسولين استنشاقي تاکيد کرد: مدتي روي اين نوع انسولين تبليغات زيادي مي شد ولي اين دارو عوارض جانبي براي برخي بيماران داشت چرا که از راه ريه وارد بدن مي شد بنابراين راه هاي تنفسي را تحريک مي کرد در نتيجه برخي بيماران دچار آلرژي و تنگي نفس مي شدند و عضلات بعضي ديگر از آنان تحريک مي شد. در اين شرايط انسولين از بازار مصرف جهان جمع آوري شد البته اخيرا تلاش ها يي در جهت عرضه اين دارو با فرمولاسيون بهتر شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!