ارائه خدمات حمايتي به دانشآموزان داراي اختلالات رفتاري
مديركل امور تربيتي و مشاوره آموزش و پرورش با اعلام برنامههاي حمايتي مدارس از دانشآموزان داراي اختلالات رفتاري، گفت: دانشآموزان داراي مشكلات جدي و اختلالات رواني ـ رفتاري تحصيلي براي دريافت خدمات به بهزيستي و قوه قضاييه معرفي ميشوند.
حسن فرازنده خالدي در گفتوگو با ايسنا، اظهاركرد: برنامهها و خدمات راهنمايي و مشاوره در خصوص پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي براي دانشآموزان در معرض خطر در سطوح مختلف ارائه ميشود.
وي افزود: اين گونه مشاورهها در سطح مدارس توسط مشاوران و با هدف توانمندسازي رواني ـ رفتاري و
تحصيلي دانشآموزان با ارائه آموزشها و خدمات راهنمايي و مشاوره به صورت فردي و گروهي انجام ميشود.
خالدي با بيان اينكه برنامهها و طرحهاي سلامت روان جهت ارتقاي سلامت رواني دانشآموزان با بهرهگيري از ظرفيت تشكلهاي دانشآموزي نيز از برنامههاي آموزش و پرورش در مدارس است خاطرنشان كرد: اين طرح در قالب هميار مشاور با هدف اجراي آموزشهاي آداب و مهارتهاي زندگي اجرا ميشود.
مديركل مور تربيتي و مشاوره آموزشوپرورش، گفت: در سطح هستهاي نيز مراكز مشاوره و روانشناختي با ارائه خدمات تخصصي اختلالات رواني ـ رفتاري و تحصيلي به آن دسته از دانشآموزان داراي مشكلات رفتاري مشاوره ميدهند.
به گفته وي ارائه خدمات حمايتي و مددكاري به دانشآموزان داراي مشكلات و اختلالات رواني ـ رفتاري و تحصيلي و خانوادههاي اين دانشآموزان و ارجاع دانشآموزان داراي مشكلات جدي اختلالات رواني ـ رفتاري تحصيلي به مراجع ذيربط و قانوني همانند بهزيستي و قوه قضاييه و حتي كمكهاي مالي از ديگر اقدامات امور تربيتي و مشاوره آموزشوپرورش در مدارس است.
خالدي اظهاركرد: در سند برنامه درسي ملي، نيز حوزههاي يادگيري كار و فناوري، سلامت رواني، آداب و مهارتهاي زندگي و نظام راهنمايي و مشاوره مورد تاكيد قرار گرفته و وظايفي براي امور تربيتي و مشاوره تكليف شده است.
حسن فرازنده خالدي در گفتوگو با ايسنا، اظهاركرد: برنامهها و خدمات راهنمايي و مشاوره در خصوص پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي براي دانشآموزان در معرض خطر در سطوح مختلف ارائه ميشود.
وي افزود: اين گونه مشاورهها در سطح مدارس توسط مشاوران و با هدف توانمندسازي رواني ـ رفتاري و
تحصيلي دانشآموزان با ارائه آموزشها و خدمات راهنمايي و مشاوره به صورت فردي و گروهي انجام ميشود.
خالدي با بيان اينكه برنامهها و طرحهاي سلامت روان جهت ارتقاي سلامت رواني دانشآموزان با بهرهگيري از ظرفيت تشكلهاي دانشآموزي نيز از برنامههاي آموزش و پرورش در مدارس است خاطرنشان كرد: اين طرح در قالب هميار مشاور با هدف اجراي آموزشهاي آداب و مهارتهاي زندگي اجرا ميشود.
مديركل مور تربيتي و مشاوره آموزشوپرورش، گفت: در سطح هستهاي نيز مراكز مشاوره و روانشناختي با ارائه خدمات تخصصي اختلالات رواني ـ رفتاري و تحصيلي به آن دسته از دانشآموزان داراي مشكلات رفتاري مشاوره ميدهند.
به گفته وي ارائه خدمات حمايتي و مددكاري به دانشآموزان داراي مشكلات و اختلالات رواني ـ رفتاري و تحصيلي و خانوادههاي اين دانشآموزان و ارجاع دانشآموزان داراي مشكلات جدي اختلالات رواني ـ رفتاري تحصيلي به مراجع ذيربط و قانوني همانند بهزيستي و قوه قضاييه و حتي كمكهاي مالي از ديگر اقدامات امور تربيتي و مشاوره آموزشوپرورش در مدارس است.
خالدي اظهاركرد: در سند برنامه درسي ملي، نيز حوزههاي يادگيري كار و فناوري، سلامت رواني، آداب و مهارتهاي زندگي و نظام راهنمايي و مشاوره مورد تاكيد قرار گرفته و وظايفي براي امور تربيتي و مشاوره تكليف شده است.