پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۸:۵۳
کد مطلب: 8867
۰
۱

مواد درسی پایه ششم ابتدایی مصوب و ابلاغ شد

      در هشتصد و پنجاه ‌و دومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اهداف کلی، برنامه‌های درسی و مواد درسی پایه ششم ابتدایی تصویب شد و به امضای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش رسید.

به گزارش فارس، بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش درباره اهداف کلی، برنامه‌ها و مواد درسی پایه ششم ابتدایی، وزارت آموزش و پرورش مکلف به برنامه‌ریزی و ساماندهی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان تا پایان دوره ابتدایی، تهیه و تدوین کتب درسی و مواد آموزشی پایه ششم ابتدایی شد.

تکمیل، تعمیق و تثبیت اهداف مصوب دوره ابتدایی متناسب با سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همسو با برنامه درسی ملی، تربیت همه جانبه دانش‌آموزان در راستای دستیابی به مراتبی از حیات طیبه متناسب با موقعیت‌ها و نیازهای جدید و پاسخ به اقتضائات آن و کسب آداب و مهارت‌های ضروری برای ورود به دوره تحصیلی بعدی از اهداف کلی پایه ششم است.

تربیت عقلانی و تقویت تفکر و تعقل، تعمیق باور به ارزشمندی نهاد خانواده، وطن، فرهنگ و هویت اسلامی ـ ایرانی و ارج نهادن به میراث فرهنگی، قانون، صداقت و پاکی، تقویت باور به هدفمندی خلقت، آیه بودن آن، ارزشمندی مخلوقات مدارک قوانین و زیبایی‌های جهان آفرینش، آشنایی با آداب و مهارت‌های زندگی از اهداف برنامه‌های درسی پایه ششم عنوان شده در این مصوبه است.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی وزارت آموزش و پرورش، قرآن (3 ساعت)، تعلیمات دینی و اخلاق (2 ساعت)، زبان و ادبیات فارسی (5 ساعت)، مطالعات اجتماعی و آداب زندگی (3ساعت)، ریاضیات (4 ساعت)، علوم تجربی (2 ساعت)، هنر (2 ساعت)، سلامت و تربیت‌بدنی (2 ساعت)، تفکر و پژوهش (1ساعت) و کار و فناوری (1 ساعت) دروس تعیین شده برای پایه ششم در این مصوبه است که جمعاً 25 ساعت است و یک ساعت از درس قرآن به صورت تجمیعی برای تقویت روخوانی و روانخوانی و انس با قرآن اختصاص می‌یابد همچنین مجموع ساعات درسی سالانه دوره ابتدایی شامل 850 ساعت تعیین شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

آیا در کلاس ششم درس عربی و انگلیسی نخواهند داشت
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
کسانی که شما را دوست دارند حتی اگر هزار دلیل برای رفتن وجود داشته باشد هرگز رهایتان نخواهند کرد، آنها یک دلیل برای ماندن خواهند یافت.