شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۰:۲۳
کد مطلب: 8904
۰
۱

پذیرش دانشجو در مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی ممنوع شد

پذیرش دانشجو در مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی ممنوع شد و این مرکز از این پس فقط مجاز به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مهارتی و ضمن خدمت است.

به گزارش فارس، شورای عالی اداری در یکصدوپنجاه و سومین جلسه خود بنا به پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور، به منظور ساماندهی و ایجاد انسجام تشکیلاتی در مؤسسات و واحدهای آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت راه و شهرسازی تصویب کرد:

1.در اجرای مفاد ماده 1 مصوبه شماره 572/206 مورخ 17/1/1390 شورای عالی اداری، تمامی مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی مربوط به حوزه مسکن و شهرسازی، در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن ادغام و عنوان آن به "مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی" تغییر می‌یابد.

2.مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی فقط مجاز به برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت مهارتی و ضمن خدمت بوده و ادامه تحصیل دانشجویان فعلی تا زمان فارغ‌التحصیلی (حداکثر پایان سال 1393) با رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.

3.پژوهشکده حمل و نقل با تمامی وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، اموال، امکانات و تجهیزات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ـ دانشگاه علم و صنعت ایران ـ انتقال می‌یابد.

تبصره1. معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور ردیف بودجه این پژوهشکده را به اعتبارات دانشگاه مربوطه اضافه می‌کند.

تبصره 2.وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف است تمهیدات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای تأمین نیازهای وزارت راه و شهرسازی در بخش‌های پژوهشی مربوط را طراحی و اجرا کند.

4.در راستای قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، وزارت راه و شهرسازی موظف است طی مدت یک سال نسبت به واگذاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) و مرکز آموزش هما با تمام وظایف، نیروی انسانی، اموال، امکانات و تجهیزات از طریق سازوکارهای قانونی به بخش غیر دولتی اقدام کند.

5. آموزشکده علمی کاربردی راه و ترابری (شهید تفویضی) و آموزشکده لوشان با تمامی وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، اعتبارات، اموال، امکانات و تجهیزات در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادغام می‌شود تا نسبت به ارایه آموزش‌های مهارتی مورد نیاز در بخش راه و مسکن اقدام کند. این مرکز مجاز به پذیرش دانشجو برای تحصیل در رشته‌های منجر به اخذ مدرک دانشگاه نبوده و ادامه تحصیل دانشجویان فعلی تا زمان فارغ التحصیلی با رعایت قوانین و مقررات مربوط بلامانع است.

6.مؤسسه قیر و آسفالت ایران با تمام امکانات، اموال، تجهیزات، وظایف، اختیارات و نیروی انسانی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادغام می‌شود.

7.پژوهشکده اقلیم‌شناسی و مرکز ملی پایش و هشدار خشکسالی، با تمامی وظایف، اختیارات، نیروی انسانی، اعتبارات، اموال، امکانات و تجهیزات در پژوهشکده هواشناسی ادغام می‌شوند و نام آن به پژوهشکده هواشناسی و اقلیم‌شناسی تغییر می‌یابد.

تبصره - این پژوهشکده وابسته به سازمان هواشناسی کشور فعالیت خواهد کرد.

8. وزارت راه و شهرسازی موظف است در اجرای این مصوبه، ضمن کاهش 50درصد از نیروی انسانی، نسبت به آزادسازی و فروش 50درصد امکانات، اموال و تجهیزات پژوهشکده‌ها، مراکز و مؤسسات ادغام شده برابر مقررات اقدام کرده، درآمد حاصل از آن را صرف توسعه و تجهیز مأموریت‌ها و وظایف محوله کند.

9.وزارت راه و شهرسازی موظف است اهداف، شرح وظایف، ساختار سازمانی، تشکیلات تفصیلی و مأموریت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و پژوهشکده هواشناسی را متناسب با اساسنامه مراکز و مؤسسات آموزشی و پژوهشی ادغام شده طی مدت 2ماه تهیه و برای تأیید به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور ارایه دهد.

10.وزاری راه و شهرسازی و علوم، تحقیقات و فناوری مسئول حسن اجرای این مصوبه بوده و دبیرخانه شورای عالی اداری، گزارش نحوه اجرای آن را به شورا ارایه می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

علت این مسئله را باید ریشه یابی کرد این مرکز متاسفانه چند سال قبل غیر کارشناسانه از سازمان جدا و به شرکت فرودگاه ها واگذار شد. این شرکت هم چندان تمایل و اعتقادی به آموزش بنیادی و مهندسی هواپیمایی ندارد لذا حمایت کافی از این دانشکده صورت نگرفت. و علی رغم پتانسیل بالا واساتید مجرب این دانشکده, روزبروز شرایط بقائ دانشکده بدتر شد. تا تیر خلاص اخیر که لطمه جبران ناپذیری بر پیکر صنعت هواپیمایی خواهد بود. ای کاش منافع سازمانی باعث نمی شد الحاق به وزارت علوم منتفی شود. تا کشور از رشد دانشگاهی جامع در رشته هواپیمایی محروم شود. مسئولین به داد این صنعت برسید و شمع شصت و اندی ساله را نابودی نجات دهید. دانشجوی دلسوز این دانشکده
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
کلمات بیش از آنچه که شما تصور می کنید تاثیر گذارند. همیشه پیش از صحبت کردن فکر کنید.