چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۰:۱۴
کد مطلب: 8945
۰

بیماری پرفشاری خون علامتی در بیمار ایجاد نمی‌كند

به گزارش برنا،  پیمان ایزد پناه رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا و متخصص قلب وعروق اظهار داشت: یکی از بیماری‌های شایعی که در زمینه داخلی و قلب وعروق مشاهده می‌شود بیماری پرفشاری خون است، چرا که دیر تشخیص داده می‌شود ممكن است درمان کافی جهت این بیماری صورت نگیرد و منجر به عوارض متعددی برای بیمار شود.

وی با بیان این‌که بیماری فشارخون را در کتب پزشکی قاتل خاموش نامگذاری کردند، اظهارداشت: این بیماری به دلیل این که ممکن است هیچ علامتی را در بیمار ایجاد نکند اما به تدریج باعث اثرات سوء بر سیستم قلب و عروق، کلیه‌ها و مغز و اعصاب شود، شانس سکته‌های مغزی، سکته‌های قلبی ونارسایی کلیه و سایر موارد را افزایش می‌دهد.

به گفته وی بیماری فشارخون دراکثر موارد به عنوان فشارخون اولیه شناخته می‌شود که منظور از آن فشار خونی است که علت آن مشخص نیست.

ایزد پناه با اشاره به این که بیش از نود درصد موارد فشار خون به عنوان فشار خون اولیه نامگذاری می‌شوند، گفت: فقط کمتراز ده درصد موارد که علتی برای فشارخون شناخته می‌شود ممکن است با رفع آن علت، فشار خون به حالت طبیعی برگردد.

وی افزود: حتی دراین ده درصد اگر فشار خون به مدت طولانی ادامه داشته باشند ممکن است بارفع علت مسبب، فشارخون به صورت کامل برطرف نشود.

این متخصص قلب و عروق گفت: برای تشخیص فشار خون ابتدا باید مراجعه به پزشک صورت گیرد و طی معاینه واندازه گیری فشار خون، بیماری پرفشاری خون تشخیص داده می‌شود بعد از تشخیص واقدامات تشخیصی که بنابر صلاحدید پزشک که در هر بیمار با بیمار دیگر متفاوت است انجام شد درمان شروع می‌شود.

ایزد پناه بابیان این‌که درمان دو نوع است اظهارداشت: یک نوع درمان براصلاح شیوه زندگی مشتمل برمصرف رژیم غذایی مناسب (مصرف غذای کم نمک وکم چربی واستفاده بیشتر از میوه جات وسبزیجات وحداقل استفاده از غذاهای آماده ) ورزش وفعالیت بدنی منظم (پیاده روی تند یا دوملایم به مدت حداقل نیم ساعت درروز ) است.

وی نوع دوم درمان را درمان دارویی دانست و گفت: دراین نوع درمان بنا به سن بیمار، بیماری های زمینه ای همراه و سطح فشار خون ممکن است در ابتدا درمان با یک یا دو دارو شروع شود.

وی تاکید کرد: بیماری فشار خون یک بیماری مزمن است که نیاز به مصرف طولانی مدت دارو، اصلاح شیوه زندگی وتحت نظر بودن طولانی مدت برای خدمت رسانی پزشکی دارد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
نمی توانی به عقب برگردی و شروع را عوض کنی، ولی می توانی از جایی که هستی آغاز کنی و پایان را عوض کنی...