پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ / ۲۰:۰۰
کد مطلب: 8973
۰
۲

تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر بالای ۲۵ درصد رایگان است


مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم گفت: تحصیل دانشجویان شاهد و ایثارگر بالای ۲۵ درصد رایگان است.

به گزارش فارس، حسینعلی علیخانی مدیر کل امور شاهد و ایثارگر وزارت علوم در حاشیه همایش اساتید برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، مبنی بر عدم دریافت شهریه از دانشجویان شاهد و ایثارگر و فرزندان جانبازان بالای 25 درصد، عنوان داشت: بر اساس بند (ک) ماده 20 برنامه پنجم توسعه تحصیل فرزندان جانبازان 25 درصد به بالا خود جانبازان و فرزندان شهدا و آزادگان رایگان است. طبق ماده 113 قانون (ج) سال 90 نیز همین گونه است.

وی افزود: وزیر علوم تحقیقات و فناوری بخشنامه‌ای به تمام دانشگاه‌ها ارسال کردند و در آن بخشنامه تحصیل دانشجویان با این شرایط را رایگان اعلام کرد. همچنین دکتر ملاباشی معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم نیز در یک بخشنامه بر تحصیل رایگان دانشجویان و روند ثبت‌نام تا پایان مراحل فارغ التحصیلی بدون مشکل تاکید داشتند.

علیخانی تصریح کرد: در حال حاضر علیرغم اینکه در بودجه سال 90 مبلغی به دانشگاه‌ها پیرامون این موضوع داده نشده است اما با این حال هیچ مشکلی در دانشگاه‌های دولتی نداریم و در این جا لازم می‌ دانم تا از تمام روسای دانشگاه‌ها تشکر و قدردانی کنم ضمن اینکه امیدوارم در سال 91 دیون دانشگاه‌ها پرداخته شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی از دانشگاه‌ها ماهیت غیر دولتی دارند که از آن جمله می‌توان به دانشگاه‌های پیام نور، جامع علمی کاربردی، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و واحد‌ها و پردیس‌های بین الملل دانشگاه‌ها اشاره کرد و هزینه تحصیل دانشجویان با شرایط مذکور را در این دانشگاه‌ها بنیاد شهید و امور ایثارگران بر عهده دارد.
انتخاب ۱۴۹ استاد مشاور برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر در سطح دانشگاه‌های کشور

مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم ضمن تشریح روند انتخاب استاد مشاور برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر گفت: در سطح دانشگاهی از میان ۵۰۰ استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر، ۱۴۹ استاد انتخاب می‌شود.

به گزارش فارس، حسین‌علی علیخانی مشاور وزیر و مدیرکل امور دانشجویان شاهد و ایثارگر وزارت علوم با حضور در همایش ملی اساتید مشاور برتر دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پیرامون نحوه انتخاب اساتید مشاور برتر، اظهار داشت: فرآیند انتخاب اساتید مشاور برتر در همایش نخست و این همایش به یک صورت بوده است، یعنی در این انتخاب اساتید مشاور برتر با توجه به دانشگاه‌های آن‌ها و تعداد دانشجویان شاهد و ایثارگر مشغول به تحصیل در آن دانشگاه‌ها در ۳ سطح دانشگاهی، منطقه‌ای و ملی تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی افزود: در سطح دانشگاهی از میان ۵۰۰ استاد مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر، ۱۴۹ استاد انتخاب می‌شود و نحوه تقسیم‌بندی بدین صورت است که برای دانشگاه‌های تا ۲۵۰ نفر دانشجوی شاهد و ایثارگر که حدود ۲۲ دانشگاه می‌شود، یک استاد انتخاب می‌شود و برای دانشگاه‌هایی که بین ۲۵۰ تا ۵۰۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر هستند، از هر دانشگاه ۲ استاد انتخاب می‌شود.

علیخانی تصریح کرد: در صورتی که در دانشگاهی بین ۵۰۰ تا ۷۵۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر باشد، ۳ استاد مشاور برتر انتخاب می شود، ضمن اینکه ۱۲ دانشگاه نیز بالغ بر ۷۵۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر دارد. که از میان و از هر دانشگاه ۴ استاد برتر انتخاب می‌شود و در حالی است که در مجموع از کل کشور ۱۴۹ استاد مشاور برتر برگزیده می‌شود.

مدیر کل شاهد و ایثارگر وزارت علوم اظهار داشت: در سطح منطقه‌ای دانشگاه‌ها در ۸ منطقه تقسیم‌ شده است و در سطح ملی نیز از تهران بزرگ ۳ استاد برتر و سایر مناطق نیز یک استاد انتخاب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هدف کلی این فرآیند انتخاب اساتید مشاور برتر و بهبود وضعیت تحصیلی دانشجویان شاهد و ایثارگر است.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
با سلام،میخواستم بدونم این قانون جدید در سالهای بعدی نیز وجود داره یا برای یک سال بودبا تشکر.
همین کارا رو میکنید که یه مشت بیسواد الان تحویل جامعه دادید.
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
زبان هیچ استخوانی ندارد اما آنقدر قوی هست که بتواند قلبی را بشکند. پس مراقب حرف هایتان باشید.