جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ / ۱۹:۵۷
کد مطلب: 9020
۰
۱

درخواست كاركنان دانشگاه آزاد از هاشمی

جمعي از كاركنان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي طي نامه‌اي امضاي حكم رئيس دانشگاه آزاد را خواستار شدند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران؛جمعي از كاركنان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي طي نامه‌اي از هاشمي رفسنجاني خواستار امضاي حكم فرهاد دانشجو شدند.

متن كامل نامه به شرح زير است:

باسمه تعالي
جناب آقاي حجت‌الاسلام والمسلمين هاشمي رفسنجاني
رياست محترم هيئت امنا دانشگاه آزاد اسلامي
امروز با گذشت سه دهه از انقلاب مردم ايران و با وجود همه فشارها و عداوت‌هاي دشمنان داخلي و خارجي ايران اسلامي در مسير پيشرفت و عدالت قدم بر‌مي‌دارد.
دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان شجره طيبه‌اي كه به فرمان حضرت امام خميني (ره) با هدف گسترش آموزش عالي و ارائه الگوي دانشگاه اسلامي تاسيس گرديد. امروز بعد از گذشت سه دهه در مرحله حساس و خطري قرار گرفته كه ماحصل چندين سال كشمكش و گروكشي‌هاي جريان‌هاي سياسي و قدرت‌طلب است.

جناب آقاي هاشمي در اين سال‌ها هر زمان جريان اصيل و دلسوز بدنه دانشگاه آزاد اعم از دانشجويان، اساتيد و كاركنان خدوم اين دانشگاه قصد آن كردند كه نسبت به انحرافات، مشكلات و مفاسد موجود در دانشگاه فرياد اعتراض و نقد را بلند كنند يا متهم به سياسي‌كاري شدند يا در فضاي خفقان موجود در دانشگاه سركوب،‌حال كه با تاكيد رهبري معظم انقلاب اسلامي برفصل‌الخطاب بودن قانون و با تلاش هاي چندين ساله شوراي عالي انقلاب فرهنگي بالاخره تمام شبهات موجود در اساسنامه دانشگاه رفع و حدود اختيارات مشخص شده است تصميم گرفتيم از شما بخواهيم تا همانطور كه در همه اين سال‌ها از قانون سخن گفته‌ايد بر حكم همين قانوني كه شما را رئيس هيئت امنا مي‌داند پايبند باشيد وحكم رئيس قانوني قانوني دانشگاه را ابلاغ نماييد. آقاي هاشمي اين كمترين خواسته‌اي است كه دانشجويان و كاركنان از شما دارند. در همه اين سالها به دليل خفقان و فضاي استكباري حاكم بر مديريت دانشگاه هيچ‌گاه نتوانستيم از اين همه مشكلات حرف بزنيم حال كه پس از سالها پنهان شدن مفاسد مديريتي رياست دانشگاه آزاد در پشت شبهات قانوني و مجادلات سياسي ديگر اين پرده كنار رفته است با دلي سوخته اندكي از معضلات و مفاسد موجود را جهت اطلاع حضرتعالي و ثبت در تاريخ بيان كنيم باشد كه راهگشاي مسير جديدي اين شجره طبيه قرار گيرد. "فاعتبرو يا اولي الابصار"

1)امروز به صورت علني خويشاوند سالاري و ترجيحات سياسي در انتخابات مديران و استفاده از امكانات و سرمايه‌هاي دانشگاه آزاد اسلامي رايج است. كافي است سري به واحدهاي دانشگاهي تهران و شهرهاي اطراف بزنيد تا حضور اقوام سبب و نسبي جناب آقاي جاسبي از اداماد و خواهرزاده گرفته تا نسبتهاي دورتر را در پست‌هاي مديريتي و اشغال صندلي‌هاي بورسيه‌هاي تحصيلي مشاهده نماييد. براي نمونه در واحد تهران شمال خانم جواني سالهاست به واسطه نسبت فاميلي نزديك به اقاي جاسبي چند پست حساس مديريتي را اشغال نموده و كسي حق اعتراض به حضور خانم زهرا.الف را ندارد حتي رئيس اين واحد دانشگاهي بماند.

2)آيا واقع پسوند اسلامي در پي نام دانشگاه آزاد زيبنده است!
قرار بود دانشگاه جامع را اصلاح كند اما اين روزها نگرانيم براي مردم شهرهايي كه دانشگاه آزاد در آنها شعبه زده ا ست. امروز نگرانيم براي فرزندان اين مرز و بوم كه در دانشگاهي تحصيل مي‌كنند كه پناهگاه امن تفكرات التقاطي و انحرافي شده است به واقع كدام كار فرهنگي!!!

3) امروز نشاط و شادابي كه لازمه حيات بالنده هر محيط علمي است جاي خود را به رخوت و سستي ناشي از بي‌عدالتي در بين دانشجويان و كاركنان و اساتيد داده است.

امروز نظام ارزشيابي اساتيد و اعضاي هيئت علمي اصلا وجود خارجي ندارد يا اگر هست مبناي آن همان رابط سالاري سياسي و معيارهاي غربي است.

4)رشد كمي ناشي از نگاه تبليغاتي و صرفا كميت محور، مديريت اين دانشگاه پيش از يك مديريت علمي به يك بنگاه ساخت و سازهاي عمراني تبديل كرده است كه اين ن وع نگاه دكوري از دانشگاه را به جاي فضاي رشد و پيشرفت علمي تصوير مي‌كند.

5)پيش از همه اين‌ها نگاه ارباب رعيتي و مستكبرانه مديران بالاست به زيرمجموعه و كاركنان باعث ايجاد فضايي رقت‌اور و دردآلود ناشي از ظلم مديريت به زيرمجموعه گرديده است چه زيبا فرمود معصوم كه ملك با كفر مي‌ماند و با ظلم نمي‌ماند.

سخن از مشكلات و دردهاي دانشجويان و كاركنان بسيار است به اندازه سي سال حرف داريم كه بزنيم از سياسي كاري، باندبازي، فاميل سالاري، رابطه‌گرايي، ترجيح تجارت بر علم، خرج شدن پول‌هاي به سختي به دست آمده والدين دانشجويان در انتخابات آن هم نه به نفع مردم بلكه به نفع فتنه‌گران و معاندان،‌اينها همه قطره‌ايست از درياي ظلم وارد شده بر دانشجويان و كاركنان و اساتيد اين دانشگاه.

آقاي هاشمي ديگر خسته شده ايم امضا كنيد ديگر بس است امروز و فردا كردن!!!
هرچند كه مي‌دانيم متهم مي‌شويم به سياسي‌كاري اما خسته شده‌ايم آقاي هاشمي امضا كنيد...
والسلام علي من التبع الهدي
جمعي ا زكاركنان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
ههههههههپ امضاشون کو؟
چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
هرگز با آدم نادان مجادله نكنيد، تماشاگران ممكن است نتوانند بين شما را تشخيص دهند