جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۰ / ۰۶:۰۴
کد مطلب: 9032
۰

کودکان فعال در مهد کودک، افرادي ثمربخش در محيط كار

  ایسنا نوشت:

تحقيقات نشان مي‌دهد: کودکاني که در مهد کودک باتوجه و فعال هستند، احتمال بيشتري دارد كه در مقاطع تحصيلي بالاتر داراي مهارت‌هاي عملي و كارآمدتري باشند.
محققان در يك مطالعه جديد به بررسي بيش از يك هزار كودك كه مهارتهاي مرتبط با «توجه» در مهد کودک در آنها مورد ارزيابي قرار گرفته بود، پرداختند.

در اين پژوهش، همزمان با عوض شدن مقاطع تحصيلي کودکان از کلاس اول تا ششم، اين کودکان برحسب ميزان اعتماد به نفس و کنترل خود و اين‌که تا چه حد مي‌توانند فعاليت‌ها را به تنهايي انجام دهند، با ديگران تعامل کنند و همچنين برحسب توانايي‌هايشان در رعايت مقررات و دستورالعمل‌ها، رتبه‌بندي شدند.

اين کودکان طي دوران تحصيل به سه گروه بالا، متوسط و پايين در فعاليت کلاسي طبقه‌بندي شدند. طبق گفته محققان از دانشگاه «مونترال» پسران و کودکان خشن و کودکاني که داراي مهارت‌هاي پايين شناختي بودند، احتمال بيشتري داشت تا در گروه پايين رده‌بندي شوند.

«ليندا پاگاني»، نويسنده اين پژوهش گفت: ريسک‌ها و خطرات زندگي همراه با کمبود و نقص توجه در دوران کودکي وجود دارد که اين خطرات مهم شامل ترک تحصيل در دوران دبيرستان، بي‌کاري و يا سوء مصرف مواد است. اين يافته‌ها نشان مي‌دهد که شناسايي زودهنگام و درمان به موقع مشکلات توجه مي‌تواند باعث کاهش هزينه‌ها شود و اين تشخيص و درمان به موقع موردي بسيار فوري و واجب است.

بر اساس اين تحقيق، کلاس درس براي کودکان، محيط کار محسوب مي‌شود و به همين علت است كه رفتار وظيفه‌گرا و ثمربخش در اين زمينه بعدها هم در محيط کار نمود پيدا مي‌کند.

کودکاني که به صورت خودکار و هماهنگ و با داشتن اعتماد به نفس و کنترل بر خود، قوانين و دستورالعمل‌ها را رعايت مي‌کنند، بيشتر احتمال دارد تا در آينده نيز در محيط كار اين رفتارهاي سازنده را از خود نشان دهند که به اين پروسه در روانشناسي تکامل رشدي مهارت کارگرا از کودکي به بزرگسالي اطلاق مي‌شود.

يافته‌هاي اين پژوهش در «Journal of Abnormal Child Psychology» به صورت آنلاين منتشر شده است.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
برای انسان نابینا شیشه و الماس فرقی ندارد اگر کسی قدرتان را ندانست فکر نکنید شیشه اید یقین بدانید که او نابیناست ...