کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخشي از كتاب مردان مریخی ، زنان ونوسی+ ۷ تفاوت مهم زن و مرد

سايت خبری خبرآنلاین , 2 اسفند 1390 ساعت 6:48

کتاب خواندنی و شناخته​شده «مردان مریخی ، زنان ونوسی» جزء پرفروش​ترین کتاب​های روانشناسی برای پنجاهمین بار از سوی انتشارات ذهن​آویز روانه بازار نشر شد.


«مردان مریخی ، زنان ونوسی» نوشته جان گری با ترجمه مهدی قراچه داغی برای پنجاهمین بار روانه بازار نشر شد تا این کتاب مشهور حوزه روانشناسی همچنان جزء پرفروش ترین آثار ترجمه در کشور ما نیز محسوب شود. این کتاب سالهاست در سراسر دنیا مخاطبان زیادی دارد و به 50 زبان زنده دنیا نیز ترجمه شده است؛ کتابی که ضمن بازگویی تفاوت های زن و مرد به ارائه راه حل هایی ساده برای لذت بردن بیشتر از زندگی زناشویی و بهبود روابط زن و شوهر می پردازد.

نویسنده این کتاب معتقد است در زمانهای بسیار دور مردان از سیاره مریخ و زنان ازسیاره ونوس به زمین آمده اند. آنان سالها در کنار هم زندگی کردند و به مرور زمان از یاد بردند که از دو سیاره مختلف آمده اند و با هم تفاوت های زیادی دارند و این تفاوتهای آنهاست که آنها را به هم جذب می کند اما همین تفاوتها بوجود آورنده مشکلات است؛ مشکلاتی که امروزه در زندگی زناشویی زیاد دیده می شود.

وقتی زن و مرد تفاوت هایشان را بشناسند و آنها را رعایت کنندعشق شکوفا می شود.
مترجم کتاب نیز می گوید: «بی سیاستی همسران و ضعف مهارت‌های ارتباطی که اینها ناشی از بی‌توجهی به تفاوت‌های زن و مرد، عدم تسلط به مهارت‌های گفتگو و محاوره و نیز ناهم‌خوانی‌های فرهنگی و ... از دلایل اختلاف بین آن است و اینکه زن و مردی که نخست زندگی را با عشق شروع می‌کنند، بعد برای نگه داشتن شرایط مطلوب و گرمای خانواده، مهارت کافی را ندارند.»

در بخش هایی از این کتاب می خوانیم:
یکی از مشکلات اصلی در روابط این است که آقایان بلد نیستند درست به صحبت خانم ها گوش بدهند وقتی خانمی در حال گله و شکایت است و ابراز ناراحتی و یاس می کند شدیدا از اندرز و نصیحت خودداری کنید بلکه فقط گوش کنید و با او همدردی کنید.
مردان به غار خود می روند و زنان حرف می زنند: مردها وقتی ناراحت می شوند در خود فرو می روند و به تنهایی احتیاج دارند، پاپیچ آنها نشوید. زن ها وقتی ناراحتند دوست دارند صحبت کنند به حرفهاشان گوش کنید و در مورد بحثی که مطرح می کنند از آنها سوال کنید تا بدانند به موضوع علاقمند هستید. بهترین کار برای خانم ها این است که به آنها توجه کنید، ابراز عشق کنید و برایشان هدیه بگیرید. برای آقایان بهترین کار این است که از آنها قدردانی کنید و نشان بدهید که مایه افتخار شما هستند.
مردان به کش شباهت دارند: نباید تمام مدت به مرد محبت کرد و نزدیکش بود، خسته و دلزده می شود اگر زمانی مرد شما از شما فاصله گرفت دنبالش نروید خودش بر می‌گردد او به اعتماد شما نیاز دارد؛ دائم مثل یک مامور همراه او نباشید.

زن ها به موج شباهت دارند: زن ها ممکن است بدون دلیل ناراحت باشند در حقیقت وقتی به اوج شادی برسند بعد آرام آرام ناراحت بشوند. باید اجازه داد تا انتهای ناراحتی بروند و حس خود را تخلیه کنند، هرگز آنها را سرزنش نکنید فقط شنونده باشید. در واقع زن هم مانند مرد یک چرخه عاطفی دارد که بیشتر شبیه امواج دریاست.
وقتی زن احساس کند کسی او را دوست دارد و عاشق اوست اعتماد به نفسش بالا می رود و احساساتش مثل امواج اوج می گیرد اما کمی بعد به طور ناگهانی احساسش تغییر کرده و فروکش می کند. سرعت چرخه عاطفی زنان بسیار بیشتر از مردان است.

چگونه از مشاجره بپرهیزیم: مشاجره با بحث فرق دارد. معمولا زن نارحت هست به صورت نامناسبی ناراحتیش را بیان می کند، مرد فکر می کند قدرش را نمی دانند واکنش نشون می دهد و زن عذر خواهی می کند و ناراحتی اصلا از بین نمی رود. با آرامش دلیل ناراحتی تان را بیان کنید و با آرامش به ناراحتی خانم گوش بدهید.

هفت تفاوت مهم و آشکار بین زن و مرد :
ونوسی ها
1. زنان پیشنهادهای درخواست نشده می دهند
2. زنان به شیوه ونوسی ها حرف می زنند
3. زنان باید یاد بگیرند در صدد اصلاح یا تغییر همسرشان نباشند
4. در ونوس ابراز کمی محبت تغییر زیادی به وجود می آورد
5. در ونوس اگر زن درخواست ابراز محبت کند مرد کار مهمی انجام نداده
6. زن ها برای حل مشکلات فقط در مورد آن صحبت می کنند
7. زنان از اینکه مورد احترام، درک و عشق قرار بگیرند واقعا لذت می برند

مریخی ها
1. مردها با ارائه راه حل حرف زنان را قطع می کنند
2. مردها به شیوه ی مریخی ها حرف می زنند
3. مردها باید اهمیت گوش دادن را بیاموزند
4. در مریخ ابراز عشق کولاک می کند
5. مردها بر این باورند که اگر زنان چیزی درخواست نمی کنند حتما چیزهایی که مرد ارائه می دهد کافی است
6. مردها برای حل مشکلات خود سکوت می کنند و در خود فرو می روند
7.مردها از اینکه مورد پذیرش، تحسین و اعتماد قرار بگیرند واقعا لذت می برند چگونه چیزی را درخواست کنیم و پاسخ بگیریم:
چیزی را بخواهیم که تا بحال از همسرمان خواسته ایم؛ توقعات بی جا و غیر ممکن نداشته باشیم حتی برای امتحان.
در وقت مناسب بخواهیم؛ با شناختی که از همسرتان دارید درخواستهایتا ن را در زمان های مناسب مطرح کنید.
رفتار و لحنتان آمرانه و توقعی نباشد؛ خواهش و درخواست با دستور فرق می کند
خلاصه بگویید؛ احتیاجی نیست که دلایل و مثالهای گوناگون بیاورید که به او بفهمانید این کار را باید انجام دهد این کار شما باعث می شود او احساس کند شما فکر می کنید او نمی تواند خواسته شما را برآورده کند.
رک و صریح بگویید و از کلمات مناسب استفاده کنید؛ سخنانتان کنایه ای نباشد و تا جایی که می توانید از کلماتی مثل لطفا...استفاده کنید .

جان گری در پایان کتابش یک تذکر جدی می دهد: حتی اگر تمام مطالب کتاب را فراموش کردید،همین قدر یادتان باشد که زن ومرد با هم تفاوت دارند،این به شما کمک میکند که دوست داشتنی تر به نظر بیایید.
شما راه زیادی در پیش دارید که باید بروید وزندگیتان را سرشار از عشق و محبت سازید در این راه هیچ گاه ازیاد نبرید که مردها از مریخ وزنها از ونوس آمده اند.از اینکه به من این فرصت را دادید تا در زندگی شما تغییر مثبتی به وجود آورم،بسیار سپاس گزارم به امید روزی که مرگ هم حریف عشق نشود.

کتاب با قیمت 7500 تومان روانه بازار نشر شده است.


کد مطلب: 9106

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/9106/بخشي-كتاب-مردان-مریخی-زنان-ونوسی-۷-تفاوت-مهم-زن-مرد

میگنا
  https://www.migna.ir