کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سرطان چهارمین علت مرگ مردان ایرانی

2 اسفند 1390 ساعت 10:03


    رئیس انجمن اورولوژی با اعلام اینکه سرطان چهارمین علت مرگ و میر مردان ایرانی است، ‌گفت: سرطانها از جمله سرطان پروستات هیچ علامت ویژه‌ای ندارد.
به گزارش مهر، دکتر سید جلیل حسینی در نخستین همایش سلامت مردان اظهار داشت: در مراجعات مردان به مطبها مشاهده می شود که آگاهی آنها نسبت به بیماری های خود بسیار کم است.

وی افزود: هدف نخست انجمن اورولوژی خدمت به جامعه، متخصصان و در نهایت ارتباطات بین‌المللی در این زمینه است و توزیع بروشور و گذاشتن اطلاعات مناسب به زبان ساده در سایت اطلاع‌رسانی انجمن اورولوژی ایران برای مردان از جمله اقدامات این انجمن است.

حسینی ادامه داد: در کشور ما با تلاش‌های انجمن اورولوژی و متخصصان حوزه سلامت کشور، برنامه‌ریزی صورت پذیرفت و در این راستا نیز انجمن اورولوژی نخستین پنجشنبه اسفند ماه را به ویزیت و مشاوره رایگان مردان می پردازد.

وی گفت: این ویزیت رایگان به عنوان یک یادآوری و توسعه مباحث علمی به جامعه است و در ایران به فاصله 10 سال در هفته سلامت مردان اقدامات خوبی صورت پذیرفته و می‌توان عنوان کرد که ایران جزء 5 یا 6 کشور نخست دنیا بوده است که در زمینه سلامت مردان اقدام کرده است.

حسینی با اشاره به اینکه سرطان چهارمین علت مرگ و میر مردان ایرانی است، ‌تصریح کرد: سرطانها از جمله سرطان پروستات هیچ علامت ویژه‌ای ندارد و مردان باید در این زمینه با چکاب های دوره‌ای به فکر سلامتی خود باشند.

رئیس انجمن ارولوژی ایران گفت: در حال حاضر با فعالیتهایی که انجام شده است اطلاعات مردم در مراجعه به مطبها افزایش یافته ولی باید با افزایش اطلاعات جامع در روستاها و شهرها در قالب پروژه‌ها این مباحث انجام شود و در این زمینه نقش رسانه‌ها نیز برای رساندن صدای ما به مردم بسیار مهم است.



کد مطلب: 9115

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/9115/سرطان-چهارمین-علت-مرگ-مردان-ایرانی

میگنا
  https://www.migna.ir