چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۱:۲۷
کد مطلب: 9157
۰

پژوهشکده فناوری هوا فضا در دانشگاه تبریز افتتاح شد

پژوهشکده فناوری هوا فضا، مدیریت فناوری و بورس طرح‌های پژوهشی با حضور معاون پژوهشی و فناوری وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع در دانشگاه تبریز افتتاح شد.
به گزارش مهر، محمد مهدی‌نژاد نوری، معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه این مراکز با اشاره به دستاوردهای علمی کشور در عرصه‌های مختلف اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب، تولید علم و فناوری در کشور شتاب بیشتری داشته، به طوریکه هم‌اکنون در تولید علم رتبه اول در منطقه را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در حال حاضر علاوه بر انتشار مقالات و تولیدات علمی کشور در نشریات خارجی، 600 نشریه علمی و پژوهشی نیز در داخل منتشر می‌شود که با احتساب این تولیدات علمی،‌ قدرت علمی کشور بیش از این‌ها خواهد بود، همچنین اگر رشد علمی ایران را براساس مقالات طبقه‌بندی کنیم به یقین جزء 10 کشور اول دنیا هستیم.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه امروز در ایران به تولیدات علمی کاربردی توجه ویژه می‌شود، گفت: وزارت علوم، مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها را مکلف کرده که 50 درصد تولید علم خود را کاربردی و با توجه به نیاز جامعه انجام دهند.

مهدی نژاد با اشاره به افتتاح پژوهشکده فناوری هوا فضا در دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز با ایجاد این پژوهشکده و عقد قرارداد با بخش صنعت در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی، سرآمد سایر دانشگاه‌ها شده است.

وی با بیان اینکه دانشگاهها باید وارد عرصه کارآفرینی شده و در کنار آن تمدن‌سازی کنند، اظهار کرد: دانشگاههای ایران اسلامی باید به عنوان الگویی برای دانشگاه‌های جهان مطرح شوند.

مهدی‌نژاد نوری با بیان این‌که با اجرای طرح‌های تحقیقاتی در این پژوهشکده این منطقه و به خصوص این دانشگاه به عنوان یک قطب اساسی توانمند برای کشور شناخته خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا از استادان و محققان این دانشگاه می‌خواهیم برای پیشبرد اهداف مورد نظر به این پژوهشکده کمک کنند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.