جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۱:۰۶
کد مطلب: 9237
۰
۵

مرخصی زایمان یک ساله شد

    عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه می‌دهد: طبق این طرح تلاش می‌کنیم تا زنان بعد از تولد فرزند مدت بیشتری را در کنار کودکشان باشند و به این ترتیب کودک نیز از مزایای تغذیه با شیر مادر بهره‌‌مند شود.
اصلاحیه قانون ترویج تغذیه با شیر مادر به زودی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود که بر اساس پیشنهادات مطرح شده مدت زمان مرخصی مادران در زایمان‌های دوقلو از ۶ ماه به یک سال افزایش پیدا می‌کند و آنها می‌توانند از ساعات مرخصی بیشتری بهره‌مند شوند.

به گزارش فارس، صلاحیه قانون ترویج تغذیه با شیر مادر به زودی در صحن علنی مجلس بررسی می‌شود بر این اساس اصلاحاتی در این قانون برای حمایت از مادر و کودک در نظر گرفته شده است.

بشیر خالقی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص اصلاح قانون ترویج تغذیه با شیر مادر می‌گوید: در گذشته مدت مرخصی زایمان مادران ۴ ماه بود که در سال ۸۵ با پیشنهاد وزارت بهداشت این مدت به ۶ ماه افزایش یافت اما در اصلاحیه قانون ترویج تغذیه با شیر مادر پیشنهاد افزایش این مدت را مطرح کردیم.

وی می افزاید: کودک در سال نخست زندگی خود نیاز بسیاری به حمایت مادر دارد و تغذیه با شیر مادر در این مقطع اهمیت بالایی دارد همچنین ثابت شده که حضور مادر در سال اول تولد در کنار کودک و به آغوش کشیدن او در هنگام شیر‌دادن به آرامش روحی و روانی کودک منجر می‌شود بنابراین در اصلاحیه قانون ترویج تغذیه با شیر مادر پیشنهاد افزایش مدت مرخصی زایمان را از ۶ ماه به یک سال ارائه کردیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان ادامه می‌دهد: طبق این طرح تلاش می‌کنیم تا زنان بعد از تولد فرزند مدت بیشتری را در کنار کودکشان باشند و به این ترتیب کودک نیز از مزایای تغذیه با شیر مادر بهره‌‌مند شود.

مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در‌خصوص اصلاحیه قانون ترویج تغذیه با شیر مادر عنوان می‌کند: در اصلاحیه قانون ترویج تغذیه با شیر مادر پیشنهاد تغییراتی را در ماده ۳ ارائه کردیم که بر این اساس مدت مرخصی زایمان مادران در بارداری‌های دوقلو از ۶ ماه به یک سال افزایش پیدا کند همچنین ضمانت‌هایی را در نظر گرفتیم که اجرای قانون را تضمین کند.

همچنین مرکز امور زنان پیشنهاد تغییراتی را در ماده ۴ قانون ترویج تغذیه با شیر مادر ارائه کرده است که بر این اساس تسهیلاتی به مادرانی که فرزند شیر‌خوار دارند ارائه می‌شود و آنها می‌توانند از ساعات مرخصی بیشتری بهره‌مند شوند.

مرکز امور زنان معتقد است مهد‌کودک‌ها برای نگه‌‌داری کودکان زیر یک‌سال شرایط مناسبی ندارند و این موضوع موجب نگرانی مادران شده است، در طرح اصلاح قانون ترویج تغذیه با شیر مادر مدت مرخصی مادران در زایمان‌های دوقلو را افزایش دادیم یعنی میزان مرخصی آنها از ۶ ماه به یک سال افزایش می‌یابد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

با سلام بنده 10/3/91 تاریخ زایمانم است که از طرف کارگزینی شهرستان به من ابلاغ شده که مرخصی دوقلویی 6 ماهه می باشد این برنامه ای که گفتید چه تاریخی اجرا خواهد شد؟
Iran, Islamic Republic of
با سلام لطفا آخرین اخبار در مورد مدت زمان مرخصی زایمان را به من ایمیل بزنید.با تشکر
Iran, Islamic Republic of
سلام چه فایده دارد که مرخصی چقدرباشدمن که باید بچه ام اول مهربزارم مهد.اخرمهرمرخصی ام تمام میشدکفتن اون موقع بیایی معلوم نیست شما رابه روستای دورمیفرستیم ...مجبورم کردن ازاین یکماه بگذرم جواب بچه مرا چه کسی خواهد دهد ...........معلم تازه استخدام شده
سلام لطفا واضح وروشن مدت مرخصی ومشمولین را اطلاع رسانی کنید که ما معلق در زمین وهواییم چون به زودی مرخصی تمام می شودوموندیم نوزاد 6 ماهه را کجا بذاریم
من شنیدم مرخصی زایمان 9 ماهه شده . یعنی فقط شایعه بوده؟ اخه میگفتن خیلی جاها تصویب شده.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين