کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بومی‌سازی مشاوره و روانشناسی را از وظایف خود می‌دانیم

7 اسفند 1390 ساعت 17:24


   
معاون امور فرهنگی و تربیتی وزارت ورزش و جوانان گفت: بیشتر علوم آموخته شده در دانشگاه‌ها در حوزه روانشناسی و مشاوره برگرفته از غرب است و با توجه به این مسئله، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی دانش مشاوره و روانشناسی را یکی از وظایف خود می‌دانیم.


به گزارش فارس، سید باقر پیش‌نمازی در نشست مشترک با رئیس سازمان نظام روانشناسی کشور اظهار داشت: بهترین مباحث روانشناسی در دین ما وجود دارد و تنها ضعف ما این است که این مباحث به صورت منظم طبقه‌بندی نشده و کسی در این حوزه فعالیت جدی انجام نداده است.

وی تصریح کرد: بیشتر علوم آموخته شده در دانشگاه‌ها در حوزه روانشناسی و مشاوره، برگرفته از غرب است که نیاز اساسی داریم تا در این حوزه اندیشمندان و انسان‌شناسان اسلامی فعالیت کنند و با توجه به این مسئله، بومی‌سازی و اسلامی‌سازی دانش مشاوره و روانشناسی را یکی از وظایف خود می‌دانیم و در این زمینه نیاز به متخصصانی همچون افروز داریم.

پیش‌نمازی افزود: با توجه به آسیب‌هایی که در حوزه همسریابی وجود دارد، ضروری است تا با ساماندهی این مراکز و کاهش آسیب‌ها به ارتقای سلامت و نشاط جامعه و جوانان بپردازیم و در این زمینه به خصوص بحث سازماندهی حوزه مشاوره ازدواج و مراکز تخصصی ازدواج و خانواده نیاز به همکاری سازمان نظام روانشناسی و متخصصان این فن داریم.

غلامعلی افروز؛ رئیس سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره کشور نیز در این جلسه با تقدیر از اقدام وزارت ورزش و جوانان مبنی بر تدوین آیین‌نامه اجرایی ماده 43 قانون برنامه پنجم توسعه با موضوع تشکیل و سازماندهی مراکز تخصصی ازدواج و خانواده، گفت: ما آمادگی داریم تا در برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی جهت متقاضیان تاسیس مراکز تخصصی ازدواج و خانواده همکاری لازم را با وزارت ورزش و جوانان داشته باشیم.


هر ۵۰۰ خانواده یک مشاور روانشناس

وی با تاکید بر ضرورت آموزش و مشاوره برای خانواده افزود: باید بتوانیم برای هر 500 خانوار یک مشاور خانواده دوره دیده و مجرب داشته باشیم که این امر شدنی و امکانپذیر است؛ مقام معظم رهبری نیز در فرمایشات خود فرمودند که مانند پزشک خانواده، ما به مشاوره خانواده هم نیاز داریم.


کد مطلب: 9253

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/9253/بومی-سازی-مشاوره-روانشناسی-وظایف-خود-می-دانیم

میگنا
  https://www.migna.ir