جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۰:۳۴
کد مطلب: 9270
۰
۴

سخنان جاسبی در مراسم آغاز به کار دانشجو+ عكس

      وزیر علوم در دانشگاه آزاد حضور یافت/ جاسبی در مراسم آغاز به کار دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد و مجتبی ثمره هاشمی به منظور آغاز به کار فرهاد دانشجو در سمت ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافتند.
به گزارش  مهر، این مراسم از صبح امروز همزمان با آغاز به کار فرهاد دانشجو در سمت ریاست دانشگاه آزاد در ساختمان مرکزی این دانشگاه در حال برگزاری است.

کامران دانشجو - وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد، عباس طائب - مشاور وزیر علوم و رئیس منطقه شمال دانشگاه آزاد اسلامی، حجت الاسلام محمدیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد، دکتر محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمود ملاباشی- رئیس سازمان امور دانشجویان و مجتبی ثمره هاشمی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافتند.

همچنین عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد و عبدالله سجادی جاغرق رئیس مرکز آزمون دانشگاه آزاد نیز در این مراسم حضور دارند.


عبدالله جاسبی: 42سال قاچاقی زنده ایم/ مقاومت ما در واگذاری مدیریت دانشگاه شایعه بود رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تمام شایعاتی که در این سالها برای دانشگاه آزاد مطرح شد، همه جوک بود و مقاومت ما در قبال واگذاری مدیریت به دکتر دانشجو شایعه ای بیش نبود.
به گزارش مهر، عبدالله جاسبی صبح امروز دوشنبه در مراسم آغاز به کار رسمی فرهاد دانشجو در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: من یک سرباز اسلام هستم و در سنگر دفاع تا زمانیکه در قید حیات هستم می مانم، اینکه کجا باشم یا نباشم اهمیتی ندارد و امروز که در حال ترک سنگر دانشگاه آزاد هستم به همه کسانیکه مدیریت دانشگاه آزاد را تحویل می گیرند، تبریک می گویم.

وی در ادامه با بیان اینکه در امور اجرایی هیچ سمتی را نمی پذیرم، اظهار داشت: با اینکه در امور اجرایی دانشگاه هیچ سمتی را نمی پذیرم و مسئولیتی را قبول نمی کنم اما به تمام مدیران جدید این دانشگاه کمک و مشاوره فکری می دهم و نه تنها هیچ انتظار و طلبی از کسی ندارم بلکه خود را بدهکار شهداء، انقلاب و مردم می دانم.

جاسبی برای مدیران جدید آرزوی موفقیت کرده و افزود: تمام شایعاتی که در این سالها برای دانشگاه آزاد مطرح شد، همه جوک بود و مقاومت ما در قبال واگذاری مدیریت به دکتر دانشجو شایعه ای بیش نبود. رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی با گرامیداشت مقدم برخی مهمانان در این جلسه از جمله کامران دانشجو وزیر علوم، محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، مجتبی ثمره هاشمی مشاور ارشد رئیس جمهور، منصور کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمود ملاباشی رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، گفت: ما تمام مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و کشور را قبول داریم و به آن احترام می گذاریم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک دوره 30 ساله را پشت سر گذاشته است، افزود: این دانشگاه دوران پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته که کار عظیمی صورت گرفت که کار من نبود بلکه کار خداوند بوده است که این امور بدون دخالت دولت و بودجه آن سپری شده است.   جاسبی با بیان اینکه دانشگاه آزاد با سرمایه یک میلیون تومان حضرت امام خمینی کار خود را آغاز کرد به تشریح احداث واحدهای دانشگاهی، مدارس و مراکز آموزشی این دانشگاه در داخل و خارج کشور اشاره کرد.

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی همچنین ضمن معرفی دهه های این دانشگاه تحت عنوان دهه های تثبیت، توسعه، ارتقا و رقابت با دانشگاه های معتبر جهان، خاطرنشان کرد: این دانشگاه طی یک سال آینده دانشگاه تهران را هم نیز پشت سر خواهد گذاشت.

جاسبی در بخش دیگر از سخنان خود به برخی مسائل حاشیه ای اشاره کرد و گفت: به من می گفتند دانشگاه آزاد یک آتش زیر خاکستر است و این آتش روزی همه جا را فرا می گیرد، با آنکه 25 سال است این حرف ها را می شنوم اما باید بگویم که این مسائل پیش آمده همه فقط جوک است.

وی گفت: حتی شایعه کردند که ما در مقابل ورود تیم مدیریت جدید دانشگاه آزاد قصد مقاومت داریم در حالیکه این مسائل که در یکی 2 ماهه اخیر و بخصوص در چند روز گذشته مطرح شد، شایعه ای بیش نیست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: از سال 41 که در نهضت امام خمینی قرار گرفتیم نیروهای شاه می خواستند ما را اعدام کنند تاکنون که به ما تهمت می زنند اما من باید بگویم که 42 سال است قاچاقی زنده ایم و حال می گویند که شما قصد مقاومت دارید در حالیکه این طور نیست.

جاسبی با بیان اینکه دانشگاه آزاد در طول تاریخ ماندگار می ماند، تأکید کرد: این دانشگاه تجزیه ناپذیر است.

وی در این باره گفت: حتی یک یا دو ماه پیش دکتر کامران دانشجو به من گفت که بهتر است واحد علوم و تحقیقات را از دانشگاه آزاد جدا کنیم اما من تأکید کردم که در این مسائل ورود نکند زیرا دانشگاه آزاد تجزیه ناپذیر است.

رئیس پیشین دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه من یک شخص سیاسی هستم اما اجازه ندادم دانشگاه آزاد وارد بازی های سیاسی شود، اضافه کرد: من از تشکل های دانشگاه خواستم که دنبال برگزاری تشکل های همایشی نباشند و همیشه خط قرمزهای انقلاب را در این زمینه رعایت کنند.

وی با یادآوری حادثه تیرماه سال 78 گفت: ابتدا قرار بود در واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد آن اتفاق رخ دهد اما ما درهای دانشگاه را بستیم و آنها رفتند سراغ دانشگاه تهران، مدتی بعد متوجه شدم تمام این فتنه ها در خوابگاه ها صورت می گیرد. از این رو تمام خوابگاه ها را تعطیل کردم تا اجازه ندهیم کوچکترین مشکلی برای نظام در دانشگاه آزاد پیش آید.

جاسبی همچنین در بخش پایانی سخنان خود با تشکر از مقام معظم رهبری تأکید کرد: مقام معظم رهبری در چند مرحله حساس دانشگاه آزاد اسلامی را حمایت کردند.

  هیچ وقت به دنبال تجزیه دانشگاه آزاد نبودیم
وزیرعلوم با بیان اینکه هیچ وقت به دنبال تجزیه دانشگاه آزاد نبودیم، گفت: ‌تغییر در اساسنامه دانشگاه آزاد از چهار سال قبل شروع شد و در تمام مسیر نیز قصد و هدف نهایی پویاتر شدن این دانشگاه بود.
به گزارش خبرنگار مهر، کامران دانشجو امروز در مراسم اعطای حکم ریاست دانشگاه آزاد اسلامی به "فرهاد دانشجو که با حضور حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، ثمره هاشمی دستیار ارشد رئیس جمهور، مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، کبگانیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، ملاباشی رئیس سازمان دانشجویان وزارت علوم، طائب مشاور وزیر علوم، عبدالله جاسبی رئیس سابق دانشگاه آزاد و جمعی از مسئولان این دانشگاه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات و خدمات جاسبی، گفت: زحمات دکتر جاسبی بر هیچ کس در درون نظام پوشیده نیست و شایسته است که از سی سال خدمات وی به بهترین شکل قدردانی شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد فعالیت خود را از یک اتاق شروع کرد و امروز به مجموعه‌ای تبدیل شده که آموزش عالی کشور به آن افتخار می‌کند و یک بال آموزش عالی است.

وزیر علوم با بیان اینکه نگاه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تصمیم گیری‌هایی که در مورد دانشگاه آزاد صورت گرفت، نگاهی برای پویاتر شدن این دانشگاه بوده است، اضافه کرد: ‌تغییر در اساسنامه دانشگاه آزاد از چهار سال قبل شروع شد و در تمام مسیر نیز قصد و هدف نهایی پویاتر شدن این دانشگاه بود.

وی با بیان اینکه هیچ وقت به دنبال تجزیه دانشگاه آزاد نبودیم، ضمن تشکر از زحمات دکتر جاسبی خاطرنشان کرد: بنده تا زمانی که در آموزش عالی حضور داشته باشم، امیدوارم بتوانم از تجربه دکتر جاسبی بهره مند شوم و آموزش عالی را در مسیر مناسب قرار دهم.

دانشجو با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد در زمینه توسعه تحصیلات تکمیلی همکاری خوبی با وزارت علوم داشته است، یادآور شد: با توجه به متقاضی یک میلیون نفری که برای ورود به دوره تحصیلات تکمیلی وجود دارد، باید این دوره ها را در دانشگاه آزاد توسعه داد.     بیشتر از حد قانونی به هیأت موسس دانشگاه آزاد فرصت داده شد
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: تا جایی که امکان داشت و حتی بیشتر از چارچوب قانونی به اعضای هیات موسس و بنیانگذاران دانشگاه آزاد فرصت دادیم و احترام گذاشته شد اما حکم ریاست دانشگاه از این طریق امضا نشد.
به گزارش مهر، حجت الاسلام محمد محمدیان صبح امروز در مراسم آغاز به کار رسمی رئیس جدید دانشگاه آزاد در سازمان مرکزی این دانشگاه با اشاره به امضا نکردن حکم ریاست فرهاد دانشجو توسط رئیس هیأت امنای دانشگاه آزاد، گفت: 2 بار در جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی بر قانونی بودن روند انتخاب رئیس دانشگاه آزاد تاکید شد و تا هرکجا که امکان داشت به اعضای هیات موسس و بنیانگذاران دانشگاه آزاد اسلامی احترام گذاشته شد اما این حکم امضا نشد؛ بنابراین ما از افراد دیگری که در این حوزه بودند برای امضای حکم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بهره بردیم.

وی اظهار داشت: در جلسه تودیع و معارفه ای که به زودی برگزار خواهد شد، از خدمات 30 ساله دکتر جاسبی تقدیر و تجلیل در خور شانی به عمل خواهد آمد و ما این امر را به دکتر جاسبی قول داده ایم و دکتر دانشجو نیز باید برگزاری تودیع در خور شان دکتر جاسبی را در دستور کار خود قرار دهد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد در ادامه با اشاره به دوران ریاست فرهاد دانشجو در دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشجو در دوران ریاست خود در دانشگاه تربیت مدرس خدمات و خلاقیتهای بزرگی از خود نشان داد که امید است این مسئولیت جدید در دانشگاه آزاد نیز همراه با خلاقیت ادامه یابد تا دانشگاه آزاد اسلامی را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: دکتر دانشجو از همین امروز باید با جدیت فعالیت خود را در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کند هیچ تاخیری نباید به وجود آید و این امر به فردا موکول نشود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: امیدواریم ورود دکتر دانشجو به دانشگاه آزاد با صداقت و صفا و خروج دکتر جاسبی توام با صفا و صمیمیت باشد.
    برگزاری مراسم تودیع جاسبی پس از انتخابات/ زمان تشکیل جلسه شورای معاونان
رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تودیع دکتر عبدالله جاسبی در یک مراسم در خور و شایسته وی پس از انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.
به گزارش مهر، دکتر فرهاد دانشجو امروز در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی در محل سازمان مرکزی این دانشگاه افزود: برای معارفه به همین مراسم امروز بسنده می کنیم و پس از انتخابات مراسم تودیعی در خور و شایسته با حضور مسئولان کشوری انجام می شود.

وی اضافه کرد: دکتر جاسبی دوست بنده است و من یکی از سه کاندیدای دکتر جاسبی بودم که در جلسه هیئت امنا مطرح شدم.

دانشجو در ادامه سخنان خود به برنامه هایی که برای گسترش تحصیلات تکمیلی و منابع مالی جدید دارد، اشاره کرد و گفت: من از دکتر جاسبی کمک و مشورت خواهم خواست و می دانم که دست ما را پس نمی زند.

رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری نخستین جلسه شورای معاونان دانشگاه آزاد در اولین روز کاری خود در این دانشگاه خبر داد و گفت: شورای معاونین دانشگاه با دعوت از آقای جاسبی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دانشگاه آزاد باید به یک دانشگاهی مثل پیام نور تبدیل شودلزومی ندارد در بین 75 میلیون نفر فقط چندنفر انگشت شمار مجوز و امتیاز تاسیس چنین دانشگاهی با درآمدهای میلیاردی داشته باشند .بنده با وجود اولویت اجتماعی از سرایداری این دانشگاه اخراج و محروم شدم
Iran, Islamic Republic of
با سلام بنده یک فرد با کمترین گرایش سیاسی نیستم ولی تورا خدا نگاه کنید به قیافه ناراحت و محزون آقای جاسبی در این جلسه. ایا این میز ها میز خدمت است ؟ اگر میز خدمت است بگذارید افراد دیگر که آرزوی خدمت به مردم را دارند در آن بنشینند به خدا سوگند اکثریت این میز ها ی ریاست ومدیریت میز خدمت به مردم نیست بلکه میز خدمت است آن هم به خود و دوروبری ها.با تشکر
Iran, Islamic Republic of
سلام.30 سال تکیه زدن بر کرسی ریاست دانشگاه ازاد اسلامی هرچند با توفیقاتی اساسی همراه بوده اما نباید جناب جاسبی تصور کنه که فقط اوست که می تواند و باید فرصت را به دیگران نیزداد تا با فکری نو زمینه ساز رشد علمی افزونتری باشند.با تشکر
واقعا فاتحه مملكتي كه دو تا داداش رئيس دو قوه و رئيس وزارت علوم و دانشگاه آزاد میشن رو بايد خوندفاتحه....
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
طوری زندگی كن كه اسمت با جسمت زیر خاك نرود