جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۵:۰۸
کد مطلب: 9288
۰
۱

تشریح آیین‌نامه پوشش دانشجویان پزشکی

    معاون فرهنگی و مشاوره معاونت دانشجویی وزارت بهداشت با تشریح روند تدوین آیین نامه پوشش دانشجویان پزشکی گفت: این آیین نامه برای این گروه از دانشجویان تدوین شده و نظر استاد به عنوان مسئول رصد پوشش و رفتار حرفه ای دانشجویان ملاک عمل قرار می‌گیرد.
دکتر وحید صرامی در گفتگو با مهر افزود: آیین نامه پوشش دانشجویان علوم پزشکی در شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت نهایی شده و آن شورا نیز نظرات خود را اعلام کرده است.

وی یادآور شد: در این آیین نامه و شیوه نامه مرتبط با آن نحوه رسیدگی به صورت دقیق ذکر شده که دانشگاهها بدانند با مصادیق بد پوششی و بد رفتاری چگونه باید برخورد کنند.

صرامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر این آیین نامه در معاونت آموزشی قرار دارد و منتظر نظر نهایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در این زمینه هستیم.

آیین نامه لباس محیط دانشگاهی و محیط بیمارستانی را تعریف می کند

وی گفت: این آیین نامه لباس محیط دانشگاهی و محیط بیمارستانی را تعریف می کند. در وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی، محیط بیمارستان به عنوان محیط آموزشی محسوب می شود و از این رو ما در آیین نامه شفاف بیان کرده ایم که پوشش مردان و زنان چگونه باید باشد.

امیدواریم آیین نامه پوشش به سال تحصیلی آینده برسد

معاون فرهنگی و مشاوره معاونت دانشجویی وزارت بهداشت گفت: امید داشتیم که آیین نامه در امسال اجرایی شود که متاسفانه نهایی نشد و امیدواریم که در نهایت به سال تحصیلی آینده برسد.

وی با اشاره به تعیین متولی برای برخورد با تخلفات موضوع این آیین نامه گفت: ما در معاونت دانشجویی و فرهنگی متولی برخورد را معاونت دانشجویی می دانیم چرا که این موضوع به حوزه شورای انضباطی سپرده شده است و این شورا و کمیته های انضباطی در دانشگاهها زیر نظر معاونت های دانشجویی هستند بنابراین نمی توان متولی دیگری برای آن در نظر گرفت.

استاد وظیفه اصلی نمره دهی به پوشش و رفتار حرفه ای دانشجو را بر عهده می گیرد

صرامی افزود: در آیین نامه پوشش دانشجویان علوم پزشکی، استاد وظیفه اصلی نمره دهی به پوشش و رفتار حرفه ای دانشجو را بر عهده می گیرد و ما راهکارهایی دیده ایم که چطور معاونت آموزشی و اساتید را در این موضوع دخیل کنیم. در واقع استاد به عنوان فردی که در بیشترین مدت زمان می تواند رفتار دانشجو را رصد کند، علاوه بر نمره درسی در پایان هر نیمسال، نمره ای به عنوان پوشش و رفتار حرفه ای به دانشجو می دهد و در نهایت برای دانشجویان کارنامه فرهنگی صادر می شود.

وی یادآور شد: ما روال را این طور دیده ایم که مرجع گزارش دهنده ما استاد خواهد بود و استاد در بحث پوشش و رفتار حرفه ای به دانشجو نمره توصیفی می دهد. ما نظر استاد را ملاک عمل قرار می دهیم چرا که معتقدیم استاد از نظر سطح اجتماعی فردی قابل اعتماد است که با دانشجویان نیز در تماس است.

آیین نامه به صورت مصداقی به موضوع پوشش ورود پیدا نکرده است

معاون فرهنگی و مشاوره معاونت دانشجویی وزارت بهداشت اظهار داشت: نکته مهم در این موضوع این است که پوشش و رفتار حرفه ای مشخص است اما آیین نامه به صورت مصداقی ورود پیدا نکرده است و کلیات مطرح می شود تا استاد نیز به یک مبصر بدل نشود. از سوی دیگر این موضوع به دانشجویان نیز کمک می کند و دانشجویان نیز به طور دقیق با موارد انضباطی آشنا می شوند.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

اگه واقعا بتونید با بدحجابی پرسنل بیمارستانی برخورد کنید واقعا کار بزرگی انجام داده اید
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی