پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۵:۲۸
کد مطلب: 9309
۰

پخش فیلمهای خانوادگی؛ دام جدید شبکه‌های ماهواره‌ای

پخش فیلمهای خصوصی و عروسی در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان و فریب افراد ساده لوح با سودای شهرت و دریافت پول، دام جدید گردانندگان این شبکه‌ها برای ترویج بی‌بند و باری است که تنها ارمغان آن برای مخاطبان متلاشی شدن کانون خانواده و به حراج گذاشتن آبروی آنهاست.
به گزارش مهر، چندی قبل برای اولین بار یکی از شبکه‌های ماهواره ای فارسی زبان با اجرای مسابقات رقص، آواز و پخش فیلم های خصوصی اقدام به جذب جوانان و مخاطب برای تبلیغات خود کرد. مدیران این شبکه مدعیند افراد با ارسال فیلم های خانوادگی به ویژه مراسم خواستگاری و عروسی خود می توانند هزار دلار دریافت کنند. در این میان برخی افراد ساده لوح در دام افتاده اند و برای دریافت پول فیلم های خانوادگی را به دفتر این شبکه ارسال کرده اند اما نه تنها پولی به آنها پرداخت نشده بلکه عواقب آن زندگی خانوادگیشان را دچار مشکلات مختلفی کرده است.

رضا ــ ن یکی از جوانانی است که فیلم ازدواج خود را برای این شبکه ارسال کرده است. او پس از پخش شدن فیلمش دچار مشکلاتی شده و به پلیس مراجعه کرده است." پس از ازدواج با مشکلات مالی روبرو شدم. وقتی تبلیغ ارسال فیلم را در یکی از این شبکه ها دیدم مسئله را با همسرم درمیان گذاشتم، او مخالفت کرد اما پس از مدتی موافقت کرد و فیلم را ارسال کردیم. همه چیز زندگی مان خوب بود اما با گذشت چند روز از پخش فیلم مزاحمتها برای من و همسرم آغاز شد. دیگر خسته شده ام و می خواهم از دست مزاحمان شکایت کنم."

تعدادی دیگر از مراجعه کنندگان به پلیس نیز مدعیند از روی تفریح و فقط برای معروف شدن اقدام به ارسال فیلم برای پخش در این شبکه‌ها کرده اند.

جوانان فریب هزار دلار را نخورند/ دامی جدید پیش روی زوج های جوان

دکتر رسول قوامیان جامعه شناس در مورد مشکلات اجتماعی که برای افرادی که فیلم های خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار می دهند به مهر گفت: افراد مشهور به دلیل شناخت بیشتر و شناخته شدن در صورت انتشار فیلم های خصوصیشان بیشتر دچار مشکل می شوند. البته افراد ناشناخته بیشتر در درون خانواده دچار مشکل شده و بیشتر آنها پس از پیش آمدن این موضوع از یکدیگر جدا می شوند.

او می گوید: عده ای از افراد می خواهند با نشان دادن برخی ظواهر جوانان به ویژه زوج ها را از مسیر اصلی منحرف کنند. انحرافات اخلاقی یکی دیگر از مهمترین مسائلی است که رسانه ها دنبال می کنند. تی وی پرشیا، فارسی وان و من و تو مهمترین شبکه های بیگانه عامل انحراف اخلاقی هستند. این شبکه ها عده ای را پول و عده ای را با سودای شهرت فریب می دهند.

پلیس: ارسال فیلم به شبکه های ماهواره جرم است

در حالیکه عده ای مدعی هستند ارسال فیلم به شبکه های ماهواره ای جرم نیست، معاون اجتماعی پلیس فتا ارسال فیلم و عکس خصوصی به شبکه های ماهواره ای را جرم اعلام کرد و به مهر گفت: این امر مصداق همکاری با شبکه های ماهواره ای محسوب شده و جرم است. هرگونه ارتباط تلفنی، ارسال خبر، فیلم و گزارش برای شبکه های ماهواره ای فارسی زبان ممنوع بوده و مصداق جرم است.

ارسال فیلم به ماهواره مجازات بدحجابی دارد

در حالیکه پلیس ارسال فیلم به شبکه های ماهواره ای را جرم می داند، آرش سیفی قاضی و جرم شناس در مورد ارسال فیلم خصوصی برای شبکه های ماهواره ای به مهر می گوید: ارسال فیلم خانوادگی به ماهواره ها از نظر قانون جرم نیست اما اگر در فیلمی موارد غیر اخلاقی از جمله باز بودن لباس یا مو وجود داشته باشد می توان با متخلفان برابر قانون برخورد کرد.

به نظر می رسد این طرح کیان خانواده های جوان را هدف گرفته است و گرداندگان این شبکه‌ها با پرداخت مبالغی قصد ترویج انحرافات اخلاقی را دارند. در این میان فرهنگسازی و آگاهسازی جوانان تنها راهکار مقابله با این دام جدید است.


نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
چرا همیشه بدنبال این هستیم که بدانیم چرا گل خار دارد؟ بیایید گاهی بدنبال آن باشیم که بدانیم چرا خار گل دارد؟