شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۰ / ۱۶:۰۲
کد مطلب: 9348
۰

اختیار دانشگاهها در تغییر رشته دانشجویان به هسته‌ای


معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به تقاضای برخی دانشجویان در زمینه انتقال به رشته های مرتبط با علوم هسته ای، گفت: اختیار تغییر و انتقال رشته دانشجویان به هسته ای با دانشگاهها است.

حسین نادری منش در گفتگو با مهر با تاکید بر اینکه تقاضاهای مربوط به انتقال رشته در دانشگاه بررسی می شود، افزود: در این زمینه در صورتی که دانشگاهی با مشکلاتی مواجه شوند به ما اطلاع می دهند و ما هم ملاحظات لازم و یا تسهیلات لازم را فراهم می کنیم.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در خصوص تقاضای برخی دانشجویان برای انتقال به رشته های مرتبط به علوم هسته ای، اظهار داشت: بررسی و اقدام در زمینه انتقال رشته در اختیار دانشگاه ها است.

وی در عین حال با تاکید بر اینکه رشته علوم هسته ای منحصر به رشته های علوم فیزیک هسته ای و شیمی  هسته ای نمی شود، ادامه داد:  این حوزه از علم چند رشته ای است و نیاز به متخصصانی از رشته هایی چون برق، مکانیک، فیزیک و ریاضی است و توصیه مجموعه های درگیر در این حوزه علمی این است که دانشجویان در رشته های مرتبط با خود ادامه تحصیل دهند ولی می توانند موضوعات تحقیقات خود را در زمینه علوم هسته ای تعریف کنند.

نادری منش با بیان اینکه این حرکت دانشجویان به صورت نمادی صورت گرفته است، یادآور شد: این حرکت بیان کننده این امر است که دشمنان نمی توانند ما را از هویت خودمان دور کنند.

وی همچنین از اقدام این وزارتخانه در ایجاد رشته های جدید در حوزه های فناوری خبر داد و خاطر نشان کرد: ایجاد رشته های جدید بر اساس نیازها است که در این زمینه ابتدا سرفصل ها توسط دانشگاه ها و یا کمیته های تخصصی در وزارت علوم انجام می شود و با ارائه مجوزها و زیر ساختهای لازم اقدام به ایجاد رشته هایی در حوزه های مختلف می شود.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: این امر در حال حاضر در دستور کار قرار دارد و در حال افزایش رشته های دانشگاهی هستیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
در نهان به آنان دل می بندیم ؛ که دوستمان ندارند و در آشکار از آنان که دوستمان دارند غافلیم شاید این است دلیل تنهایی ما... دکتر علی شریعتی