جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۰ / ۰۶:۲۶
کد مطلب: 9421
۰

راه‌اندازي دوره كارشناسي ارشد "پزشک خانواده" و "طب سالمندان" از مهر 91

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي تهران از راه‌اندازي دو رشته پزشک خانواده و طب سالمندان از مهر سال 91 در دانشگاه خبر داد و گفت: اين دو رشته در مقطع کارشناسي ارشد از مهر سال 91 در دانشکده پزشکي دانشگاه راه‌اندازي مي‌شود.

محمد جليلي در گفت‌وگو با ايسنا با بيان اينکه اين دانشگاه در حال گسترش رشته‌هاي خود در مقاطع کارشناسي ارشد و دکتري است، تصريح کرد: دانشگاه علوم پزشکي تهران در حال راه‌اندازي رشته‌هاي متعدد در مقاطع بالاي کارشناسي ارشد و دکترا است، حتي برنامه‌ريزي و کريکلوم درسي تمامي اين رشته‌ها تدوين و به وزارت بهداشت اعلام شده است كه به محض دريافت مجوز از شوراي گسترش آموزش پزشکي اسامي رشته‌ها اعلام و دانشجو مي‌پذيريم.

وي در ادامه با اشاره به راه‌اندازي رشته پزشک خانواده و طب سالمندان در اين دانشگاه، گفت: اين دو رشته براي اولين بار در دانشگاه علوم پزشکي تهران براي مهر سال تحصيلي 91 در مقطع كارشناسي ارشد دانشجو مي‌پذيرد.

معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشکي تهران افزود: تمامي مراحل تصويب اين دو رشته در دانشگاه و وزارت بهداشت به پايان رسيده است و بدون هيچ کمبودي در تسهيلات آموزشي اين دو رشته از سال آينده در دانشکده پزشکي دانشگاه علوم پزشکي تهران راه‌اندازي مي‌شود.

وي با تاکيد بر اينکه فارغ‌التحصيلان رشته پزشکي مي‌توانند در اين دو رشته تحصيل کنند، اظهارکرد: ظرفيت دانشجو منوط به نظر شوراي برنامه ريزي و گسترش آموزش پزشکي وزارت بهداشت است، اما به منظور فراهم شدن زمينه‌هاي گسترش اين رشته در دانشکده پزشکي تلاش مي‌شود دوره‌هاي اول با تعداد محدودي از پذيرش دانشجو آغاز شود.

جليلي در پايان خاطر نشان کرد: رشته پزشکي خانواده در راستاي برنامه پزشک خانواده وزارت بهداشت تدوين شده است و فارغ التحصيلان اين رشته جذب فعاليت‌هاي اين برنامه مي‌شوند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.